Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 160578
#351128
Opdateret

Skal bruge en ny skærm nok 65 " ( andet kan komme på tale )
Billed kvaliteten er vigtig.
Kunne være spændende at prøve noget oled, men andet kan også bruges.

Hvad vil i købe ?

Har kigget på oled, da jeg er træt af led svingende lys i siderne ( har haft flere topmoderne)
Så kigger på
LG 65 c2 og g2
Samsung QE65QN700BT
Samsung QE65QN95A
Samsung QE65QN90B
Senest rettet af 160578 2. maj 2023, 21:55, rettet i alt 2 gange.
Af 160578
#351130
Det er et lyst rum, men der kan gøres mørkt. Kan hænge 4-5 meter fra sofa , der står vinkelret på skærmen. Så man ser på skærmen når man ligger i sofaen ( hvis det giver mening )
Ser vel 4 timer om dagen og mest film og sport
Af PeterD
#351131
Det er rart at se at OLED nu bliver foreslået i så mange tråde nu. Faktisk næsten værd og en. Det må betyde at teknologien alligevel er bedre end folk troede og prisen når kvaliteten vægtes lige højt, er svær at komme uden om.

For bare 1 år siden var det noget anderledes toner der lød fra LCD folket, uanset hvilket marketingnavn der blev brugt ?

Nå.. Vi må også videre

Sport og film så er OLED bedst frem for LCD/QLED på rå billedkvalitet
Burn in er ikke et problem længere ved dagligt forbrug på 8-12 timer.

Held og lykke
Af George1
#351132
PeterD skrev: 23. apr 2023, 21:08 Det er rart at se at OLED nu bliver foreslået i så mange tråde nu. Faktisk næsten værd og en. Det må betyde at teknologien alligevel er bedre end folk troede og prisen når kvaliteten vægtes lige højt, er svær at komme uden om.

For bare 1 år siden var det noget anderledes toner der lød fra LCD folket, uanset hvilket marketingnavn der blev brugt ?

Nå.. Vi må også videre

Sport og film så er OLED bedst frem for LCD/QLED på rå billedkvalitet
Burn in er ikke et problem længere ved dagligt forbrug på 8-12 timer.

Held og lykke
Lige tidligt nok du skriver at burn in ikke er et problem ved dagligt forbrug på 8 til 12 timer, hvis du køre med samme logo/kanal dagligt i så lang tid ville jeg ikke anbefale OLED.
Brugeravatar
Af Pede8000
#351151
Du kunne starte med at læse anmeldelsen af produktet her på siden.

Jeg er derudover glad for samle-kvaliteten på Sonys TV.
Af 160578
#351156
Pede8000 skrev: 25. apr 2023, 07:51 Du kunne starte med at læse anmeldelsen af produktet her på siden.

Jeg er derudover glad for samle-kvaliteten på Sonys TV.
Jeg har læst anmeldelsen og ja den er da fin, men nu ikke noget ekstra ordinære.
Derfor jeg spørg om hvorfor lige netop du anbefaler den :)
Af George1
#351377
160578 skrev: 2. maj 2023, 21:56 Opdateret opslag
Hvad betyder det ???

PS. Er ellers fan af billedet, men hvis du køber QD OLED 2022 har både Elgiganten og Power (Horsens) haft en del reklamationer på burn in allerede.
Ifølge sælger grundet LOGO, er lidt øv over det da jeg selv var lun på QD OLED med One C boks.
#351382
LGs 77" CS OLED TV har lige været nede i 15.999 kroner, men er desværre ikke på tilbud længere. Jeg synes ellers denne størrelse er oplagt, hvis du sidder 4-5 meter fra skærmen.

Ift. din liste, så synes jeg, at du skal strege Samsung QN700B. Det har 8K men på resten af LCD-teknologien følger det ikke med de to andre Samsung modeller.

Med dine krav og indenfor budgettet vil min anbefaling være et 65" eller 77" OLED TV. LG, Sony, Panasonic og Philips ligger meget tæt, særligt hvis man bruger en ekstern afspiller såsom Apple TV 4K, hvilket er min anbefaling.

Skal det være billigere i 65", så er der 65" Philips OLED707 til 9.990 kroner pt. Se Tilbudsjagten: https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php
Af Beckham
#351396
George1 skrev: 4. maj 2023, 11:24
160578 skrev: 2. maj 2023, 21:56 Opdateret opslag
Hvad betyder det ???

PS. Er ellers fan af billedet, men hvis du køber QD OLED 2022 har både Elgiganten og Power (Horsens) haft en del reklamationer på burn in allerede.
Ifølge sælger grundet LOGO, er lidt øv over det da jeg selv var lun på QD OLED med One C boks.
Interessant...de gør jo ellers meget ud af at fortælle at burn-in risikoen er væsent mindre på QD-OLED. Er det både på Samsung og Sony modeller?