Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#351097
Jeg vil sige at c2 er de 3000kr værd.
Cs er samme panel som c1 men med lidt hurtigere processor.
C2 har evo teknologien der giver højere brightness og højere HDR peak nits ifølge tests. C2 skulle også have bedre billede processering men har ikke sammenlignet dem.
C2 har nyere wifi 6 chip der giver hurtigere wifi forbindelse
For mig valgte jeg C2 fremfor CS grundet Evo og Wifi 6 da det er væsentligt hurtigere end wifi 5 og har en wifi 6 router i huset
#351139
Evo er ikke meget værd. Det er EX du vil have.

Evo er bare software og giver i praksis tæt på ingenting. En algoritme for lysstyrken.
EX giver generelt mere lysstyrke og bedre levetid.

G2 er meget lysere grundet Evo, EX og Heatsink f.eks.

Men C2 skulle også have EX, ihvertfald på de større paneler, men er ikke sikker. Det kan vist variere. C2 startede med at genbruge paneler fra C1, men på sigt fik de vist EX.

Den størte forskel på C1 og C2 er primært vægten. C2 vejer meget mindre. Rent billedmæssigt er der ikke sket det store.

Der er næsten intet sket fra C9 til C2. Jeg har set dem alle. De rammer stort set samme lysstyrke i HDR. Faktisk var C1 nærmest lidt lysere end C2.

Stadig fine skærme, men C serien er ikke LGs high-end serie og har ikke været det i nogle år.

G2 er markant lysere end C2 f.eks. Meget bedre HDR på G2 grundet peak lysstyrken og highlights. Men C2 er stadig en fin skærm til prisen, men 19-20K for en 77" er ikke ligefrem et røverkøb synes jeg.

Jeg tænker G2 nok skal komme derned inden længe?

C serien falder altid mest dog, bare tjek prisfald på tidligere modeller. C1 65 tommer var nede i 8888,- flere gange. Tænker C2 får samme tur inden længe :p

LGs serier er sådan sådan;

A = Entry level
B og C = Mid end (meget lidt forskel)
G = High end

LG har givet G serien alt det nye, flere år i træk, også i år med G3 som kun får MLA her.
#351141
Jeg vil blive overrasket hvis C2’eren rammer under 10k i 65” modellen, men jeg kan selvfølgelig tage fejl :)

C1’eren ramte vist de store rabatter allerede samme år, som de ramte markedet?