Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350984
Det der Philips jeg har nævnt under mit indlæg.
55PFL7007T

har prøvet alle gængse ting med skift strømkabel, holde tændknap på tv inde o.s.v.

Den røde LED foran blinkede til start men er helt væk nu.

10 år gammelt og vil ikke tænde mere så det er vel ok.

Dete r min søn der bruger det og tænker han arver mit samsung.
Men hvad skal man så købe?

Når ens krav egentlig ikke er det perfekte billede men bare et godt billede.
Er fint tilfreds med mit samsung billede.

Vigtigere for mig er at man kan få de apps på TV som vi bruger

viaplay
yousee
netflix
disney
stofa webtv

Vigtigt med 2 tunere så jeg kan optage mens jeg ser.

Overvejer at gå op i 75", men igen hvis det giver mere mening med 65" rent prismæssigt så er det fint.

Nu er jeg jo vant til samsung og den brugerflade.
Ikke at den er specielt god, men jeg kender den.

Min søn har et nyt philips OLED som jeg egentlig er rimelig imponeret af.
Så kunne være det skulle være philips.

Helt generelt tænker jeg ikke der er stor forskel på producenterne med hensyn til hvor hurtigt de "glemmer" deres gamle modeller.
Mit samsung er jo blevet lidt sløvt med tiden, men der har jo ikke været nogen opdateringer i mange år.

Hvis nogen har gode ideer så hører jeg gerne.

Prisleje helst ikke over 13.000kr.
#350990
Glem at købe tv efter hvilke apps det har - vælg heller en Apple box til dine apps og vælg et tv udelukkende efter billed kvaliteten

Så vidt jeg har kunne læse mig til så er Twin tuner på retur - mange topmodeller kommer kun med en tuner - så det er nok heller ikke det du skal lægge mest vægt på - men hvis det er et must så har Power et QN91B 65" til 9.900,-

https://www.power.dk/x/p-1327589/?utm_s ... flatpanels

Ellers er det billigste QD-OLED på 65" hos Computersalg til 14.191

https://www.computersalg.dk/i/8321555/s ... -plasma-tv

Om et par mnd. max. så dukker der nok endnu bedre tilbud for så er alle de nye modeller landet og de skal have tømt ud
#350991
koden skrev: 15. apr 2023, 10:57 Det der Philips jeg har nævnt under mit indlæg.
55PFL7007T

har prøvet alle gængse ting med skift strømkabel, holde tændknap på tv inde o.s.v.

Den røde LED foran blinkede til start men er helt væk nu.

10 år gammelt og vil ikke tænde mere så det er vel ok.

Dete r min søn der bruger det og tænker han arver mit samsung.
Men hvad skal man så købe?

Når ens krav egentlig ikke er det perfekte billede men bare et godt billede.
Er fint tilfreds med mit samsung billede.

Vigtigere for mig er at man kan få de apps på TV som vi bruger

viaplay
yousee
netflix
disney
stofa webtv

Vigtigt med 2 tunere så jeg kan optage mens jeg ser.

Overvejer at gå op i 75", men igen hvis det giver mere mening med 65" rent prismæssigt så er det fint.

Nu er jeg jo vant til samsung og den brugerflade.
Ikke at den er specielt god, men jeg kender den.

Min søn har et nyt philips OLED som jeg egentlig er rimelig imponeret af.
Så kunne være det skulle være philips.

Helt generelt tænker jeg ikke der er stor forskel på producenterne med hensyn til hvor hurtigt de "glemmer" deres gamle modeller.
Mit samsung er jo blevet lidt sløvt med tiden, men der har jo ikke været nogen opdateringer i mange år.

Hvis nogen har gode ideer så hører jeg gerne.

Prisleje helst ikke over 13.000kr.
Hvis du er til Philips OLED, så kunne dette her være en mulighed. Billedkvaliteten er fra "øverste hylde". Dog er det uden dobbelttuner, det er de færreste nye TV der har det i dag.
https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/P ... 4K/3085542
#350992
Køb et OLED.

Der er mange mærker LG, Sony, Panasonic, Samsung.

Men selvfølgelig er kvaliteten og holdbarheden af brugte komponenter, som feks
kondensatorer mm. vigtig.

Ved ikke hvad folk syntes der er bedst, da billedet er temmelig ens.

Et godt tilbud fra butikken eller sælgere ?

Ja, dobbelttunere er ikke noget der bliver implementeret mere..
#351003
Ddur skrev: 15. apr 2023, 18:20 Du skal selvfølgelig gå efter et OLED-tv. Og det gælder også, hvis du er til Samsung. Hold dig væk fra LCD-tv såsom Samsung QN 95B.
Hvorfor skal trådstarter holde sig væk fra QN95B ??
Når/hvis der kommer en god pris på QN95B som uanset hvad vil være en kæmpe opgradering fra trådstarters gamle tv.
#351006
Min anden søns Philips er et OLED og ja der er godt billede på.
Men da vi får 6 mdr. siden købte det og stod og sammelignede kunne jeg ikke se forskel på samsung billede og philips TV billede.
Det var prisen der bestemte, da de havde en speciel pris på philips.
Senest rettet af koden 15. apr 2023, 20:59, rettet i alt 1 gang.
#351007
Ddur skrev: 15. apr 2023, 19:13 Begrundelsen er den sædvanlige. OLED er billedkvalitetsmæssigt LCD overlegent. Hvis trådstarter ønsker et Samsung tv, ja så bør han gå efter Samsungs OLED-tv fremfor Samsungs LCD-tv. QN95B er som bekendt et LCD-tv.
HM synes nu billedkvaliteten er super på QN95B og tæt på OLEDS billedkvalitet. Ja OLEDS er lidt bedre i nogle tilfælde, bare ikke nok til at fravælge QN95B på det grundlag. Begge teknologier har styrker og svagheder.
QLED kan være bedst i lyse rum og til at minimere genskin, OLED kan være bedst i mørke rum og på black.
#351008
Vil pege på disse to fra Phillips:

1. 65" Philips 65OLED907 kr 16.137
2. 65" Philips 65OLED807 kr 13.390

Førstnævnte kommer med væsentlig bedre lyd fra Bowers & Wilkins, så derfor kan mérprisen sagtens refærdiggøres. Begge Philips kommer med Ambilight. Billedet fra Philips er tæt på ligeså naturligt og med samme dybde som man får fra Panasonic. På dette felt ligger LG bagerst.

Sekundært vil jeg pege på Samsung Samsung S95B med QD-OLED.

Ønskes et 75" panel helt uden risiko for burn-in så må det være Samsung QE75QN85B der lige nu står til kr 13.299 hos én enkelt forhandler.
#351013
IT-Bruger skrev: 15. apr 2023, 22:28 Vil pege på disse to fra Phillips:

1. 65" Philips 65OLED907 kr 16.137
2. 65" Philips 65OLED807 kr 13.390

Førstnævnte kommer med væsentlig bedre lyd fra Bowers & Wilkins, så derfor kan mérprisen sagtens refærdiggøres. Begge Philips kommer med Ambilight. Billedet fra Philips er tæt på ligeså naturligt og med samme dybde som man får fra Panasonic. På dette felt ligger LG bagerst.

Sekundært vil jeg pege på Samsung Samsung S95B med QD-OLED.

Ønskes et 75" panel helt uden risiko for burn-in så må det være Samsung QE75QN85B der lige nu står til kr 13.299 hos én enkelt forhandler.
Er burn in virkeligt et så stort problem her i snart midten af 2023 ?

Alle ved jo at man skal passe på sine ting. Du køber jo heller ikke en helt ny bil for dine egne penge (Ikke al det leasing pis) og kører offroad på grusveje i ugerne efter ?

PS. Sjovt jeg kører stadig uden problemer med DW28 fra 2010, og ST60 fra 2013. 8-) Nogle producenter laver åbenbart skærme som holder længe..