Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350978
Havde egentlig sat mig for at det skulle være et 65" Samsung S95B, når det kom på tilbud, ud fra diverse tests.
Så læste jeg brugernes anbefalinger fra Power og Elgiganten og blev lidt skræmt af byggekvaliteten, hvor bagpladen runger fra højtalerne, samt et Tizen styresystem der var noget rod.
Så derefter har jeg set på LG C2.
Er jeg bare forvirret og skal gå med første tanke på Samsung S95B, eller er LG C2 bedre?
Skal siges at jeg aldrig har haft Samsung før, men haft LG i mange år og kender deres WebOS. (ikke at det derfor er prangende)
LG'et kan også fås til lidt bedre pris efterhånden.
#350980
Ved ikke om du låst dig fast på et af de 2 tv
Skulle jeg vælge af feks LG C2 eller andet blev det klart Sony a90j
Klart bedre billede og klart bedre bygget tv og en lækker lille heatsink
#350981
hans123 skrev: 15. apr 2023, 06:30 Går du efter bedste billede vinder LG klart.

LG laver også ok tv. Nogle kan ikke lide remoten.
Lidt overrasket over den klare udmelding til LG's fordel her. Har ikke selv sammenlignet, men synes da man hører at QD-OLED skulle være det ypperste lige nu?
#350999
barslund69 skrev: 15. apr 2023, 09:05 Ved ikke om du låst dig fast på et af de 2 tv
Skulle jeg vælge af feks LG C2 eller andet blev det klart Sony a90j
Klart bedre billede og klart bedre bygget tv og en lækker lille heatsink
14.000 kr. for et 55" OLED fra 2021 i 2023 er ikke ligefrem noget jeg ville kalde anbefalelsesværdigt.
#351014
Kaktus-burger skrev: 15. apr 2023, 16:59
barslund69 skrev: 15. apr 2023, 09:05 Ved ikke om du låst dig fast på et af de 2 tv
Skulle jeg vælge af feks LG C2 eller andet blev det klart Sony a90j
Klart bedre billede og klart bedre bygget tv og en lækker lille heatsink
14.000 kr. for et 55" OLED fra 2021 i 2023 er ikke ligefrem noget jeg ville kalde anbefalelsesværdigt.
Ham der spørger søger 65"
Hvad der er på bud lige nu har jeg ikke tjekket. Priserne kører op og ned uge til uge

Sony a90j er til en hver tid bedre en LG c2
Det er Sony år 2021 og 2022 model og deres top Master serie.
Der er en grund til de har kørt med det i 2021 og 2022 da det er så godt.
Basker LG C2 på alt fornær kun 2 hdmi 2.1 porten mod LG 4 2.1 hdmi porte
#351019
Det er først de LG TV der kommer med paneler med Micro Lens Array (Og det har C2 ikke), som man bedre vil kunne tillade sig at sammenligne med Samsung S95B og QD-OLED i det hele taget.

Så såfremt man ikke sidder så tæt på skærmen og i øvrigt ikke generes af Samsung S95B's color fringing (som jeg selv desværre gør det), så er det Samsung S95B der, fraset color-fringing problematikken, har det bedste panel og det største billedpotentiale mht HDR af de 2 TV som trådstarter nævner - Det er hævet over enhver tvivl.
#351021
Da jeg skulle have nyt TV valgte jeg C2 over S95B pga den manglende Dolby Vision på Samsungs TV. Det er min opfattelse at 2022 QD-OLED paneler er bedre end 2022 WOLED. Ud over det var jeg bange for at få en model hjem som var beskadiget og den slags har jeg ikke lyst til at kæmpe med. Hvis jeg havde budgettet til A95K var det nok mit valg..
#351022
Kommer fra Sony og har kæmpet i 1,5 år med flere forskellige problemer og nu med at det ikke kan læse NorlysKortet.
Så Sony er ikke øverst på listen. Desuden er A95k sort i ramme og fod og det er et No Go ifølge WAF.
Så lige nu står den imellem Samsung S95B og LG C2, eller måske Samsung QN95B/ QN85B.
Skal også have en Sonos Beam stående foran, så mange af de andre modeller/mærker har for kort fod.
Nu siger I så, hæng det op på væggen, men det er WAF også imod. (Der er mange ting jeg skal kæmpe med)
#351104
Det lyder som om, det altid er matriarken, der får sine krav opfyldt?
Ærgerligt, når det at leve i et forhold, bliver benævnt som en kamp; specielt når det drejer sig om noget så simpelt som farven på en TV-fod, eller om et TV skal hænge på væggen eller ej!

Jeg er af den opfattelse at mange skilsmisser kunne være undgået, hvis manden i forholdet oftere trådte i karakter fremfor blot at lade sig føje; ikke noget at sige til, mange kvinder efterlyser modspil, men det er vel en anden historie...

WAF, Me Too og woke er åbenbart vendinger folk har taget til sig...
#352008
SHollender skrev: 16. apr 2023, 19:27 Kommer fra Sony og har kæmpet i 1,5 år med flere forskellige problemer og nu med at det ikke kan læse NorlysKortet.
Så Sony er ikke øverst på listen. Desuden er A95k sort i ramme og fod og det er et No Go ifølge WAF.
Så lige nu står den imellem Samsung S95B og LG C2, eller måske Samsung QN95B/ QN85B.
Skal også have en Sonos Beam stående foran, så mange af de andre modeller/mærker har for kort fod.
Nu siger I så, hæng det op på væggen, men det er WAF også imod. (Der er mange ting jeg skal kæmpe med)
Må jeg spørge hvad du endte med at købe?

Jeg overvejer selv S95B eller C2 i 65"-udgaven, og lige pt. hælder jeg samlet mest til C2'eren - plus, en prisforskel på lige under 2000 kr. har alligevel lidt at sige.
#352013
Jeg har lige købt C2 i 65” og havde både G2 og S95B i spil. Fravalgte S95B efter flere steder at havde læst om general ring samlekvalitet, reduceret lysstyrke efter firmware update, burn-in risiko og den lidt højre pris. Både C2 og G2 har auto dimming funktionen som spøger. Bliver det et problem vil jeg løbe risikoen i forhold til garanti og slå funktionen fra i servicemenuen. Det vil jeg ikke bryde mig om med G2 på grund af den væsenlig højere pris.