Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350945
Mit Sony KD65-AF9 er pludselig holdt op med sende HDMI CEC til min Sony forstærker. Det har fungeret i 4 år.
Jeg har selvfølgelig skiftet HDMI kablet og prøvet med 4 forskellige. Det virker stadig ikke.

Forstærkeren vises bare ikke under Bravia Sync på Enhedslisten længere. Jeg har testet med en anden Sony forstærker, som også har Arc, samme fejl. Har også prøvet med begge forstærkere på min ældre Sony KD65-A1. Her virker HDMI CEC/Bravia Sync stadig med begge forstærkere.

Har fabriksgendannet TV'et og haft strømmen fra begge apparater i 5 min. Stadig samme fejl.
Sonys support, foreslår dette som det eneste forslag.
Software i TV er opdateret, der er ikke kommet ny software siden i 2021, så det har TV'et kørt med længe.

Alle gode forslag modtages med kyshånd :-)
Vedhæftede filer
Fejlmelding på TV
Fejlmelding på TV
2023-04-13 18.08.36.jpg (5.36 MiB) Vist 1998 gange
#351011
Tak for dit spørgsmål.
Nej, der sidder ikke noget andet i HDMI indgangene udover forstærkeren, som sidder i HDMI 3 (ARC/eARC) indgangen.
Jeg har også testet at jeg kan få både billede og lyd ind igennem HDMI 3 indgangen ved at tilslutte en sat modtager direkte til den, så indgangen er ikke stået helt af. Det er kun det CEC signal, som skal bruges til Bravia Sync som ikke fungerer mere.