Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350625
Går og tænker på om jeg skal hop ud i et nyt 2023 Sony 83" der snart lander på marked til mit bio setup
Så mit tv skal sælges hvis det er.

Info om mit tv
Sony 85Xh9505 deres Top serie.
Nypris 35k inkl forsikring

Kanon godt tv der lever op til anmeldelserne

Tv'et kommer fra et røgfri hjem og står som nyt tv.
Har hængt på væggen fra dag 1 og er fast rengjort 1 gang om ugen da mit (OCD) har det bedst med det hele spiller Max.

Der er tilkøbt en udvidet forsikring hos Tryg på 3000kr som jo gælder efter de alm 2 års reklamationsret udløber.
Der er 1.5 år tilbage af denne udvidet garanti

Hvis det er tænker jeg at sætte det til salg på div salg steder eller har en kammerat der måske er interesseret

Tænker selv på en fair pris omkring 13-14k for tv/forsikring
Hvad tænker i som har kendskab til Sony XH9505 top serie??
Senest rettet af barslund69 30. mar 2023, 23:40, rettet i alt 1 gang.
#350653
Hvorfor overhovedet skifte TV?
Jeg vil mene dit nuværende TV har en kvalitet, så det er begrænset, hvad du vil opnå ved et skift.
Hvorfor ikke vente et par år, hvor der muligvis er kommet yderligere forbedringer, som bedre kan retfærdiggøre en opgradering?

Hvis du alligevel er besluttet på at skifte dit TV ud, så er prisen vel fair nok, dog vil jeg mene, det er ret begrænset, hvem der kunne være potentielle købere udover din kammerat, da et nyt Sony XH9096 kan fås til samme pris, og TCL 85C735 f.eks. har været nede i 8.999 kr.
Jeg er klar over begge nævnte TV ikke helt er i samme liga, men de kommer dog ret tæt på, og de fleste prioriterer et nyt TV...
Senest rettet af Supergris 1. apr 2023, 02:55, rettet i alt 1 gang.
#350654
Supergris skrev: 27. mar 2023, 17:31 Hvorfor overhovedet skifte TV?
Jeg vil mene dit nuværende TV har en kvalitet, så det er begrænset, hvad du vil opnå ved et skift.
Hvorfor ikke vente et par år, hvor der muligvis er kommet yderligere forbedringer, som bedre kan retfærdiggøre en opgradering?

Hvis du alligevel er besluttet på at skifte dit TV ud, så er prisen vel fair nok, dog vil jeg mene, det er ret begrænset, hvem der kunne være potentielle løbere udover din kammerat, da et nyt Sony XH9096 kan fås til samme pris, og TCL 85C735 f.eks. har været nede i 8.999 kr.

Jeg er klar over begge nævnte TV ikke helt er i samme liga, men de kommer dog ret tæt på, og de fleste prioriterer et nyt TV...
Jeg kan følge dig da jeg har tænkt samme tanke om at beholde
Nu vil jeg ikke samligne hverken XH9095 og slet ikke TCL735 med mit ejet.

Har set begge tv i aktion samt set stortset alle test på bla youtube fra alle de store kanaler har en kollega der har XH9095 som jeg har sat op og det var nej tak til en del problemer bla deres zonestyring og deres ret høje blooming problem hvor mit er klart bedre uden sammenligning ud over en del andet.

Jeg har beskrevet det her på siden ved tidligere indlæg om div test og det ene tv VS det andet tv.

Skal jeg skift bliver det et 83"Sony A80L når det lander tilsalg
#350729
hurtig til salg hurtig solgt
Nyt købt
#350734
barslund69 skrev: 31. mar 2023, 14:10 hurtig til salg hurtig solgt
Nyt købt

Lyder da nice nok med et hurtigt salg og et hurtigt køb at nyt tv...men du købte sikkert ikke et Sony A80L for det er næppe landet i butikkerne allerede - ku' alligevel være interessant at høre hvad du så endte med at købe i stedet?
#350738
Fik et godt tilbud på mit ejet og et nyt tv derfor vil jeg ikke vente på Sony 2023 model lander.
Gik med en gamle kending a90j 83" som den dag i dag rykker det mest i ren billede kvalitet og så er jeg fan af "heatsink" når vi snakker oled

Har set stort set alle test igennem årene med alle de store tv review steder.
Tager man feks 2022 LG C2-G2 vinder a90j stadig på ren billede perform.

Derud over er jeg bare til Sony ,har godt nok et LG C9 i soveværelse som jeg faktisk er rigtig glad for performer faktisk rigtig godt og ingen fejl i de 3 år det er blevet.

Brugte det meste af dagen i går på indstilling af mit a90j da det out off the box var ringe efter det jeg går efter af billede og det er selv om det skulle være en af de bedste tv "out of the box" og sluttede med at starte hjemmebioen op og så en af mine egen UHD film for lige at se om det spiller.
Er ikke helt op og ringe PT skal hvis lige tweak det lidt mere.

Så faktisk nogle af de samme scener af filmen på mit LG for at samling for og i mod og flere steder var LG faktisk bedre.
Det skal jo så også siges man ser flere fejl på et 83" vs mit LG på 55"

Men synes nu mit gamle XH9505 gør det rigtig rigtig godt i forhold til a90j det er ikke sådan det er nat og dag.