Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MortenBøgebjerg
#350380
Hej

Jeg skal have en ny skærm.

Sælgeren i butikken anbefaler Android styresystem, fremfor Samsung og LG’s egne styresystemer, da de ikke kan opdateres - ergo man kan kun bruge den version som i er i tv’et.

Hvad tænker i?

Skal man ekstra påpasselig når man vælger tv og styresystem?

/Morten
Af Beckham
#350429
Det er korrekt at Android TV'ene er de eneste som reelt bliver opdateret til ny version undervejs. Det går dog meget sløvt med disse opdateringer og indenfor få år stopper de som regel alligevel med opdateringerne. Så nej, vil ikke ligge ret meget vægt på hvilket styresystem tv'et har. Hvis du vil have en langtidsholdbar løsning skal du køre et Apple TV eller lignende.
Af Lape
#350460
Fuldstændig ligemeget faktisk. Der er fordele og ulemper ved dem alle og ingen er tæt på perfekte (og det er subjektivt hvad man foretrækker).

Jeg bruger selv en Apple TV 4K og ville også klart anbefale sådan en.

3. generation koster ikke meget og du får 100% fokus fra stort set alle appudviklere da det er en kæmpe platform som er nem at kode til.

Alle apps jeg installerer kører hurtigt og responsivt på Apple TV. Virkelig lækkert og fjernbetjeningen føles ekstremt lækker og slår selv de bedste tv fjernbetjeninger efter min mening. Apple er generelt godt til at levere en god og komplet oplevelse og de skuffer heller ikke her.
Brugeravatar
Af bbplayer
#350476
Har altid brugt Android så længe jeg husker tilbage til Android 1. :)

Sålænge man kender AppleTV begrænsninger , og er vandt til Android, så går man ikke på kompromis, selvom Atv boksen kan have fordele i apps, som kun Android på native tv installationer gør og supporterer bedst. Jeg har brugt KODI i mange år, den klarer dynamisk switching på hz og opløsning, afhængig af boks model, selvom streaming apps, aldrig gør det 100%.

Men klart man skal være vanedyr og enten bruge A eller B, så er det oplagt med Atv, bare man husker ATV hardware opdateres langsommere end software, så er man godt kørende.
Brugeravatar
Af MigSelv
#350477
Henrik B. skrev: 14. mar 2023, 11:21 Som Beckham skriver: Køb en Apple TV! Absolut bedste brugeroplevelse og langtidsopdateringer...
Køb et Nvidia TV Shield Pro, absolut bedste brugeroplevelse, med langtidsopdateringer.
Af Beckham
#350480
bbplayer skrev: 16. mar 2023, 16:05
Men klart man skal være vanedyr og enten bruge A eller B, så er det oplagt med Atv, bare man husker ATV hardware opdateres langsommere end software, så er man godt kørende.
Af ren og skær nysgerrighed, hvad mener du med ovenstående? Hardware opdateres jo af naturlige årsager ikke..:-)