Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Disguise
#350365
Hej alle.
For to uger siden investerede jeg i et LG G2 65" TV, da jeg havde læst glimrende ting om det (bl.a. herinde). Da jeg fik det hængt op og tændt, måtte jeg desværre indse, at det udsendte en frygtelig højfrekvent pivelyd. Det viser sig at være det, der kaldes "coil whine" og er tilsyneladende ikke så ualmindeligt i lige nøjagtig den model (se fx her: )

Jeg tog fat i Elgiganten og fik TV'et refunderet. Virkelig en ærgerlig oplevelse, da lige nøjagtig den model lignede den perfekte for mig. Jeg overvejer nu, om jeg skal prøve lykken og købe en model magen til og satse på, at den ikke har samme defekt - eller om jeg skal finde et helt andet.

Mine spørgsmål er så: Er der andre herinde, der har oplevet samme problem ved LG G2? Ved I, hvor udbredt det er? Har I nogen anbefalinger til andre TV'er, som er lavet specifikt til vægophæng? Det var en af de primære grunde til, at jeg købte lige nøjagtig den model. Det hænger som klistret fast til væggen, helt uden mellemrum mellem TV og væg.
Af HrJensen1
#350367
Det kan vel løses af LG? Alting kan have en defekt, men bare det bliver løst, er der jo ikke nogen grund til at gå i panik over noget. En bil kan jo også have knas med et eller andet fra fabrikken, men bare de løser det, er alting godt.
Af Disguise
#350371
HrJensen1 skrev: 11. mar 2023, 17:38 Det kan vel løses af LG? Alting kan have en defekt, men bare det bliver løst, er der jo ikke nogen grund til at gå i panik over noget. En bil kan jo også have knas med et eller andet fra fabrikken, men bare de løser det, er alting godt.
Det er ikke helt så simpelt. Både ifølge sofaeksperterne på nettet og supporteren i Elgiganten kan defekten ikke løses ved reparation.
Af HrJensen1
#350379
Disguise skrev: 11. mar 2023, 20:45
HrJensen1 skrev: 11. mar 2023, 17:38 Det kan vel løses af LG? Alting kan have en defekt, men bare det bliver løst, er der jo ikke nogen grund til at gå i panik over noget. En bil kan jo også have knas med et eller andet fra fabrikken, men bare de løser det, er alting godt.
Det er ikke helt så simpelt. Både ifølge sofaeksperterne på nettet og supporteren i Elgiganten kan defekten ikke løses ved reparation.

Nu skal man ikke altid tro på studenter medarbejderne hos Elgiganten... Hvis man tager kontakt til producenten, så finder de sikkert en løsning. Et så stort mærke som LG lader næppe deres topmodel stå og hyle, uden de finder en løsning på det.
Af George1
#350383
Hov ser først nu du efterspørger andre tv der kan monteres helt super tæt på væg, det kan denne, mega lækker skærm, masser af lys, en billedkvalitet tæt på OLED og 10 års garenti mod burn in, plus et design der er rigtig flot efter min smag.
Dog lidt dyr nu, men vil blive sat kraftigt ned ( med ca kr 10000) når de nye modeller kommer om lidt.
Den separate One Connect boks samler alle tilslutninger, så du kun behøver et enkelt diskret kabel til skærmen. Via det smarte Slim Fit vægbeslag (ekstratilbehør) kan du montere TV’et helt fladt ind til væggen ligesom et maleri. En designdetalje, som er med til at gøre dette fantastiske TV til prikken over i’et i din boligindretning.
https://www.hifiklubben.dk/samsung-qe65 ... fnEALw_wcB

https://www.hifiklubben.dk/samsung-slim ... mwmnb50eb/
Brugeravatar
Af Pede8000
#350387
George1 skrev: 12. mar 2023, 21:26 Hov ser først nu du efterspørger andre tv der kan monteres helt super tæt på væg, det kan denne, mega lækker skærm, masser af lys, en billedkvalitet tæt på OLED og 10 års garenti mod burn in, plus et design der er rigtig flot efter min smag.
Dog lidt dyr nu, men vil blive sat kraftigt ned ( med ca kr 10000) når de nye modeller kommer om lidt.
Den separate One Connect boks samler alle tilslutninger, så du kun behøver et enkelt diskret kabel til skærmen. Via det smarte Slim Fit vægbeslag (ekstratilbehør) kan du montere TV’et helt fladt ind til væggen ligesom et maleri. En designdetalje, som er med til at gøre dette fantastiske TV til prikken over i’et i din boligindretning.
https://www.hifiklubben.dk/samsung-qe65 ... fnEALw_wcB

https://www.hifiklubben.dk/samsung-slim ... mwmnb50eb/
Hvor fint at du citerer direkte fra den tekst som HFK/ Samsung bruger til at sælge produktet. Jeg begynder efterhånden at tro at du har aktier i Samsung! :D :D Sjovt!
Af George1
#350389
Pede8000 skrev: 13. mar 2023, 08:46
George1 skrev: 12. mar 2023, 21:26 Hov ser først nu du efterspørger andre tv der kan monteres helt super tæt på væg, det kan denne, mega lækker skærm, masser af lys, en billedkvalitet tæt på OLED og 10 års garenti mod burn in, plus et design der er rigtig flot efter min smag.
Dog lidt dyr nu, men vil blive sat kraftigt ned ( med ca kr 10000) når de nye modeller kommer om lidt.
Den separate One Connect boks samler alle tilslutninger, så du kun behøver et enkelt diskret kabel til skærmen. Via det smarte Slim Fit vægbeslag (ekstratilbehør) kan du montere TV’et helt fladt ind til væggen ligesom et maleri. En designdetalje, som er med til at gøre dette fantastiske TV til prikken over i’et i din boligindretning.
https://www.hifiklubben.dk/samsung-qe65 ... fnEALw_wcB

https://www.hifiklubben.dk/samsung-slim ... mwmnb50eb/
Hvor fint at du citerer direkte fra den tekst som HFK/ Samsung bruger til at sælge produktet. Jeg begynder efterhånden at tro at du har aktier i Samsung! :D :D Sjovt!
Nu stopper du godt nok, synes det var relevant for trådstarter og nemt for mig, typisk dit sædvanlige Samsung had, hvis du kun vil genere og ikke bidrage til tråden burde du klappe i.
Brugeravatar
Af Pede8000
#350390
Tror du forveksler mig med en anden?! Jeg har intet forhold til Samsung, hverken positivt eller negativt. Det ville dog klæde dig, at nævne at du klipper tekst, direkte fra en annonce. Det gør man normalt....
Af George1
#350391
Pede8000 skrev: 13. mar 2023, 09:41 Tror du forveksler mig med en anden?! Jeg har intet forhold til Samsung, hverken positivt eller negativt. Det ville dog klæde dig, at nævne at du klipper tekst, direkte fra en annonce. Det gør man normalt....
Igen uanset om du er den jeg tror du er. Normalt bidrager man istedet for at genere , rager sateme ikke dig at jeg har kopieret nogle få relevante linjer, så bland dig venligst helt uden om mit indlæg.
Som i helt uden om tak.
Brugeravatar
Af Pede8000
#350394
Hold da op, du bliver godt nok hurtigt sur! Det eneste jeg beder om er at du lige skriver når du kopierer tekst fra annoncer, så det ikke fremstår som fakta. Det ville jo gøre forum værdiløst, hvis man blot kopierede tekst fra annoncer, som svar på spørgsmål fra andre brugere. Det er helt normalt i diverse fora, at citere med kilde.. Har intet med Samsung at gøre, tror faktisk aldrig jeg har udtalt mig om den producent.
Af George1
#350395
Nu skrev jeg jo selv hele indlægget og tillod mig at kopiere et par linjer til sidst som jeg er helt enig med, det kan sgu da aldrig ødelægge/gøre et forum værdiløst. Har absolut intet med det at gøre, bliver hverken mere eller mindre fakta om du kopiere en tekst eller ej , heller ikke herinde er alt fakta selvom det er brugernes egne ord. Vil ikke generes fordi jeg forsøger at hjælpe trådstarter.
Synes ikke dine argumenter har nogen gang på jord overhovedet sorry.
Brugeravatar
Af Pede8000
#350397
OK, så kopierer jeg bare Sonys pressemeddelelser, næste gang der spørges om gode råd i forbindelse med køb af nyt TV. Måske kun nogen enkelte sætninger. Vel at mærke uden at angive kilde.

Det ville jo ikke være fair, vel?

Tror ikke jeg har mere til det her... Det er mere en debat om principper, som forstyrrer tråden.
Af George1
#350398
At blande Sonys pressemeddelelse ind i det, at trådstarter søger et råd angående et tv der kan hænges helt tæt på væggen,og det var hans primært grund til at købe hans tv så er min tekst særdeles relevant. Sonys pressemeddelelse har da ikke noget med det at gøre overhovedet, du vil bare have ballade, har ofte set både negative og positive tekster kopieret, uden der er nogen der kræfter op som du gør, der bliver også tit henvist til link som beskriver det trådstarter efterspørger.
Senest rettet af George1 13. mar 2023, 10:59, rettet i alt 1 gang.