Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hunden
#350255
Jeg har en sounbar der virker nogle gange ,men så virker den ikke
den er helt ny ,den er tilsluttet et philips tv som virker helt normalt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#350256
Kan du komme med lidt flere informationer? Hvilken soundbar og hvilket TV? Har du testet med et andet kabel i første omgang?
Af hunden
#350258
Det er en tcl soundbar ,tv er philips 8602 .Jeg har prøvet et andet kabel.Men tvet er 5 år gammelt.
Der er ikke nogen problemer med et andet også et philips tv.
Af HrJensen1
#350463
hunden skrev: 15. mar 2023, 14:55 Nu er det ophørt at virke igen,det må være tvet der
er noget galt med.
Det behøver ikke at være tv'et. Det kan ligeså vel være kablerne eller højtaleren. Ved ARC skal tv og højtaler godkende hinanden, og når først de har gjort det, kommer der lyd igennem. Så bliver godkendelses processen afbrudt af den ene eller anden, eller kablet, så kommer der bare ikke nogen lyd igennem.
Af HrJensen1
#350468
hunden skrev: 15. mar 2023, 15:23 DET VIRKER på et andet tv,og jeg skiftet kabel 3 gange.
Lyden er ellers perfekt.
Ja - når du kobler et andet tv på, så går de to i gang med at godkende hinanden. Hvor længe at den godkendelse gemmes, kan variere fra produkt til produkt. Men hvis tv'et har fået en ide om at et specifikt HDMI produkt ikke må få tilsendt lyd, kan det kræve at du slukker for fjernsynet i et par timer, hiver strømmen fra den, og så prøver en gang mere, såfremt noget i hukommelsen kan huske at den ikke må sende lyd ud til det produkt, du tilslutter.
Af hunden
#350501
Nu har jeg snart opgivet det .Det har virket et par dage ,og så er det galt igen.
Måske jeg skulle aflever soundbaren tilbage .