Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
#350251
Jeg synes at have læst engang, at 32" ikke er at foretrække.
Noget med panelerne og 32 er blot lavet for at have noget der kan være der hvor pladsen er trang.

At man skal op i mindst 40" for at få noget rimeligt.

Er der noget om det eller kan et 32 være lige så godt som 43?
Af Supergris
#350273
Udbuddet er meget småt i 32".
Efter min mening hører TV under 55" ikke hjemme i en stue, hvis man har pladsen og har bare lidt interesse indenfor området...
Af koden
#350279
Plads er problemet.

Det var mere om der var noget om snakken. Dårligere paneler?
Brugeravatar
Af hans123
#350282
der sker bare ikke meget udvikling i små paneler som stort set altid er LCD.

Interessen ligger på 55'' og op

Men hvis du bare skal se lidt nyheder og bagedyst er det nok lige meget med størrelse

Levetiden kan være lige så god som de store og dyre
Af koden
#350284
ok så det er kun et spørgsmål om jeg vil se på en 32 eller 43 tommer skærm rent str. mæssigt...
Der kan ikke være en 55" desværre
Af Lape
#350287
Kvalitet over størrelse, altid.
Jeg hader når folk køber de store og billige skærme. Det ser dedideret elendigt ud.

Køb et 42" OLED eller gå op i 48 for stort set samme pris.

Det er lige før det koster mere at vælge de små skærme i dag, fremfor 55 tommer (udbud vs efterspørgsel - de fleste vil have 55 og op)

LG C2 42 tommer er på tilbud til 6790 lige nu og 48" koster 7690
Af Supergris
#350306
Lape skrev: 9. mar 2023, 13:06 Kvalitet over størrelse, altid.
Det er nu ikke altid korrekt!

Hvis folk er på et budget, kan det f.eks. sagtens være svært at vælge mellem et 65" OLED eller et 75" eller større LED.
Så længe kvaliteten ikke falder igennem, kan begge valg være fornuftige, og afstanden kan have afgørende betydning.

STØRRELSEN er absolut ikke en faktor, der skal undervurderes...
Senest rettet af Supergris 10. mar 2023, 17:32, rettet i alt 1 gang.
Af Lape
#350318
Supergris skrev: 9. mar 2023, 23:14
Lape skrev: 9. mar 2023, 13:06 Kvalitet over størrelse, altid.
Det er nu ikke altid korrekt!

Hvis folk er på et budget, kan det f.eks. sagtens være svært at vælge mellem et 65" OLED eller et 75" eller større LED.
Så længe kvaliteten ikke falder igennem, kan begge valg være fornuftige, og afstanden kan have afgørende betydning.

STØRRELSEN er absolut ikke er en faktor, der skal undervurderes...
Hvis vi snakker til film og serier, så er jeg helt sikkert uenig. Ville aldrig foretrække 75 LCD over 65 OLED her.

Men snakker vi flow tv i en strid strøm og masser af sport, inklusiv en del brug i dagslys, så er jeg enig.

Jeg har bare set ekstremt mange store og dårlige TV. Vi snakker om folk der køber 75 tommer til 5000 og 85 tommer til 10000 og billedkvaliteten er håbløs, især i film og serier men sådan set også i gaming.

Har man et et lavt budget, så køber man et relativt okay tv i den størrelse man nu har råd til. Man sætter ikke et krav om størrelse og kommer med et lavt budget, så bliver man kun skuffet.

Størrelse betyder noget, men hvis billedkvaliteten er ringe, så falder det hele hurtigt til jorden. Jo større et TV er, jo nemmere ser man problemerne som netop billige TV lider af; Dårlig bevægelse, elendig styring af baglys (de fleste billige og store LCD TV er edge lit og har ingen styring af baglys = elendigt billede i mørke scener) samt dårlige betragtningsvinkler osv.
Af Supergris
#350334
Fordi det er LCD, behøver det på ingen måde at være ringe!

65" bliver hurtigt for småt, så snart du kommer over 4 meter...