Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350137
LØST!!!
Hej!

Mit Sony 55" A85 4K OLED (2020) har på det sidste været langsom til at påbegynde afspilning af streaming apps efter jeg har tændt det efter standby.

F.eks. starter Android fint omgående hvor den var - f.eks. TV2 Play App ved det afsnit jeg var ved at se.

Men når jeg så trykker på Play, starter afsnittet ikke men laver typisk sort skærm. Efter nogle minutter virker det igen.

1.
Jeg har checket i indstillinger at WiFi forbindelsen er OK

2.
En soft reset løser problemet med det samme.

Oplever I det samme?

Venlig hilsen
Claus
Senest rettet af Claus B-P 31. mar 2023, 09:41, rettet i alt 1 gang.
#350140
Kan godt risikere at være pga wifi forbindelse, at det hele fungerer lidt langsommere. Prøv at kable tvet og se om den er ligeså langsom. Hvis den er det, og du ellers har prøvet at nulstille, så er det formentlig fænomenet som man også ser på computere og telefoner, at de bliver sløvere med tiden
#350150
HrJensen1 skrev: 5. mar 2023, 11:37 Kan godt risikere at være pga wifi forbindelse, at det hele fungerer lidt langsommere. Prøv at kable tvet og se om den er ligeså langsom. Hvis den er det, og du ellers har prøvet at nulstille, så er det formentlig fænomenet som man også ser på computere og telefoner, at de bliver sløvere med tiden
Fin ide med kabel - det skal da prøves - men jeg tvivler på, at det har noget med netværksforbindelsen at gøre, da WiFi er fint connectet i Indstillinger, mens fænomenet forekommer...
#350152
Beckham skrev: 5. mar 2023, 13:42 Og du har ikke installeret et ton af apps på den?
Nej - 10 stk. men dit spørgsmål fik mig til at gå Apps'ne igennem og jeg jeg har nu slettet en VPN app, jeg havde installeret for at kunne se den amerikanske gratis Tubi streaming tjeneste, der iøvrigt varmt kan anbefales.

Jeg har aldrig fået konfigureret den VPN app - men det kan jo meget vel være den, der er årsagen alligevel.

Jeg vender tilbage efter test...