Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af johsbjorn
#350001
Jeg overvejer at købe enten LG C2 eller LG OLED55CS. Kan nogen i dette forum gøre mig klogere på hvorfor jeg skal vælge den ene frem for den anden. Grundet pris hælder jeg mest til CS medmindre der er væsentlige argumenter for at vælge C2 ift. billedkvalitet.
Af Supergris
#350034
Hvilke priser er der tale om?
Hvis du ikke nåede at købe inden i dag, er C2 i øjebikket billigere end CS ifølge priserne på Pricerunner...

Den store forskel mellem de 2 TV, er, udover designmæssige forskelle, selve panelet, hvor C2 er mere lysstærkt...
Af Lape
#350100
Jeg har set C9, CX, C1 og C2 og jeg synes de alle minder om det samme TV. Det er faktisk lige før at jeg synes C9 havde mere lysstyrke end de efterfølgende... Det var ihvertfald på niveau

Og ja C1 og C2 er nærmest identisk på lysstyrken, den største forskel er vægten på selve TVet hvor C2 vejer meget mindre

CS skulle være en slags hybrid af C1 og C2 - Lavere pris vist uden evo panel men gør stort set ingenting i praksis
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#350102
Ja det er kun mindre afvigelser i lysstyrke fra C9 til C2, og højest sandsynligt blot forskelle i eksemplarer fremfor forskelle i serier. Der ville sikkert kunne måles lignende småforskelle mellem to C2'ere, eller to forskellige størrelser.

Jeg vil sige køb roligt C1, CS eller C2, afhængigt af, hvilken der er billigst på det givne tidspunkt. Undlad at lyt til YouTube-folk for at høre om en masse fantasiargumenter for, at der skulle være kæmpe forskel.
Af Mr X
#350108
Jeg købte et 77CS til erstatning for mit 65C8.
Kan kun sige at mit nye 77" CS er mega fedt! Det har et design der minder mere om C1 end den nyere C2 har. Synes C1 ser mere elegant ud!
Billedet er super lækkert. Da TV'et blev tændt første gang var de en hel del vertikal banding der tydeligt kunne ses på div. testmønstre og faktisk også på alm. film samt serier. Læst på flere fora om personer der havde oplevet dette og fortalte at det ville forsvinde efter noget brug.
Efter 4 timer har TV'et kørt en automatisk pixel cleaning og bandingen var nu nærmest ikke til at se på testmønstre og slet ikke på alm. film/serier.
Har ikke set skyggen af banding på mit 65C8 eller 55B1 som er i køkkenet. så jeg var noget nervøs for om det ville blive godt eller om TV'et skulle returneres.
Det er nu 100% en keeper for mit vedkommende.

Faldt over denne tyske anmeldelse hvor de mener at TV'et har det nye EVO panel men bare ikke markedsføres som om det har det:
https://hifi.de/test/lg-oled-cs-test-103458

Jeg er i hvert fald meget tilfreds med at have kommet op i 77" OLED der endelig er til at betale for alm. dødelige.

Kan kun komme med mine varmeste anbefalinger af CS-serien.
Af steadi
#350110
Det er vel muligt at tilgå en servicemenu, hvor det kan konstateres om CS har evo eller ej?

Har set en del tråde på reddit, hvor C1-ejere i hvert fald har modtaget deres modeller med Evo-paneler, og det lader til at komme an på produktions-sted og tidspunkt.
Af Mr X
#350117
Det er muligt man kan tilgå en servicemenu og se hvilket panel der er i TV’et. Mit 77CS er produceret i januar 2023 ud fra labelen bag på det så det er ganske nyt 🙂
Af steadi
#350118
Servicemenu på LG kræver vist en særlig service-fjernbetjening, men har ikke selv LG, så er ikke helt sikker :)
Af Lape
#350162
Evo er bare software, ikke hardware. EX er hardware.

Så "Evo" betyder ikke det store i praksis, bare se på C1 og C2 hvor forskellen er Evo og lysstyrken er tæt på identisk. Der er endda nogle C1 som er lysere end C2 (se flatpanels test).

Det korte af det lange; EX er det man skal se efter. Evo er tæt på ligegyldigt.