Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349998
Det bliver spændende at se om de generelle vejledende priser på QLED også falder i år. I hvert fald nice at se at QD-OLED tv fra både Sony og Samsung var nogenlunde på niveau med eller under prisniveauet for det øvre segment af WOLED tv fra LG, Panasonic, Philips og Sony.

Ser frem til at Panasonic også hopper på QD-OLED vognen og dropper WOLED. Tiden må vise om Samsung kan tilbyde Panasonic og også Phillips for den sags skyld, uimodståelige kontrakter. Det blev altså ikke i 2023 det skift finder sted, men rygter siger at det kan ske i 2024. I så fald må jeg seriøst overveje om 2024/2025 bliver året hvor jeg udskifter det nuværende Pana FX780 fra 2018 (købt i 2019).


Beckham skrev: 26. feb 2023, 20:06 Men mærkeligt de udelader one connect boxen fra deres topmodel.
Omkostningerne ved udviklingen af de nye teknologier der hæver barren for billedkvaliteten for 2023 QLED tv fra Samsung må have været så høje, at man måske fravalgte One Connect boksen for at kunne sænke prisen og opretholde en vis avance for derved at kunne bevare konkurrencedygtige priser overfor OLED tv....inklusiv deres egne QD-OLED modeller.
Åbenbart er One Connect til QLED udelukkende forbeholdt 8K modellerne og flagskibet S95C som er eneste 4K tv med OC-boksen.
#350029
Samsungs QLED flagskib bliver desværre dyrere end QD-OLED flagskib....200-300 euro i mérpris for at være næsten 100 % sikker på et panel der ikke får burn-in og med flere nits.

Fandt disse priser:
S95C QD-OLED
55″ €2.499
65″ €3.299
77″ €4.799

QN95C QLED
55″ €2.799
65″ €3.499
75″ €4.999
#350190
IT-Bruger skrev: 1. mar 2023, 00:58 Samsungs QLED flagskib bliver desværre dyrere end QD-OLED flagskib....200-300 euro i mérpris for at være næsten 100 % sikker på et panel der ikke får burn-in og med flere nits.

Fandt disse priser:
S95C QD-OLED
55″ €2.499
65″ €3.299
77″ €4.799

QN95C QLED
55″ €2.799
65″ €3.499
75″ €4.999
Giver også mening, for baglys er dyrt at lave så det virker ordenligt dvs. helst 1000+ zoner og hurtig og korrekt styring heraf. Desværre så deaktiveres det meste i game mode så ved brug af konsol/pc så vil billedkvalitet falde drastisk, uanset mærke og model, da input lag ville blive alt for højt hvis det skal styres korrekt.

Der er endda nogle LCD med mini LED som nærmest går helt ned i 4/16 zoner i game mode og så vælter det frem med alle de problemer som LCD altid har haft, blooming, dse, backlight bleed, corner glow og man kunne blive ved.

Har haft ca. 10 mobiler med OLED og kører på 4. OLED TV nu og har aldrig set skyggen af burn-in. Har faktisk ikke engang set retenton, på trods af jeg kører med høj lysstyrke...

Jeg skal aldrig have LCD igen, det er helt sikkert, og jeg glæder mig til at OLED bliver standarden på PC monitors og laptops, så jeg aldrig mere skal døje med backlight problemer.

Jeg tager en minimal chance for burn-in over problemer fra dag 1 til hver en tid :D
#350198
Det er da godt du ikke har problemer med burn in, personligt vælger jeg ikke som du gør, og glæder mig over at der stadig udvikles og forbedres på QLED. At se om den nye QLED 95 c bliver endnu bedre end QLED 95 b som mig bekendt er den bedst testede model non OLED ved Rtings nogensinde.
Det siges at den nye model skulle have langt over 1000 ægte zoner.

PS. Kan se fra tidligere indlæg at du er imun overfor burn in, det er da fine oplevelser med dine tv vaner.

Her dit indlæg fra tråd om QD OLED.
Jeg har haft et LG C9 som blev mishandlet, som i 100% lysstyrke fra dag ét og med TV2 / TV2 News + fodbold kørende i mange timer om dagen + pc/konsol gaming i 1000+ timer og endda pc brug (browsing, spotify/tidal osv) og der er ikke skyggen af burn-in efter 4 år. Som i absolut intet.
#350260
Nogle som ved nedenstående?

kommer den europæiske version også med VA panel.QN95C?

Mit nuværende QN90A er med IPS og er det eneste negative ved modellen.

Så lige Frost 2 sammen med min kone forleden aften. Er du vanvittig skærmen/IPS har store problemer ved mørke scener, der laver skift mm.

QN90A er vidst kun med IPS i Europa👀😝

Så hvordan er det med QN95C i Europa. IPS eller VA panel.?
#350263
Ja QN95C er heldigvis med VA panel i Danmark, men mangler sgu den One Connect boks øv.
Der skulle forøvrigt være det vanvittige antal zoner af 1500 stk. 65"
Uha jeg glæder mig til diverse test.
Senest rettet af George1 8. mar 2023, 19:10, rettet i alt 1 gang.