Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350728
Blooming er jo langt fra det eneste problem LCD har...

Når både Samsung Display og LG Display har valgt at smide LCD produktion ud af vinduet, så er det nok en tegn på hvor det bærer hen.

Jeg er da udemærket klar over at LCD er bedre til nogle ting, hvilket jeg også skriver men at se film, serier og spille hjemme i stuen, især om aftenen med slukket eller dæmpet lys, er bestemt ikke der hvor LCD gør det godt. Som jeg skriver, så mister man tæt på hele zonestyringen af baglyset når game mode aktiveres, uanset antal zoner. Input lag bliver for højt hvis det skal kunne styres ordenligt. Derfor deaktiveres det, eller begrænses kraftigt og nogle LCD TV sænker også lysstyrken en del i game mode, netop fordi blooming mv. igen bliver et meget stort problem. OLED bibeholder billedkvaliteten i game mode.
#350751
He he ja måske det bliver en OLED KILLER, er helt med på det er naturligt at sammenligne, da det jo er toppen af poppen indenfor QLED bagbelyst med 1344 ægte zoner der snart rammer butikkerne, men efterlyste bare lidt andet til denne tråd end hvor dårligt QLED er, denne tråd har modtaget mange indlæg om hvor dårligt QLED fra samme person fair nok, men når det er så mange indlæg, kan man måske selv oprette en tråd om dette emne, da jeg også meget gerne vil høre om test, erfaringer og input ang . QN 95 C. Nu QLED trods alt har udviklet teknologien, så billedet er brugbart for dem der ønsker god billed kvalitet, og grundet behov/tv vaner ikke ønsker OLED.
#350766
Hvad helvede rager det denne tråd, jeg nævner burn in hvis det er relevant for den pågældende tråd.. Hvis du ikke har andet at bidrage med til denne tråd så burde du holde dig væk, synes jeg har været large men lad for satan være med din snothamrende dumme kommentar som ikke har en skid men denne tråd at gøre.