Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjur
#349937
Hej jeg har investeret i et 42" C2 til soveværelset men kunne godt tænke mig en soundbar.
Problemet er fjernsynet er 93 cm i bredden så soundbar skal helst ikke være meget bredere.
Har set på Beam 2 og vil gerne kunne afspille lossless lydformater gennem f.eks. En Shield. Jeg har læst det vil kræve earc fra tvet men så vidt jeg kan læse har C2 stadig ikke passthrough af DTS, så hvordan løser jeg det. Kan jeg bare forbinde Shield med beam2 direkte eller skal jeg kigge på en anden soundbar.
Af Supergris
#349939
Hvis du tilslutter din afspiller direkte til din soundbar, er der ingen problemer; ARC eller eARC handler jo kun om returlyd fra TVet.
Hvis du benytter dig af diverse streamingtjenester på dit smart-TV, vil DTS ikke fungere, men så vidt jeg ved, er der alligevel ingen af disse tjenester, der benytter denne komprimering...

EDIT:
Det ser ud til Beam 2 kun har den ene HDMI-port, som samtidig fungerer som eARC, så hvis du tilslutter din Shield direkte, vil du skulle benytte et optisk kabel, hvis du ønsker at benytte lyden fra dit TV, hvilket kan give problemer med hensyn til Atmos mm.; samtidig vil du miste muligheden for at minimere antallet af fjernbetjeninger ved hjælp af CEC...