Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bone
#349872
Jeg havde bestemt mig for at købe enten LG C2 eller Philips 807 når disse forhåbentlig nærmer sig 10.000,- når de nye modeller kommer. Det er også heromkring min grænse ligger for hvad jeg vil betale for et TV.

Jeg bruger hovedsageligt TV til film og serier og går også op i godt billede og surround lyd. (Har større hifi setup) Og skulle en OLED mod forventning ikke være lys nok, så murer jeg vinduerne til. Eller køber nogen rullegardiner. :D

Men, da jeg har børn på 1, 4, og 10 så står TV tit og kører indhold fra diverse streaming tjenester. Hovedsageligt i dagtimerne, hvor det ikke er det mest optimale at mørklægge stuen for at én ud af 3 kan se tv. Men det kører også mange timer i løbet af dagen. I weekenden måske hele dagen.


Vil jeg været bedre tjent med et andet TV, især levetiden taget i betragtning?

Bonus info.: Der er ingen konsoller tilkoblet, så jeg er som sådan ikke bange for burn in.
Af George1
#349874
Med dine børns tv vaner ville jeg vælge en anden teknologi, men spændende giv gerne feedback back, hvis du ender med OLED.
Mon ikke der til foråret kommer lækkerier til kr 10.000 uanset hvilken teknologi du vælger, ellers er denne skærm et godt tilbud og tæt på OLEDs billedkvalitet, er fantastisk i lyse miljøer og kan tåle at blive brugt fuldstændig ukritisk.
Og så er det med One C boks kun en næsten usynlig ledning fra tv, hvilket jeg personligt synes er fedt.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... oncategory
Brugeravatar
Af Naiera
#349876
Det er noget sludder at man ikke kan bruge et OLED i dagtimerne uden at lukke alt lys ude. Selvfølgelig kan man det. Op på hesten og køb OLED.
Af George1
#349877
Naiera skrev: 19. feb 2023, 20:08 Det er noget sludder at man ikke kan bruge et OLED i dagtimerne uden at lukke alt lys ude. Selvfølgelig kan man det. Op på hesten og køb OLED.
Håber trådstarter kan ride. O-O
Af Beckham
#349878
Enig med Naiera....der er rigelig lys i OLED til at se det om dagen også. Desuden tænker jeg at børnene er ret ligeglad med billedkvaliteten? Bare de kan se noget, så er de vel tilfredse. Og hvis det er streaming de ser meget af, så burde OLED ikke være noget problem. Der er jo typisk ikke noget kanal logo på streaming, så ikke den store fare for burn-in der.
Af Bone
#349879
Inden det bliver til en diskussion om der er lys nok i OLED, så gik min bekymring mere på levetiden.

Hvis nu der groft sagt kører 10 timers gurli gris hver dag, får jeg så udover dumme børn også et tv som bliver for hurtig "slidt"?