Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349764
Til den rigtige pris er OLED en nobrainer efter min mening.

Hvis ens stue er for lys og man vitterligt sætter pris på at se film mm. om dagen, så køb nogle gardiner!

Du får ikke en optimal oplevelse om du så vælger det lyseste LCD panel der findes... så hvorfor ikke fikse problemet ordentligt?
#349766
Henrik B. skrev: 15. feb 2023, 14:56 Så siger vi det... :D :D

P.S.: Skal heller ikke eje noget fra Samsung. ;)
OK, spændende! Hvad skal vi dog bruge dit indlæg til? :D
Hvis du forsøger at fremstå som ekspert, gør du det pænt dårligt. Dit indlæg er rent spam i tråden......
#349770
Henrik B. skrev: 15. feb 2023, 14:57
George1 skrev: 15. feb 2023, 14:25 Du kan absolut ikke sammenligne et billigt LED med en topmodel fra et QLED. Forskellen er meget stor også til brug i lyse rum.
"Du kan absolut ikke sammenligne et billigt LCD med en topmodel fra et LCD..."
Sig det til Supergris.

PS Skal heller ikke eje noget fra phillips igen.
#349772
Hvis nogen er interesserede, forkynder jeg hermed: kunne ikke DRØMME om at have et Samsung produkt inden for hjemmets 4 vægge!

Håber I kan bruge mit indlæg i debatten.

(Hvilken børnehave! )
#349773
George1 skrev: 15. feb 2023, 14:25 Ved godt det er muligt at redigere, men det ødelægger ofte forståelsen, når man gør som dig bare hugger en linje ud af et indlæg, for at angribe.
Du kan absolut ikke sammenligne et billigt LED med en topmodel fra et QLED. Forskellen er meget stor også til brug i lyse rum.
Igen læser du ikke, hvad der står, men mere hvad du TROR, der står!

Man hugger ikke en linje ud, for at angribe, men medtager det, der anses som det essentielle, som svaret bygger på.
Det ødelægger ikke forståelsen, tværtimod, da man er fri for at gennemlæse hele det tidligere indlæg, som stadig kan findes, hvis man anser det for nødvendigt.

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at et billigt LCD kan sammenlignes med et dyrt LCD, blot at det ikke giver meget mening at købe et dyrt TV (uanset teknologi), hvis det alligevel blot kører som baggrundsstøj!

Det med de lyse rum, har jeg tidligere prøvet at aflive, da OLED fuldt ud klarer opgaven, med mindre der med "lyst rum" menes det at se TV i fuldt dagslys uden at trække gardiner for, hvilket på ingen måde opfylder de bedste betingelser for en ordentlig billedkvalitet, uanset hvilket TV vi taler om.
Selvfølgelig vil større lysstyrke hjælpe, men rigtigt godt bliver det aldrig!

Endeligt læste jeg i et tidligere indlæg, at du udtrykte din utilfredshed med, at personlige meninger i høj grad skinnede igennem ved tests på denne side i modsætning til hos Rtings, hvor der kun var tale om tørre facts!
Jeg er ret overbevist om, det udelukkende er fordi, du stædigt holder ved din stærke overbevisning om, at LCD er det bedste i din optik, så når du hører lidt god omtale af disse, så er det selvfølgelig din yndlingsside - lidt i modstrid med din fobi mod personlige meninger...
#349780
Igen fordrejer du alting, har aldrig skrevet at jeg var/er utilfreds med at personlige holdninger kommer til ved test på dette site, blot godt at man har forskellige test.
Benyttede selv både flatpanels og Rtings da jeg købte flad dyret.

Dette var hvad jeg skrev.

Præcis Rtings måler og kommer med tørre fakta imodsætning til dette site hvor den personlige mening, i høj grad skinner igennem ved test, fint at der er flere sites man kan benytte hvis man skal investere 10 af de lange eller mere.
#349782
Et af problemerne med Rtings er, at de giver så mange topkarakterer til LCD skærme som egentlig ikke får topkarakterer sammenlignet med OLED skærme.

Hellere se test flere forskellige steder end at lægge alle sine æg i en kurv.
#349783
PeterD skrev: 15. feb 2023, 22:16 Et af problemerne med Rtings er, at de giver så mange topkarakterer til LCD skærme som egentlig ikke får topkarakterer sammenlignet med OLED skærme.

Hellere se test flere forskellige steder end at lægge alle sine æg i en kurv.
Bortset fra der er mange forskellige sites, der giver stor ros til top modeller QLED så er vi helt enige man bør læse test fra forskellige sites som du skriver.
#349785
Nærmest deprimerende at se en tråd om hvordan brugere der bare beder om et bud på et godt tv ender i den evindelige kamp hvor hardcore fans af OLED altid mener at de kan, bør og skal tryne enhver der ikke anbefaler et OLED tv.
Vel er OLED et fint og godt tv i den bedre ende, men at folk sidder dag ind og dag ud og venter på at give deres besyv på at de kun og kun sværger til OLED tv er tæt på pinligt. Der findes fora hvor folk deler viden og debatterer computer hardware, filosofi, politik eller verdenssyn - men at der findes brugere herinde der, skulle man tro, har viet deres liv og tilværelse til at få enhver potentiel tv-køber til at købe et OLED tv???

Well, der er altså heller ikke så meget at diskutere dag ud og dag ind om de par snes tv kommer på det danske marked hvert år. Og hvorfor er det lige at nogle brugere personificerer sig selv med et produkt, som var produktet en del af deres sjæl og personlighed....forstået på den måde at enhver kritik af en bestemt type panel betragtes som et personligt angreb??? Waaaouw....det er lige før det er værre end den mest primitive form for religionskrig.

Vildt rystende at der kan skummes så meget ud af nærmest ingenting......det er jo for pokker bare et tv. At folk tvinger sig selv til at se så mange film og så mange serier som muligt fordi de jo lever og ånder for tv-kiggeri (når de ikke skal lokke flere over på OLED-vognen) siger lidt om dem selv end om selve tv produktet eller panelet. Det er tydeligt at størstedelen af aktiviteten herinde sker i tråde hvor folk spørger om råd i forbindelse med køb af nyt tv - og straks er 'hajerne' højaktive fordi de "vejrer blod i farvandet"....hvor de i en kamprus kan brilliere med deres uundværlige og gyldne viden og input om at OLED er det absolut eneste rigtige at købe og alt andet er kinesisk bras. Egentligt overraskende at se hvor meget livsenergi de lægger i at overtale folk til at købe OLED fremfor noget andet.

Kigger personligt herind 1-2 gange om ugen bare for at få seneste nyt om panelteknologier og nye produkter samt gode tilbud som nærmeste vennekreds og familie efterspørger.
Købte sidst et tv tilbage i 2019 og en soundbar i 2020 og køber ikke nyt igen før om 4-6 år med mindre jeg flytter til noget mindre hvor 75" bliver for stort til mit behov.

Håber trådstarter ikke er blevet skræmt helt væk af 'kulturen' og tonen (eller mangel på samme) på flatpanels.dk......
#349788
Man bli'r så træt!! :s
Det er tydeligt at IT-Bruger blot er en forsmået Samsung fanboy, som er bitterlig træt af, at det ikke er det mærke han sværger til, som er det som anbefales bredt. Og så vælger han at kritisere de mennesker som anbefaler OLED bredt, fordi det er den bedste (mest naturlige) billedkvalitet på markedet, mens han selv er fuldstændig uimodtagelig for sund fornuft, når det handler om andet end Samsung... :D :D :D :D :D :D :D

Det er selvfølgelig svært, hvis man ikke er den store tech-wiz, og man bare tror på alt som kommer fra et firmas marketingsafdeling.
Hér er lidt underholdning, i form af en tidligere tråd, hvor IT-Bruger fører sig frem. :D :D :D
viewtopic.php?f=2&t=50769
#349797
Fantastisk velskrevet af IT-Bruger: :D

Der findes ejere af OLED TV der er fint tilfredse med deres billedkvalitet og ikke tænker så meget over at Samsung leverer det bedste af alle LED, kaldet QLED. Der findes også ejere af OLED der har det utroligt svært ved at leve med og acceptere, at QLED fra Samsung er en væsentlig medspiller og målt i billedkvalitet ligger tæt på OLED...det skyldes, tror jeg, remdyrket fanboy'ism og misundelse samt behovet for at have et produkt at personificere sig selv med, lig folk der ejer en iPhone, et Rolex ur, en Mercedes osv. I stedet for at forene sig med den kendsgerning at QLED er en fantastisk videreudvikling af LED, så piver og hyler de op om at betegnelsen QLED ikke bør eksistere og anvendes, hvis ikke de gang på gang og ved enhver lejlighed fortæller at QLED bare er (almindeligt) LED panel med lidt ekstra power i lysstyrken og kontrasterne.....man skulle simpelthen tro, det gør fysisk ondt på dem når de ser QLED skrevet?
#349809
hans123 skrev: 16. feb 2023, 11:38 Fantastisk velskrevet af IT-Bruger: :D

Der findes ejere af OLED TV der er fint tilfredse med deres billedkvalitet og ikke tænker så meget over at Samsung leverer det bedste af alle LED, kaldet QLED. Der findes også ejere af OLED der har det utroligt svært ved at leve med og acceptere, at QLED fra Samsung er en væsentlig medspiller og målt i billedkvalitet ligger tæt på OLED...det skyldes, tror jeg, remdyrket fanboy'ism og misundelse samt behovet for at have et produkt at personificere sig selv med, lig folk der ejer en iPhone, et Rolex ur, en Mercedes osv. I stedet for at forene sig med den kendsgerning at QLED er en fantastisk videreudvikling af LED, så piver og hyler de op om at betegnelsen QLED ikke bør eksistere og anvendes, hvis ikke de gang på gang og ved enhver lejlighed fortæller at QLED bare er (almindeligt) LED panel med lidt ekstra power i lysstyrken og kontrasterne.....man skulle simpelthen tro, det gør fysisk ondt på dem når de ser QLED skrevet?
Nej. Men hvorfor ikke bare kalde en spade for en spade ?

Det er et forum hvor vi hylder alle teknologier. Plasma, OLED, LCD og Quantum Dot og snart også Laser Tv. :)
#349810
LCD/QLED og OLED er gode tv på hver sin måde.
OLED plusser: Perfekt sort og farver
Minusser: Som at se i et spejl, masser af reflekstioner, masser af burn in efter få år, meget svag lysstyrke.
High end QLED plusser: masser af lys, ingen burn in (slap af og nyd dit tv, uden nogen bekymringer i modsætning til OLED, som nærmest er lig med søvnløse nætter), meget bedre antirefleksfilter.
Minusser: Halo, farver er flottere på OLED, sort er et stykke under OLED niveau.