Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StianDK
#349531
Hej , jeg har et Samsung 65 tommer Q90FN
Der er én HDMI 2.1 , men hvilken én af portene er det ?

Jeg er virkelig ikke særlig teknisk anlagt. Så håber på lidt hjælp.

Vi har købt en PS5 , men samtidig har vi en 4K Google chromecast TV , de skal jo gerne begge i samme 2.1 port ikke?
Kan det løses med en hdmi 2.1 splitter ? Og kan i anbefale en? Ps5 eller tv’et fortæller mig ikke om kablet er sat i den rigtige port?

På forhånd tak!
Af StianDK
#349535
George1 skrev: 5. feb 2023, 20:38 Hvis det er en Q9 FN du har er der mig bekendt kun 2,0 hdmi stik.

Så er det er Q90T
For der er en 2.1 HDMI, jeg fandt ud af det, den er der hvor der står spil. Nu viser ps5 hdr og vrr.

Men chromecast billedet er mega sløret i de andre porte og i hdmi 2.1 porten er billedet knivskarpt? Jeg har den nye Chromecast 4K tv?
Af StianDK
#349538
Men hvorfor er der så betydeligt bedre billede når jeg ser Altibox igennem chromecast TV 4k i 2.1 port fremfor Alm?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#349543
StianDK skrev: 6. feb 2023, 09:54 Men hvorfor er der så betydeligt bedre billede når jeg ser Altibox igennem chromecast TV 4k i 2.1 port fremfor Alm?
Der er sikkert nogle andre billedindstillinger på denne HDMI port. Husk at moderne TV kan køre med forskellige billedindstillinger for hver enkelt HDMI port, og for hhv. SDR, HDR10 og Dolby Vision tilstand.
Af StianDK
#349546
Åh, hvorfor skal det være så svært for almindelige mennesker 😐

Jeg døjede med at billedet var vildt grynet under premier leauge kampe og sikkert også Alm TV, men da jeg skiftede port var billedet krystalklart. Dog falder det ud et par gange som om det taber bitrate, er det ikke det dét kaldes? Nok pga wi fi, nogen gange holder den det krystalklare billede . Igen så
Er det den nye 4K chromecast til 550 kr jeg har. Skal den ikke gå igennem 2.1 porten for at kunne vise 4K?
Og hvis nej, hvad kan det være for andre indstillinger i en Alm port for at chromecast viser flot billede. Chromecasten er indstillet til vise 60hz 4 K