Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ringdal
#349440
Hej alle. For et par år siden var jeg helt up to date med TV-verden, og kunne her forstå, det var LG OLED og C9 modellen, der var den bedste. Det endte jeg med at købe, og det er jo bare super.

Nu er turen kommet til, at min far gerne vil have nyt TV. Og jeg prøver at få mig et overblik, men jeg kan se, der er kommet mange nye modeller. Derfor tænkte jeg, jeg lige ville høre her - hvad er den nye gode model fra LG? Pendanten til C9? Og er det stadig LG OLED, der får flest roser?
Af jkn789
#349454
hvad er dit budget og hvilken str går du efter?
Af Supergris
#349549
George1 skrev: 1. feb 2023, 17:17 Ved godt det ikke er LG, men ville Overveje QD OLED fra Samsung og Sony.
For dyre for de fleste ej entusiaster, så sjældent værd at anbefale...

Desværre er lige nu et dårligt tidspunkt at købe nyt TV på, da priserne er ret langt fra tilbudspriserne, de har været solgt til...
Af brido
#349582
Hej Alle.

Jeg er på udkig på nyt TV er faldet over dette:

LG 77" OLED 4K TV OLED77CS6LA

Har dette et godt billede? Vil det fx være en opgradering fra LG B7? ret billedmæssigt?
Af HrJensen1
#349592
brido skrev: 8. feb 2023, 12:15 ...LG 77" OLED 4K TV OLED77CS6LA

Har dette et godt billede? Vil det fx være en opgradering fra LG B7? ret billedmæssigt?
Nej, hvis bare du ser alm flow-tv eller streaming til husbehov, er der ikke det helt store at komme efter. OLED kvalitet er flot uanset årgang.

Hvis du er billednørd, og ser meget i HDR, så er der lidt at komme efter. Men forvent ikke at blive blæst bagover som ved skiftet fra LED til OLED.

Og så er der HDMI 2,1, hvis du skal bruge det til noget
Af HrJensen1
#349594
Beckham skrev: 8. feb 2023, 20:36 Men her snakker vi vel ikke om et skift fra LED til OLED? B7 er vel en OLED model?
Ja, B7 er en OLED. Jeg nævner jo også at der ikke er så stor forskel mellem B7 og C1 modellen, som der er hvis man skifter fra LCD til OLED.

Så forstår ikke helt din kommentar
Af Beckham
#349631
HrJensen1 skrev: 8. feb 2023, 21:01
Beckham skrev: 8. feb 2023, 20:36 Men her snakker vi vel ikke om et skift fra LED til OLED? B7 er vel en OLED model?
Ja, B7 er en OLED. Jeg nævner jo også at der ikke er så stor forskel mellem B7 og C1 modellen, som der er hvis man skifter fra LCD til OLED.

Så forstår ikke helt din kommentar
Aaah..på den måde. Opfattede det i første omgang som om at du sammenlignede skiftet B7 til C modellen med et skifte fra LED til OLED. Og derfor lød det som om at B7 var en LED..:-)
Af Lape
#349712
Jeg ville vælge noget QD-OLED hvis 65 tommer kan gøre det. Fænomenale farver. Ellers noget WOLED såsom G2 eller C1/B2/C2 hvis det skal være billigere eller større (end 65")

Dog kan enkelte LCD med QD + MiniLED bagbelysning også være gode i dag, men afhænger af hvordan du bruger TV'et (omgivelserne) og om det er til tv/film/serier eller også spil. De taber som regel pusten i spil, da styring af baglyset halter i game modet, her bibeholder OLED den gode billedkvalitet.

Skal det være større end 75-77" så er LCD stadig en del billigere, men personligt så foretrækker jeg OLED og især QD-OLED.
Af Lape
#349756
Så ville jeg kigge på noget G2, men kun hvis det er på tilbud for 2023 modellerne lander snart. Inklusiv 77" QD-OLED.

Evt. også B2 og C2 hvis de er på tilbud, men G2 fremstår en del lysere end dem.