Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af ThomasPerch
#349149
Hej
Vi har et philips smart tv som hvor der er kommet en sort/mørk skygge foran tv-billedet. Man kan se billedet inde bag det mørke som i starten kun dækkede det øverste eller det nederste af skærmen. Men nu dækker det hele skærmen.
Vi har tænkt på hvorfor tv-et gør dette, og om det er noget der kan betale sig at reparere eller om tv'et bare er slidt op. Det er fra 2017
Håber nogle kan komme med et bud.
Med ven lig hilsen
Thomas
Af Supergris
#349174
Lidt flere oplysninger om hvilken model, det drejer sig om, så man er klar over, hvilken teknologi, der er tale om, evt. billeder, da jeg ikke umiddelbart kan give et bud på, hvad fejlen kan være.
Skal det forstås som om billedet ikke længere er synligt, med mindre man virkelig kigger efter?

Desværre, generelt kan det sjældent betale sig, at begynde at reparere på et TV, der ikke længere er dækket af garantien, med mindre det er en kendt fejl, der findes en billig løsning for.

5 år er i øvrigt, desværre, den periode, hvor jeg normalt anser et moderne TV for at have aftjent sin værnepligt, selvom der selvfølgelig findes afvigere, både på den positive, men så sandelig også på den negative side...

Ven og lig er to sjove ord at blande sammen... :)
#349185
Tak for svar. Her er model og serienr
Tv'et hedder 49pus6412/12 og serienumre er : fz1a1727042646

Hvis man kikker godt efter kan man se billedet inde bag det mørke. I starten var det ikke så mørkt, men nu er det næsten helt sort.

Synes godt nok 5 år levetid på et tv er lidt, hvis det er standart. Og der er super ærgerligt hvis det ikke kan betale sig at reparere. Men jeg var nok godt klar over at det var vilkårene.

Og så må jeg hellere huske at sætte ven og lig sammen 🤪

Venlig hilsen Thomas
Af Axlon
#349188
Et billede af problemmet fortæller som regel mere end 1000 ord, men mit gæt er det er baggrundsbelysningen der er defekt, så med mindre du kender en elektronik kyndig person som har lyst til at forsøge sig, så er det et nyt TV.