Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Høtyven
#349075
Hej alle sammen

Jeg har for et par måneder siden købt et LG C1 65”, som jeg har bemærket lider af banding. Jeg har så i den forbindelse kontaktet LG som siger at de vil oprette et service sag på tv’et, men jeg skal være opmærksom på at hvis teknikkerne ikke finder fejl, så skal jeg selv betale gebyr.

Hvad er jeres vurdering og erfaring med dette? Bandingen ses ved mørkere scener.

Se billede af banding test:
Vedhæftede filer
FEDA5FD7-3226-4D14-B167-2358316120F2.jpeg
FEDA5FD7-3226-4D14-B167-2358316120F2.jpeg (1.69 MiB) Vist 1455 gange
Af George1
#349078
Desværre bliver der ofte ikke reageret på dette OLED site hvis det er noget der kan genere omtalen af OLED guden herinde, har bemærket det flere gange, jeg kan ikke besvare spørgsmålet, men her er en med samme problem tråden er fra august og han har stadig ikke fået svar på

viewtopic.php?t=53181#p344489
Senest rettet af George1 18. jan 2023, 22:48, rettet i alt 1 gang.
Af HrJensen1
#349079
Høtyven skrev: 18. jan 2023, 20:01
Hvad er jeres vurdering og erfaring med dette? Bandingen ses ved mørkere scener.

Hvis det ser ligesådan ud, når du selv har kørt en manuel pixelopfriskning via tv'ets menu, så ligner det en fejl udenfor specifikationerne.

Men det er før sket at sådan slør kan fjernes ved at køre en pixelopfriskning.
Af Supergris
#349081
George1 skrev: 18. jan 2023, 21:01 Desværre bliver der ofte ikke reageret på dette OLED site hvis det er noget der kan genere omtalen af OLED guden herinde, har bemærket det flere gange, jeg kan ikke besvare spørgsmålet, men her er en med samme problem tråden er fra august og han har stadig ikke fået svar på spørgsmålet.

viewtopic.php?t=53181#p344489
Jeg har tilladt mig kun at citere det ene af dine ellers identiske links.

Man må sige, du med dit indlæg ikke lægger skjul på din generelle holdning til denne side eller OLED i det hele taget!

Har du overvejet, at der måske ikke findes kvalificerede svar?

Det indlæg du linker til, der kunne trådstarter måske angive lidt kilder til, hvor han har fået sin information fra, i stedet for blot at komme med en påstand, som, jeg ikke mener, er dækkende for OLED-teknologien generelt ?

Det er meget få TV, uanset teknologi, der kan gengive en 100 % ren flade, når der vises testmønstre eller der skal gengives en enkelt farve.

I dette tilfælde ser det ud til, at billedet ikke er, som det skal være, så jeg vil mene, der er baggrund for en reklamation, forudsat en manuel skærmrens er forsøgt, da der jo er tale om en nyere model, hvor reklamationsretten stadig gælder...
Af George1
#349085
Ved ikke hvad du mener, du kan tolke mit indlæg som du har lyst til, men mit indlæg havde da den effekt at trådstarter fik et svar, imodsætning til ham jeg linkede til som aldrig fik et svar, som special service til Supergris fjerner jeg det ene link igen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#349090
Forstærker kameraet effekten eller er fotoet rimelig retvisende for, hvad der ses? I så fald synes jeg, at det ser slemmere ud end man burde acceptere i en skærm i denne prisklasse – og det ikke kun ses på testmønstre.

Vi ser generelt ikke så slem banding på de OLED TV, som vi tester, så du har nok fået et uheldigt eksemplar, desværre.
Af Ghidora
#349095
Ses det ved normalt brug?

Jeg har med vilje ikke sat testmønstre på da jeg er bange for pludselig at blive opmærksom på et eller andet problem med skærmen som udelukkende kan ses når man ved det er der! ;)
Af Supergris
#349131
Der har tidligere været modeller, hvor specielt 65"eren var ramt af fænomenet, men jeg er ikke stødt på det i så udpræget grad i forbindelse med C1, uanset størrelsen...

Hvis fænomenet er som billederne antyder, er det, som beskrevet, ikke noget der burde tolereres!

Hvis LG accepterer, du sender nogle billeder til dem, burde de på forhånd kunne give dig svar på, om de mener, det er noget, der ligger indenfor deres specifikationer, og om det er noget, de vil lægge navn til.

Hvis de mener, du selv skal betale for reparationen, vil jeg overlade lorten til forhandleren, med et link til denne tråd, så vil jeg tro, de lever op til deres ansvar; alt andet vil være yderst dårlig reklame for både dem selv og producenten, som i dette tilfælde hedder "LG"...