Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348882
Hej alle,

I sidste uge modtog vi vores først OLED skærm som skal erstatte vores 10 år gamle Panasonic 55” VT50.

Valget faldt på Samsung S95B da det var kommet på tilbud her i januar. Hvis ikke det var sket havde vi valgt slagskibet fra Sony.

Alt går godt, skærmen kommer op og hænge og vi følger alle anbefalinger og instrukser på hvordan det skal vendes og løftes (vi et MEGET forsigtige)

Der går en dag og pludselig et der en lodret sort linje fra top til bund, vi googler og prøver alle gode råd (Tage strømmen fra, Pixel Reset m.v.) vi reklamere og det går helt smertefrit.

I går henter vi den nye skærm og ser med det samme at bag på (bagsiden er noget børstetstål finish og uden beskyttelsesfilm) har skærmen noget der ligner ridser, men jeg kan dog ikke mærke dem.

Først tænker vi ja ok, det skal op og hænge, vi ser ikke bagsiden alligevel, skærmen kommer op, alt er godt og ingen lodrette streger (endnu). Men så begynder tankemylderet! - Altså det er en ny skærm med “ridser” / “skrammer” og vi gennemgår det nu helt nøje og kan se at skærmen i fronten har en tynd aluish kant i bunden af skærmen, det ser jo fint ud fra afstand men går man tæt på er det fyldt med små ridser.

Spørgsmål! - Er det kvaliteten man betaler for i dag, går jeg I for små sko og skal bare tage mig sammen og leve med det?

Hvad ville I andre gør? - Jeg er meget splittet :s

Jeg har forsøgt at vedhæftet nogle billeder.
Vedhæftede filer
33A680CD-D909-48FF-8B77-3153C2B6501E.jpeg
33A680CD-D909-48FF-8B77-3153C2B6501E.jpeg (1.85 MiB) Vist 1143 gange
90ED54F1-5E42-4B40-B799-2569849F358B.jpeg
90ED54F1-5E42-4B40-B799-2569849F358B.jpeg (2.99 MiB) Vist 1143 gange
5609D069-BD0C-412C-9654-AE5FA80C4093.jpeg
5609D069-BD0C-412C-9654-AE5FA80C4093.jpeg (3.02 MiB) Vist 1143 gange
#348891
Glædeligt med god service, dejligt at høre du fik en ny skærm så hurtigt, personligt ville jeg beholde skærmen og glæde mig over billedet nu er perfekt, i princippet skal du jo bytte til du måske får en perfekt bagside også, men man kan bytte sig ihjel, kvaliteten er bare ikke som i de "gamle" dage, uanset mærke og pris.
Alternativet , hvis du har købt I en butik kan du jo sige at du vil se skærmen i brug, og checke for ridser også, det fik jeg lov til da jeg byttede min nye skærm.
#348894
Har hørt og set på feks youtube på div kanaler at samsung S95 oled er ret udfordret på bygge kvaliteten.
bukket skærm ,kanter der har skade osv .
bla the tech giant nævner det
#348898
George1 skrev: 13. jan 2023, 10:46 Glædeligt med god service, dejligt at høre du fik en ny skærm så hurtigt, personligt ville jeg beholde skærmen og glæde mig over billedet nu er perfekt, i princippet skal du jo bytte til du måske får en perfekt bagside også, men man kan bytte sig ihjel, kvaliteten er bare ikke som i de "gamle" dage, uanset mærke og pris.
Alternativet , hvis du har købt I en butik kan du jo sige at du vil se skærmen i brug, og checke for ridser også, det fik jeg lov til da jeg byttede min nye skærm.
Tak for dit svar, George1.

Der er intet at sætte en finger på med hensyn til butikken, de yder en kanon service! - Formålet med opslaget var at få en ide om kvaliteten af produkter anno 2022/2023. - Og jeg er enig med dig i at man i princippet skal bytte til man er tilfreds, men butikken har det ikke på lager, så det tager minimum en uge hver gang jeg reklamere og hvem siger at jeg får noget der er bedre O-O

Jeg valgte dog at besøg butikken i dag og fremlagde dem problemet og de sagde med det samme at den finnish skal man ikke leve med og at de vil vende sagen med Samsung.

Så må vi se hvad de vender tilbage med :)
#348899
barslund69 skrev: 13. jan 2023, 11:23 Har hørt og set på feks youtube på div kanaler at samsung S95 oled er ret udfordret på bygge kvaliteten.
bukket skærm ,kanter der har skade osv .
bla the tech giant nævner det
Alle input er velkommen, så tak for det Barslund69.

Inden jeg købte skærmen, lavede jeg lidt resource først, noget information var mere relevant end andet, men jeg var opmærksom på at de har haft eller har et problem med bukket paneler, så det var noget af det første jeg tjekkede på begge skærme og det var der ikke noget af, de ser ud til at være helt lige (hvilket er godt), jeg har heller ikke oplevet kanter med skader på nogle af dem.

Første skærm = lodret sort streg, midt på skærmen, der ikke gik væk.
Anden skærm = ridser / skrammer bag på.

Det undre mig, at de ikke har en beskyttelsesfilm, hvis det er noget sart børstet stål :o