Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348875
Mit Samsung QE65Q70AATXXC er ca 4 mdr gammelt

Der kommer en lang lodret stribe som er turkis eller lilla i højre side af skærmen på hvid baggrund

Ja det er fejlmeldt til Samsung, men de ridder ikke samme dag som de sadler om man så kan sige - i det hele taget kan jeg læse på Google anmeldelser og trustpilot at deres service er helt bund, sjældent har jeg set dårligere anmeldelser

Nå men den tid den sorg

Jeg var egentlig bare nysgerrig på om nogen ved om det er et alvorligt problem ?

Hvis Samsung, når jeg engang hører fra dem, kommer ud og tager tv’et med sig til reparation, får man et låne tv så længe ?

På forhånd tak for svar, og beklager hvis der er “dumme” spørgsnmål
Vedhæftede filer
664CAD31-D477-4523-9EA8-2E66121FF129.png
664CAD31-D477-4523-9EA8-2E66121FF129.png (1.53 MiB) Vist 1340 gange
#348888
Det ligner et nyt panel - så ja, det er alvorligt.

Hvorfor har du selv fejlmeldt det til Samsung? Det lyder som en omvej. Der typisk langt lettere/hurtigere via den "officielle" kanal - altså via den forhandler, der har solgt dig TV'et. Det er ham, der har den lovmæssige pligt til (og vel også interesse i) at skaffe dig et nyt/funktionelt TV uden fejl og derfor sørge for hurtig reparation/ombytning, afhentning, returnering osv.

Låne-TV tror jeg ikke du skal regne med. Det er typisk ikke en mulighed, men det skader da ikke at spørge forhandler
#348906
Jeg har kontaktet Bilka, og sagt jeg vil trække anmeldelse til samsung tilbage, og sagt jeg vil have et nyt tv. Samsung taler om 3-4 uger før en tekniker overhovedet kommer ud, deres trustpilot og og google anmeldelser er så lave som jeg aldrig har set før, tror det var 1,3 og 1,8 fyldt med skrækhistorier : D Det opdagede jeg først efter min anmeldelse til samsung
#348910
JP8000 skrev: 13. jan 2023, 13:01 Jeg har nok dummet mig så, men det var fordi Bilka skriver når man skal lave en reklamation :

"Vi har serviceaftaler på store TV over 42”. Du kan derfor reklamere over TV over denne størrelse direkte ved producenten."
Det er derfor man ikke skal købe sit TV i er supermarked - I øvrigt så kan en forhandler ikke bare fraskrive sig sit ansvar på den måde - De har solgt TV´et til dig og det er deres ansvar at sikre det kommer til rep. eller bliver skiftet


Reklamationsret – hvis elektronikken går i stykker

Reklamationsret er den ret, købeloven giver dig til at klage over fejl og mangler ved en vare, du har købt. Reklamationsretten dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.

Hvis der viser sig fejl ved mobiltelefonen, computeren eller fjernsynet inden for de første to år efter leveringen, skal du altid klage til butikken eller netbutikken, hvor du købte produktet. Det gælder også, selvom fejlen eventuelt er dækket af en forsikring eller en serviceaftale.

Du kan komme ud for, at butikken/netbutikken henviser dig til importøren eller producenten, når du vil klage over en fejl på det elektroniske produkt. Det skal du ikke umiddelbart acceptere.

Butikken/netbutikken skal selvfølgelig have mulighed for at undersøge varen. Hvis den ønsker, at producenten eller importøren også skal undersøge varen, må den selv sørge for, at det sker. Den tid, der går med det, tæller med i den samlede tid, butikken/netbutikken har til at få varen i orden. Det skal desuden være uden udgift for dig.

Er fejlen dækket af købelovens regler om reklamationsret, er det butikken/netbutikken, der skal betale for at få fejlen udbedret.

https://www.forbrug.dk/emner/nye-og-bru ... -computer/
#348914
KimKaos skrev: 13. jan 2023, 14:49
JP8000 skrev: 13. jan 2023, 13:01 Jeg har nok dummet mig så, men det var fordi Bilka skriver når man skal lave en reklamation :

"Vi har serviceaftaler på store TV over 42”. Du kan derfor reklamere over TV over denne størrelse direkte ved producenten."
Det er derfor man ikke skal købe sit TV i er supermarked - I øvrigt så kan en forhandler ikke bare fraskrive sig sit ansvar på den måde - De har solgt TV´et til dig og det er deres ansvar at sikre det kommer til rep. eller bliver skiftet

Synes det fremgår af mine indlæg at Bilka på ingen måde har fraskrevet sig noget ansvar.

De var lynhurtige til at reagere og her til aften gar jeg fået mail fra deres samarbejdspartner af et elektronikfirma om en løsning

Det er da meget hurtig sagsbehandling indtil videre.

Det er rigtig de skriver, at man rette henvendelse til producenten men ikke at man skal.

Har for en del år siden købt en computer i Bilka, der var noget galt og jeg fik en helt ny.

Jeg har bestilt tv’et på nettet og det er egentlig min opfattelse at Bilka giver en god service. I hvert fald indtil videre.

Så kan man diskutere om de skal skrive at man kan rette henvendelse direkte til producenten, og synes at det er forkert at gøre. Men det kan man jo. Men det er måske ikke det mest smarte ar gøre.