Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348866
K_jorgensen1980 skrev: 11. jan 2023, 18:04 Er der stor mærkbart forskel på LG C2 og LG B2??

Er det værd at give det ekstra for C2 kontra B2??

I 65"...
Til 65" og OLED så ligger vi pt. omkring 11.000 kroner. Både Philips OLED707 og LG B2 er gode bud til hhv. 10.999 og 11.111 kroner. C2 har nogle fordele såsom 4x HDMI 2.1 porte (til spilbrug pt., senere til andre typer enheder), men der er ikke afgørende forskelle i forhold til B2.
#349054
Hej alle
Jeg har haft samme overvejelser af LG modellen dog i 75'' versionen https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-75 ... tore/3805/

2 grunde: 1. Vi har langt fra sofa til væg og skal op i en god størrelse, og den her kan købes for rimelige penge, 2. Vi har en meget lys stue, så jeg tænker om OLED overhovedet er en god mulighed.

Er der nogen der har nogle råd til det?
Er der noget andet vi kunne overveje hvis vi skal have 75'' til under 10.000kr?
#349056
K_jorgensen1980 skrev: 15. jan 2023, 21:01 I morgen skal der kigges efter fjernsyn:

Samsung QE65QN95B
Samsung QE65QN90B
Samsung QE65S95B
TCL 65C835
Panasonic TX-65JZ1000E
Sony XR-65A80K
LG (B2) OLED65B26LA
LG (C2) OLED65C25LB
Husk at du får ikke rigtig noget ud af at se skærmen i butikken. Skærmene kan være indstillet i indstillinger så nogle står skarpt med pangfarver (De mærker som butikken meget gerne vil sælge eller bliver betalt for at sælge)!og så andre, som står med et kedeligt mørkt billed og meget uskarpt..

Sælger vil ofte sige: "Hvorfor er du overhovedet interesseret i mærke XX da det (og så en eller anden påstand). Jeg ville foeslå mærke XX. Se hvor flot det står og så kan jeg give dig tilbud på en kalibrering"

Det er alligevel 5 store mærker du har på sedlen.
#349059
PeterD skrev: 18. jan 2023, 04:53
K_jorgensen1980 skrev: 15. jan 2023, 21:01 I morgen skal der kigges efter fjernsyn:

Samsung QE65QN95B
Samsung QE65QN90B
Samsung QE65S95B
TCL 65C835
Panasonic TX-65JZ1000E
Sony XR-65A80K
LG (B2) OLED65B26LA
LG (C2) OLED65C25LB
Husk at du får ikke rigtig noget ud af at se skærmen i butikken. Skærmene kan være indstillet i indstillinger så nogle står skarpt med pangfarver (De mærker som butikken meget gerne vil sælge eller bliver betalt for at sælge)!og så andre, som står med et kedeligt mørkt billed og meget uskarpt..

Sælger vil ofte sige: "Hvorfor er du overhovedet interesseret i mærke XX da det (og så en eller anden påstand). Jeg ville foeslå mærke XX. Se hvor flot det står og så kan jeg give dig tilbud på en kalibrering"

Det er alligevel 5 store mærker du har på sedlen.
Helt enig med dig...

Vi så LG G2 for allerførste gang... Og **** det er en lækker skærm... Ingen tvivl om af hvis budgettet var til den så blev det skærmen <B
#349062
ptsnielsen skrev: 18. jan 2023, 00:39 Hej alle
Jeg har haft samme overvejelser af LG modellen dog i 75'' versionen https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-75 ... tore/3805/

2 grunde: 1. Vi har langt fra sofa til væg og skal op i en god størrelse, og den her kan købes for rimelige penge, 2. Vi har en meget lys stue, så jeg tænker om OLED overhovedet er en god mulighed.

Er der nogen der har nogle råd til det?
Er der noget andet vi kunne overveje hvis vi skal have 75'' til under 10.000kr?

Du skal overveje om du gider have et halvgodt TV
LG laver ikke gode LCD

og OLED har masser af lys. Hvis du ønsker 77'' oled vil jeg anbefale dig at spare lidt op for der er en verden til forskel
#349069
Mange folk tror åbenbart stadig at de nyeste OLED ikke kan levere nok lys, men hvor lyst skal det være før det er godt nok ?

Så det svier i øjnene når man panorerer over et snelandskab i mere end 2 sekunder...?

Hvis det er fordi solen kommer ind af vinduerne ? Jamen. Det er ikke optimalt med sollys DIREKTE ind på en tændt tv skærm..

Så må konen eller kæresten finde sig i at der skal ommøbleres i stuen.
#349076
2 fornuftige bud, hvis du vil have 4 K LED får du ikke noget bedre, 720 zoner bagbelyst. Vil anbefale denne især i lyst rum og hvis du lider af burn in angst , ellers hvis normal belysning er OLED at foretrække, den har et lidt bedre billede, og WOLED jeg synes ikke der er stor forskel på billedkvaliteten, men nørder kan se forskel.
PS. Begge vil sikkert blive billigere I foråret, når nye modeller kommer, men så skal man være sikker på at slå til inden de er udgået/udsolgt.