Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348813
Hey

Der sidder nogle herinde der har meget mere forstand på tv end jeg har...

Vi står og skal have nyt tv i stuen. Vi bruger det til PC gaming, streaming og film...

Størrelse snakker vi om 50"-55" (60").... Vinduer på modsat væg af hvor tv'et skal hænge, men ik i direkte sollys...

PT er jeg faldet over de 2 her:

LG 55qned826qb:

https://www.power.dk[...]

Og

Samsung qe55qn85aatxxc:

https://www.power.dk[...]

Hvad ville I anbefale?? For og imod...

Alternativer??

På forhånd tak
#348820
Det rækker til 55" Panasonic JZ1000, der pt. sælges til 6.666 kroner. Se januarudsalget: https://www.flatpanels.dk/januarudsalg2023.php

Det er et OLED TV, så I går reelt fra middelmådig billedkvalitet (i dem du havde kig på før) til den øverste hylde af billedkvalitet.

Dog er det næsten et must med f.eks. Chromecast med Google TV eller Apple TV 4K, hvis I streamer ofte. Der er ikke mange apps i Panasonics TV. Jeg ville også anbefale Apple TV 4K som "nice to have" til de andre to. Boksen kan gemmes af vejen og TV'ets fjernbetjening kan styre den.
#348821
Lige en lille kommentar til Panasonic JZ1000.
Jeg har 65" JZ1000 og vil sige at de indbyggede apps faktisk fungere fint til husbehov.
Det kommer an på hvilke streaming tjenester man har brug for.

Jeg bruger Netflix, Disney+, DRTV og Viaplay via. de indbyggede apps og det fungerer fint.
Jeg ved der også er en app til AppleTV, men jeg har ikke prøvet den.

Så det er altså muligt at "nøjes" med de indbyggede apps, men de bliver formentlig forældede på et tidspunkt, da de nok ikke opdateres løbende.
#348824
Rasmus synes ikke det er fair at skære de 2 skærme over samme kam. Af de 2 skærme du nævner er Samsung ganske meget bedre end LG, og for den alm tv kigger sikkert ok og så spare du at give ca 1100 kr for den boks som Rasmus anbefaler.
Men rigtigt at IPS paneler ikke er for billednørder, og OLED har et bedre billede og hvis du kan leve med de indbyggede apps, så helt fint, ellers må du have boksen med som Rasmus anbefaler.
Du vil i 99,9 % af tilfælde altid få anbefalet OLED på dette site.
#348826
Ja, trådstarter spørger jo om et alternativ til de to han selv linker til, og når budgettet er på 7000,- og Panasonic JZ1000 kan fåes for 6666,- kr, og samtidig er et væsentligt bedre TV, så er det en "no brainer".
#348832
Et hurtig kige rundt på nettet af test på Panasonic JZ1000 så skulle der vist ik være særlig god lyd på det... Men pas jeg ved intet om det... Vi benytter os af Goggle Chromecast 4k... Så hvilken apps der er tilgængelige på selve fjernsynet er underordnet..
#348836
Du får den samme (gode) billedkvalitet + Ambilight + indbygget Chromecast + en vis garanti for opdateringer, da TVet kører på Android platformen. Det er iøvrigt LG der laver/leverer panelerne til samtlige OLED TV på markedet, dog lige med undtagelse af Samsungs QD-OLED, der er en hel del dyrere. De fremstilles selvfølgelig af Samsung selv. Men det er en anden historie.
#348837
George1 skrev: 10. jan 2023, 11:22 Du vil i 99,9 % af tilfælde altid få anbefalet OLED på dette site.
Da det ikke lader til, du kan forstå, hvorfor, kan jeg oplyse dig om dette.

Hvis man ikke er fanboy af et enkelt mærke, vil man altid anbefale det TV med den bedste billedkvalitet (med mindre der er specielle funktioner eller forhold, der skal tages hensyn til), hvis prisen er den samme eller indenfor budgettet.

Så enkelt kan det faktisk siges, og er sund logik for de fleste (99,9 %)!
Senest rettet af Supergris 10. jan 2023, 17:29, rettet i alt 2 gange.