Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HansOle
#348702
Hejsa.
Jeg overvejer at købe et Sony-TV (KD43X85KPAEP) i Sverige, da besparelsen er til at føle på.
Skærm-menuen går jeg ud fra er rimelig nem at ændre fra svensk (som jeg formoder, det "kommer" med) til dansk, men hvad med diverse apps? Det er vel muligt at installere fx. TV2Play eller andre danske apps?

Vh. Ole
Af HansOle
#348790
Jeg har købt det, og det virker perfekt.
Først sætte skærmmenuen op til dansk, logge ind på min Google-account og installere diverse apps, og eftersom (og det tænkte jeg umiddelbart ikke på) min ip-adresse er dansk og muligvis fordi TV'et er sat op til dansk, så er bliver man også præsenteret for danske apps.

Besparelsen ved at købe det i Sverige var forresten, efter fratrukket rejseomkostninger, godt 2500,- dkk. Det er jo til at føle på :-)
Brugeravatar
Af seepe
#348795
Drager også hinsidan, kan se der kan spares omkring kr. 3000

Det kan måske være med til at vi sænket de danske priser, der ligger lige lovlig høje, som tommefingerregel ser det ud til at der kan spares i omegnen af 20% når der handles i Sverige.

Tak for tipset
Af Hrbønne
#348796
Det lyder interessant at der trods alt er så stor en besparelse ved at købe derovre ved de skøre svenskere.

I hvilke butikker køber i så derovre? Jeg kender meget lidt til sverige, så kender heller ikke hvilke elektronik butikker/kæder de har.. elgiganten, tænker jeg, men er der andre?
Af michaeldk
#348799
seepe skrev: 9. jan 2023, 10:25 Drager også hinsidan, kan se der kan spares omkring kr. 3000

Det kan måske være med til at vi sænket de danske priser, der ligger lige lovlig høje, som tommefingerregel ser det ud til at der kan spares i omegnen af 20% når der handles i Sverige.

Tak for tipset
Lidt OT, sorry ;) men sq' ikke altid meget at hente - er ved at forudbestille en "PlayStation 5 + God of War Ragnarök pakke" - DK : 5299.- i SE : 5013.- (begge Elgiganten) .. lidt mere end 5% er ikke meget sparet, når man tænker på transportomkostninger etc. Måske at der "dikteres" priser på nogle produkter ..
Af Supergris
#348844
Det må vist begge være i DKK, ellers er der meget mere at spare end 5 %!
Måske det blot er mig, der har læst det forkert, da jeg læste DK som danske kroner og SE som svenske kroner...
Af michaeldk
#348846
Supergris skrev: 11. jan 2023, 03:01 Det må vist begge være i DKK, ellers er der meget mere at spare end 5 %!
Måske det blot er mig, der har læst det forkert, da jeg læste DK som danske kroner og SE som svenske kroner...
Korrekt, begge beløb er i DKK ;)