Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Baden
#348616
Kære panel,

Godt nytår. Jeg er en af de mange som har brugt julen på at studere annoncer og reklamer for at finde mit nye fjernsyn. Efter at have søgt side op og side ned (for kun at gøre min forvirring større) endte jeg i Power hvor jeg gik efter et specifikt fjernsyn og kom hjem med et andet.

Valget faldt på et 75" Samsung QE75Q75BATXXC som jeg fik forhandlet ned i 15.000kr. inkl. en kalibrering.

Jeg kan nu se at Samsung fører et fjernsyn der hedder QE75Q70BATXXC (forskellen er gjort med fed type) og som koster 9.990kr

Jeg håber der sidder en derude som kan hjælpe mig med at jeg ikke har betalt en merpris på 5000kr for at foden er en anden farve. :(

På forhånd tak - Kristian
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#348617
Hej Kristian,

Q75B er en kædevariant af Q70B, hvor forskelle typisk er sådan noget som foden eller farve – måske en ekstra funktion eller to. Det er et LCD TV i den nedre mellemklassen, som vi normalt ikke anbefaler.

Hvis budgettet er 15.000 kroner så synes jeg, at du kraftigt skal overveje 77" LG C1 til 14.999 kroner. Så går du fra billedkvalitet i den lave mellemklasse til tæt på markedets bedste billedkvalitet med mulighed for HDR-billeder i film, serier og spil. Der er så nogle forskelle på TV-platform mv., men det er relativt nyt, at man kan få 77" OLED indenfor det budget. De andre mærkers 77" OLED TV ligger pt. noget højere.

PS: Husk at spørg før køb – ikke efter ;)
Af Supergris
#348652
Det er nu et LG B2, du linker til, men forskellen er marginal, hvor den største forskel måske er lidt i designet på foden, og HDMI 2.1 kun er på de 2 (ud af 4) HDMI-indgange...

C1 var under black friday faktisk nede under de 14.000 kr...
Af henrik.yde
#348656
Ja, det er det. For jeg kunne se at C1 var udsolgt til prisen.
Af PeterD
#348663
Spændende hvis prisen er det samme på markeds bedste billedkvalitet for samme pris.