Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348602
Jeg er sikker på, at Rasmus kan give et langt mere kvalificeret bud, men for vores vedkommende, så har vi valgt at vente et par måneder eller tre med at købe nyt.

Der er CES-konference i disse dage, og producenter præsenterer næsten alle deres 2023-modeller. Når de så begynder at lande i handlen i løbet af foråret/sommeren, så satser jeg på, at butikkerne har 2022-modeller, som de godt vil af med. Det kan være, at det er til bedre priser end i øjeblikket.
#348603
Med et budget på 15000,- så er jeg sikker på at der også vil være gode tilbud til sommer hvor huset er færdigt. Om der findes bedre til prisen ? Hvis du kigger tilbudene igennem for 65 tommer OLED her på sitet, så vil du se at der er flere alternativer at vælge imellem.
https://www.flatpanels.dk/januarudsalg2023.php
#348604
Det er et godt budget og et fremragende valg, ville jeg umiddelbart sige, men jeg tror ikke jeg ville købe et halvt år før det skal bruges.

På den anden side, så bliver du i hvert fald ikke snydt, med det valgte TV, så hvis du kan lade være med at kigge på tilbud indtil huset står klar og TV'et skal tages i brug... ;)
#348610
B1 endte i 7.500, så en pris på over 11.000 for B2 virker unødvendigt dyrt, og da især når huset først er klart om et halvt år.

Er du i øvrigt sikker på, at der ikke er plads til et 77"? C1 har været under 15.000, og det er B2 faktisk også lige nu.

De forskellige OLED-TV er meget ens i billedkvalitet, så de andre mærker kan være ligeså gode (mange er fx. ikke glade for LGs remote).

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale, at du venter.
#348612
Tak alle jeres svar.

Jeg vil selvfølgelig gerne holde mig under de 15.000., det er absolut Max.

Men når de nye modeller kommer er det så b2 jer skal gå efter eller har I andet der kan anbefales der er bedre til ca. 10.000 - 15.000?
#348615
Alle paneler er produceret af LG, så billedkvaliteten er meget ens. De dyrere modeller har typisk mere lysstærke paneler, og LG A2 er kun 50hz. Ellers er det nok design og styresystem, der er afgørende. Dog vil jeg anbefale et Apple TV, og så er styresystemet ligegyldigt.

Og så vil jeg gentage det med de 77". Jeg kender ingen, der har fortrudt køb af et større TV end planlagt, men jeg kender mange, der har fortrudt, at de ikke har gjort det. Kvinder kan være imod det, men min kone syntes 65 var meget stort, for efter 10 minutter at være helt med på, at det næste gang skulle være 77 :-).
#348621
bbplayer skrev: 4. jan 2023, 11:52 Tag en tur til Sverige, du kan måske spare de første 2000kr på skærme i søster butikkerne til dem du kigger hos.
Personligt ville jeg samtidig overveje om udfordringerne ved eventuel reklamation var 2000 kr. værd. Selvom jeg godt forstår, at en tur til Sverige var fristende :)
#348630
seepe skrev: 4. jan 2023, 14:21 Tak for tipset om priserne i Sverige, kan se den skærm vi kigger på, sparer vi omkring de kr. 3000

Det er da også en god besparelse, så vi drager hinsidan;o)
LG har europæisk dækning , du kan læse om den "warranty" på deres side, det er så vistnok kun 12mdr, så vilkår efter 12mdr, ved jeg ikke hvordan er i Sverige, som jo klart kunne være et minus men så er det igen, tror man selv det går efter 12-24mdr? Jeg har da intet mærket her på min C1, udover hvad jeg selv var skyld i.
Så kunne jeg ville jeg nok også spare, når man man husker brændstof+evt brobillet.
#348651
Priserne pelejer at rasle lidt mere ned omkring maj-juli, hvor de sidste modeller fra forrige år skal ryddes fra restlagrene. Tror det kan betale sig at vente, men vær klar til at trykke KØB når de kommer ned i pris, for lagrene er begrænsede på den årstid - og husk at holde dig løbende ajour med tilbuddene :)

Sidste sommer kom de bedste 65" Samsung QLED 4K f.eks. ned under 10K, hvor de omkring årsskiftet og foråret lå til 13-15K.