Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348595
Lidt en træls en den her. Jeg har et sommerhus med soundbar og 65" LG OLED. Der er ikke længere garanti på TV (fra 2018). TV'et virker ikke mere, efter at huset har været lejet ud til nogle tyskere (som i øvrigt medbragte TRE kæmpestore hunde på trods af forbud mod hund).

Når man tænder TV'et kommer der lige noget lys i den ene side, og så slukker TV'et med det samme. Der er to videoer og to billeder her:
https://photos.app.goo.gl/CpT54xE4wivNp19Z6

Måske er TV'et bare stået af MEN ville bare høre, hvad I tænker. Jeg har en ret god forsikring mod lejerskader, men det kræver at jeg kan hævde at TV'et er behandlet fysisk forkert. Der er tydelige fedtede hænder på skærmen som om man har haft fat i den i højre side. Stik til HDMI sidder netop i nederste højre hjørne og som I kan se på videoen er det som om den måske har taget skade efter et vrid i dette hjørne.

Lejerne påstår de bare forsøgte at sætte netflix på og så virkede TV'et ikke. Jeg tror bare der har været noget eksternt slået til ud fra mærkerne på TV. Det er ikke børnehænder, da de også sidder helt i toppen, som om man har vippet TV. Det har jeg også selv gjort men har altid vippet med to hænder midt på for ikke at ødelægge den tynde skærm.

Jeg har sat chromecast op på TV'et og lavet en tydelig guide på dansk, engelsk og tysk for at undgå at folk begynder at vippe tv'et ud og tilslutte deres PC eller andet til at afspille netflix etc. Og det har fungeret indtil nu.
#348598
Hvis det er en fysisk skade, bør du kunne se at skærmen er revnet, hvis du lyser på den med lygten på den telefon. OLED skærme revner ikke så tydeligt som LCD/LED skærme, men man vil stadig kunne se en revne som i glas.

Kan du ikke se nogen revne nogen steder, så er det ikke fysisk, men bare bad luck og tilfældig defekt
#348600
Du vil typisk ikke kunne se revnen i en OLED med det blotte øje, men der skal lyses på det, og inspekseres på nær hånd.

Det som du ser på den er et panelproblem - spørgsmålet er bare om det er fysisk eller elektrisk at den er stået af. Men du kan ikke få sådan en fejl ved bare at slutte et eller andet fejlbehæftet apparat til i HDMI stikkene
#348631
Min svigerfars oled, døde under opsætning efter et fald på ca. 8 cm, da den ene side faldt ned på tv møblet. Min kollegas oled stod af efter hans mindre unge havde slået frontpanelet. I begge tilfælde tænder tv og slukker umiddelbart efter (grundet panelfejl). Så muligvis et slag eller stød.