Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dusty
#348764
Theiswi skrev: 4. jan 2023, 20:14 Jeg har selv læst Rtings anmeldelser af C1/B2/C2

Ifølge dem er B2 klart den bedste af de 3 skærme. Den slår C2 i film/HDR/gaming.

-Og der begyndte jeg så at tvivle ret meget rtings karakterer!
Nu ved jeg ikke hvor du ser det, men i side by side opstilling er konklusion på B2 og C2 står der (modsat af hvad du siger):

The LG C2 OLED is a higher-end TV than the LG B2 OLED, so it performs better overall. They have the same SDR peak brightness, but in HDR is where the C2 stands out as it gets brighter and highlights pop more. The C2 also has better gradient handling, resulting in less distracting banding while watching HDR content.
Af Dusty
#348765
steadi skrev: 4. jan 2023, 19:57
Dusty skrev: 4. jan 2023, 19:54
RigVader skrev: 4. jan 2023, 16:19 Du skal helt sikkert vælge C1 hvis prisen er ens. Ingen grund til at spekulere mere over det :-)
Lidt usikker på hvorfor du siger det. Ifølge Rtings.com som har testet begge skærme så er det dødt løb - med B2 som bedre på SDR mens C1 er minimalt bedre på HDR.
Uden at have nogle konkrete artikler at henvise til, så har jeg læst rundt omkring, at også nogle C1-modeller er produceret med EVO paneler. B2'eren har ikke EVO-panel.

Altså om panelet så reelt gør en forskel, det er vel en anden snak :)
Læste det samme - og ja det tror jeg har en effekt på HDR indhold. Ikke super vigtigt for mig - synes ikke OLED mangler lys i dag.
Af steadi
#348769
Jeg har også mest læst EVO-panelerne som, at de skulle have længere holdbarhed, men det kan ingen vel endnu skrive under på :)
Af Theiswi
#348773
Jeg tror evo har længere holdbarhed, da G serien har kunnet skrue lidt mere op for lyset med evo, og LG samtidig har givet 5 års garanti. Samtidig synes jeg ikke der er mange skrækhistorier på reddit, derimod bruger mange nu 48 modellen som og monitor og selv med Windows skrivebord og faste ikoner har jeg ikke set historier om burn in.
Min egen B7 65" derimod har fået Burn og det er den som nu (på tirsdag) bliver skiftet.
Af Theiswi
#348780
Supergris skrev: 8. jan 2023, 19:03 Det var netop en af de modeller, der kunne udvikle defekter, der lignede burn in til forveksling...
B7? Ja den var vidst ret slem med det...