Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348526
Hej.
I stedet for at tale om "skærme/panels", billedkvaliteten osv., vil jeg gerne spørge....

Er der stor forskel af komponenternes kvalitet, som wifi, lydkomponenter built-in osv. ?

Jeg mener.. er kvaliteten af indmaden i et tv, udover skærmen og processor, meget medre i en Sony eller Panasonic, fremfor TLC, Hisense og de billige tv, eller er det samme "kinesisk" isenkram, der ligger i dem?

Takker. (det bliver sikkert et tændt debat) :)
#348528
Tak for svaret.

Hvad så med lydkomponenter, indbygget connectors, WiFi antenner og i det hele taget den måde tv fungerer, når det er forbundet med hdmi, optical osv.
#348537
bimbobo skrev: 31. dec 2022, 16:30 Er der stor forskel af komponenternes kvalitet, som wifi, lydkomponenter built-in osv. ?
Kvaliteten af WiFi afhænger først og fremmest at den benyttede WiFi protokol og dennes alder, men er i øvrigt i praksis holdt tilbage af selve de fysiske forhold i hjemmet (afstande, væge, interiør mv.) mere end noget andet. Det er også nogle relativt få der laver WiFi delen og WiFi controllere forskellen er sjældent stor og selv om der muligvis vil kunne være forskel i kvalitet på antenne og sendestyrke mv, skal f.eks. streaming blot benytte en brøkdel af den båndbredde man kan opnå, så i praksis vil man stort set aldrig opleve nogen forskel i praksis, med mindre dækningen kun lige holder med det yderste af neglene (det med de fysiske forhold)

Mht lyd, så er det til eksterne enheder digitale formater, hvor det er de eksterne enheder der afgør lydkvalitetsforskellene. I selve TVene kan der være ekstrem stor forskel på højttalerkvaliteterne. Men benytter man eksterne enheder til lyden, så er det primært panel og videoprocessor der er det altafgørende for hvilken kvalitet man opnår, hvorfor disse forbliver de vigtigste komponenter at vurdere for de fleste af os.
#348568
PeterD skrev: 1. jan 2023, 10:55 Samsung er vel blevet nogle bedre, men der var de også nød til da produkterne holdt lige til lidt over garantien var udløbet.
Peter igen, igen!
Måske du skulle have lavet et nytårsforsæt i stedet for et nytårsfortsæt? :)
GODT nytår - det ser ud til, alt er ved det gamle...

Du er i øvrigt nød(t) til at smide et "t" på din "nød", ellers giver det ikke mening...
#350025
Lang pause.
Tak for alle svar.

Hvis jeg skal købe et tv, som ikke er OLED, som ikke er over 50" og hvor 50% er sport og resten er alt muligt, hvad jeg skal så vælge?
Jeg vil gerne have et hvis styresystem og processor er hurtige.
Jeg har Waoo 1 gigabit og streamer alt uden boks. Kun WiFi men en monster router.
Sony med Android eller ????