Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#349379
Der er altid for og imod ved alle skærme.

Tæller man alle discipliner op for og imod, så er OLED det der kommer tættest på dit plasma billed. Selv Samsung har fundet ud af det og lanceret et OLED tv i år efter mange år at have været vilde med traditionelle LCD skærme i forvirrende mange "nye udgaver" ..SUHD, QLED for at nævne et par stykker.

Målet har vel været at forvirre kunderne mest muligt og vel prøve at hæve sig over kollegaerne.

Ja, sjovt som "hvid" og "lysstyrke" er så stort et salgsparameter, for det kan vel også blive for lyst et billed hvis man konstant ser programmer i snelandskab og film som foregår udenfor når sneen falder ?

Skal man så have solbriller på ?
Af Beckham
#349398
KimLarsen skrev: 27. jan 2023, 21:00 Nu er tv i forretninger ikke kaliberet så det billedet man ser er som regel ikke særlig godt.

Men hvis i stadig påstår at LCD er hvidere end OLED ville jeg da gerne høre om andre "eksperter" også mener det, for jeg syntes det er en latterlig påstand.
Well, skal ikke begynde at kaste mig ud i en teknisk forklaring. Kan bare fortælle hvad jeg har set når jeg har sammenlignet de to. Søg evt. efter sammenligninger på YT hvor de ser ishockey. Der vil du også tydeligt kunne se det. OLED'en mere blå hvid end LCD'en.