Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348669
Opdatering til tidlige indlæg, hvor jeg troede mit nyindkøbte LG A1 var for lyst i de sorte toner, hvilket kom til udtryk på noget kildemateriale.

Jeg har siden fået kørt Calman Autocal kalibrering på både A1 og mit ældre C8 og her rykkede A1 sig kun en lille anelse til den mørkere side. Det gjorde C8 til gengæld, som nu ligner A1 til forveksling (altså i området omkring sort) :-)

Hvis nogen har læst mit oprindeligt skriv, skal man altså ikke på den baggrund lade sig afskrække fra at købe f.eks. et 77" A1, hvis det igen kommer på tilbud til en skarp pris!

Når dagen er omme tror jeg det har mest at gøre med variation I OLED panel, end hvilken model man køber.
Senest rettet af RigVader 5. jan 2023, 17:47, rettet i alt 1 gang.
#348683
Jeg havde lavet en lang noget snørklet skrivelse, som var baseret at jeg var vant til at kigge på et panel der smadrede de sorte toner og at jeg nu havde fået et panel som ikke gjorde det (hvilket jeg så troede var en "fejl" ved det nye tv).

Jeg bad om hjælp/vejledning, hvilket blev mødt af larmende stilhed.

Da jeg ikke ville påvirke nogen i negativ retning i forhold til at overveje LG's A1 (for hold da op hvor er det alligevel meget 77" TV for 9.999,- trods lavere peak brighness) og ingen andre havde budt ind med datapunkter, valgte jeg at slette det oprindeligt skriv. Ikke mindst da jeg har tænkt mig at lave en mere struktureret brugeranmeldelse, da det er et udemærket tv, der måske ikke er så mange det har erfaring med.

Dit synspunkt er taget til efterretning, men jeg bryder mig ikke on din tone.
#348686
Må indrømme jeg har lidt svært ved at gennemskue konklusionen her? Du var ikke tilfreds med sort niveauet på A1 til at start med og så fik du lave en kalibrering som ændrede ganske lidt. Og hvad så nu?
#348688
Beckham skrev: 5. jan 2023, 20:28 Må indrømme jeg har lidt svært ved at gennemskue konklusionen her? Du var ikke tilfreds med sort niveauet på A1 til at start med og så fik du lave en kalibrering som ændrede ganske lidt. Og hvad så nu?
Det havde måske givet mening hvis trådstarter ikke leger slette Mette .
#348689
Kan håbe på at det bliver indført at det kun er muligt at redigere i ens indlæg i op til en time efter man har skrevet et indlæg, lige som på mange andre forums, så man undgår at tråde bliver ødelagt.
#348695
hans123 skrev: 5. jan 2023, 21:06
Beckham skrev: 5. jan 2023, 20:28 Må indrømme jeg har lidt svært ved at gennemskue konklusionen her? Du var ikke tilfreds med sort niveauet på A1 til at start med og så fik du lave en kalibrering som ændrede ganske lidt. Og hvad så nu?
Det havde måske givet mening hvis trådstarter ikke leger slette Mette .
Jeg hæfter mig ved at ingen brød sig om at byde ind på mit oprindelige spørgsmål, men i det mindste er alle vågne når der begås så åbenlyst vigtigt forbrydelser som denne!! :D Godt vi har styr på værdierne..

Jeg forlader tråden nu og med mindre jeg kan ændre brugernavn til slette_mette, bliver det nok ikke til så meget mere fra min hånd ;)
Senest rettet af RigVader 6. jan 2023, 13:49, rettet i alt 4 gange.
#348700
Der er desværre en par stykke som sletter deres indlæg.

Og derved bliver den evt hjælp eller forklaring til andre brugere ødelagt.

Vi er her jo for at hjælpe, lære og få hjælp.

Det er ikke altid man får svar på sine spørgsmål. Og måske fik du ikke svar med det samme pga jul og mange hygger med de nærmeste.