Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#348482
Nej, for der er ingen der reelt ved noget, så det ene gæt er vel lige så godt som det andet?

Det slog mig bare, at et gæt, blev anset som et "konge svar"...
Brugeravatar
Af skjoedt
#348487
Supergris skrev: 29. dec 2022, 17:04 Nej, for der er ingen der reelt ved noget, så det ene gæt er vel lige så godt som det andet?

Det slog mig bare, at et gæt, blev anset som et "konge svar"...
Jeg anser Rasmus' svar som et "konge svar" fordi han som sagt var den eneste der forholdte sig til det der egentlig blev spurgt om i mit indlæg...
Samt at han kommer med, hvad jeg tolker som et fornufigt ræssonnement, for hans svar ved at begrunde hans såkaldte "gæt" med, at han ved at Sony har kørt med det samme MediaTek SoC i 2-3 år, så derfor virker det sandsynligt at der snart kommer et hardware refresh...

Sådan baggrundsviden omkring hvilket SoC Sony bruger og hvor lang tid Sony har kørt med det samme SoC var ikke information jeg selv kunne finde.
Ydermere fandet jeg nedenstående artikel (Se URL) her på Flatpanels.dk på baggrund af Rasmus' information, som "grupperer" Sony TV fra 2016-2019 sammen ifht. en update til Android 9, hvilket kunne indikere at Rasmus' information er korrekt og at der var et SoC skifte for 2-3 år siden fra 2019 til 2020 modellerne, hvilket kunne antyde at Sony har en hardware refresh cyklus med nyt SoC hver 3-4 år...
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1602504753

Jeg ved udemærket godt at det kun er Sony selv, som ligger inde med den endegyldige sandhed, derfor formulerede jeg også spørgsmålet med "Tænker i at det er sandsynligt".
#348496
Tidligere har Sony faktisk kørt med hardware-opgradering hvert 2. år. Og i nogle mellemliggende år har topmodellerne fået en revision af MediaTek SoC'en. Jeg tror, at årsagen til, at 2022 kørte videre på samme platform skyldtes corona og de mange leveranceproblemer af chips.

Men ja det er kun et gæt. Jeg ved ikke noget konkret om Sonys 2023-modeller endnu, og selv når Sony begynder at tale, så afviser de som regel at kommentere på MediaTek-chippen.
Brugeravatar
Af skjoedt
#348503
Rasmus Larsen skrev: 30. dec 2022, 05:35 Tidligere har Sony faktisk kørt med hardware-opgradering hvert 2. år. Og i nogle mellemliggende år har topmodellerne fået en revision af MediaTek SoC'en. Jeg tror, at årsagen til, at 2022 kørte videre på samme platform skyldtes corona og de mange leveranceproblemer af chips.

Men ja det er kun et gæt. Jeg ved ikke noget konkret om Sonys 2023-modeller endnu, og selv når Sony begynder at tale, så afviser de som regel at kommentere på MediaTek-chippen.
Det kunne lyde som en sandsynlig årsag, men vi må vente og se tænker jeg :)

Igen, tak for dit input og baggrundsviden/historik på Sony TV :)
Af anders234
#356474
Jonassen skrev: 24. dec 2022, 10:48 Jeg bruger et USB netværksadapter til mit Sony TV og opnår 600-700 Mbit/s.
Jeg bruger Bravia Core tjenesten, og det fungerer rigtig godt.
Har kablet mit Sony a80j den trækker 95m/bit, vil det give noget hastighedsforskel at få en netværksadapter på udover Bravia core altså er der nogen steder at Google tv vil virke hurtigere ?