Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348003
Hjælp til køb af Smart TV: -reklamer,

75", 4k, 120Hz, <10.000kr

Efter +12år uden TV, håber jeg at købe TV i januar udsalget.

I de tre butikker jeg har besøgt, var jeg gennerelt meget tilfreds med kvaliteten af billederne.

TV'et vil stå i sydvendt rum med mange vinduer, så jeg overvejer at fravælge OLED.

Mest til DR streaming og netflix fra wifi. (Vi har android telefoner, hvis den info skal bruges til noget.)
Internet forbindelsen er hurtig nok til 4k.

Meget gerne med minijack til lyd.

Det jeg er mest i tvivl om pt. er hvilket Smart OS. Vil prioritere efter færrest reklamer i TV'ets interface. Kan nogen sige noget om det?
(Om nødvendigt vil jeg installere pi-hole.)

God jul.
#348011
Google er en reklamevirksomhed, så Android TV er funderet i reklamer. LG og Samsung er også ved at omdanne deres TV-platforme til reklameplatforme.

Overvej at køb Apple TV 4K boksen og slut den til TV'et. Den kan gemmes væk i et møbel eller på bagsiden af TV'et. TV'ets fjernbetjening kan fuldt ud styre Apple TV 4K, og Apples fjernbetjening kan tænde/slukke TV'et og styre lydstyrken.

Jeg synes ikke du bør fravælg OLED pga. dit stuemiljø, men det kan godt blive svært at presse et 77" ind i budgettet. Nu må vi se hvad der sker i udsalgsperioden.
#348033
Jeg bruger GoogleTV på min LG C1, og reklamer ved jeg nu ikke om der er, når jeg bruger Google boksen(dongle). At LG på eget WebOS har lidt info banner og tilbud og gratis AppleTV+ og lign, er vel ikke anderledes end film reklamer på AppleTV boksen når man hopper rundt mellem apps.

Reklamer må være for sokker, legetøj og hvad man mener er uvedkommende for tv, at du kan se reklamer for nyeste netflix film, hbomax og lign, er vel noget som følger dit abo og indstillinger på skærmen. så at sige, en infobar af nye medier.
#348424
Hvis en udefrakommende part har betalt for en bestemt placering, så er det en reklameplads. Både på TV-skærmen og i supermarkedet oppe ved kassen. På Google TV, webOS og Tizen fremhæves indhold ude på startskærmen, som andre selskaber betaler for at få vist. Det kan være for deres tjenester, deres titler eller sokker. Dertil kommer den store karrussel, som viser reklamer.

At åbne en app, f.eks. Netflix, og se hvilket af deres af deres indhold, de fremhæver, er anderledes.