Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347865
Håber der er nogen, der har et godt råd.

Jeg købte et 65" Panasonic JZ980 i Power for tre uger siden, da mit seks år gamle Samsung KS7005 pludselig begyndte at udvise nogle meget forstyrrende fejl med et konstant hoppende og grønligt billede. Efter at have stået slukket i et par uger er Samsung'en pludselig begyndt at virke fejlfrit igen - også selv jeg har stress-testet det i de sidste par dage.

Derfor vil jeg egentligt gerne aflevere Panasonic'en tilbage til butikken igen og få det sidste ud af mit Samsung - det burde kunne lade sig gøre, da fjernsynet og indpakningen er i perfekt stand og det stadig er under 30 dage siden jeg foretog købet.

Jeg købte dog også en tryghedsforsikring til 1400 kr sammen med TV'et - og heri ligger mit problem:

På Powers hjemmeside står der, at dette også kan fortrydes i 30 - men når man dykker ned i forsikringsselskabets egen tekst, så står der kun 14 dage.

Hvad er så gældende? Har jeg tabt de 1.400 kr, hvis jeg foretager ombytningen?

På forhånd tak for hjælpen
Vedhæftede filer
Power
Power
Fra Powers hjemmeside.PNG (148.43 KiB) Vist 1595 gange
Forsikringsselskabet
Forsikringsselskabet
Fra forsikringsselskabets hjemmeside.PNG (58.93 KiB) Vist 1595 gange
#347879
Hvis TV'et ellers stadig er fuldt plomberet og ikke pakket op, så burde du kunne køre det retur. Det havde jeg i hvert fald gjort for dig dengang jeg arbejdede i Fona. Samme med forsikringen.

Der er _altid_ 14 dages fortrydelsesret på en forsikring. Det står i forsikringsloven og derfor _skal_ power skrive det.

At den så reelt godt kan krediteres senere end det er en anden sag, og burde i mine øjne ikke være en udfordring.
Meeeeeen, jeg vil heller ikke stille dig nogen garanti. Helt principielt vil de måske kunne nægte dig det. Om det så ikke ville være at skyde sig selv i foden er en anden snak.
#347896
hans123 skrev: 5. dec 2022, 06:18 Pengene for din ekstra garanti er tabt

Det har du jo papir på fra forsikrings selskab.

Power dækker sig nok ind under trykfej.

Men snak med dem i dag
Som jeg husker Købeloven, kan erhvervsdrivende ikke dække sig ind under trykfejl med mindre, de burde være åbenlyse (eksempelvis ny BMW til 60.000 i.s.f. 600.000), men måske jeg tager fejl eller forholdene har ændret sig siden min undervisning :) .
#348053
Tak for jeres input!

En lille update: Jeg returnerede tv'et i torsdags (efter 28 dage) og fik alle pengene tilbage - inklusiv de 1.400 for forsikringen! Og det hele blev endda ordnet med et smil på læben hos Power-ekspedienten - fornem service, må man sige :-)