Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347503
allo skrev: 25. nov 2022, 13:03
Hanga skrev: 25. nov 2022, 12:30 Så altså i 95% af tilfældene i stedet for 90% ? Kæmpe forskel O_O :D
det er det bedste bevis på at Rasmus anbefaler LG frem for andre mærker (og det var det som var pointen bag 'ikke 9 ud af 10 men 95 ud af 100 gange')

Hanga skrev: 25. nov 2022, 12:30 Hvad enten vi snakker flatpanels, rtings, HDTV eller lign., så er alle anmeldere enige i at forskellene mellem de forskellige producenter hvad angår billedbehandling mv. er at finde i små procenter. Det er entusiasterne der kan se en forskel i Sonys motion handling, i Panasonics farvegenvigelse osv. For langt hovedparten af forbrugerne er disse forskelle for små til at man ikke bare bør vælge den billigste model. Dette site og forum henvender sig i højere grad end f.eks. HDTV og rtings til en bredere skare af forbrugere der søger råd og vejledning.
ikke desto mindre så der er forskel Hanga...og LG ligger i bund når det gælder alt...fra motion til gengivelse af farvene (igen: især når man ser sd), lyd m.m.

mange (som i: mange-mange) som søger hjælp her på siden har nul og nix forstand på ting og det som der bliver fokuseret på og anbefalet (igen: helt blankt og 9 ud af 10 gange) her på siden hedder altså LG fordi...- fordi LG...- som skraber bunden men som også er det billigste valg (mange synes og mener at de fleste OLED, de ligger meget tæt på hinanden og derfor kan og burde man vælge LG - jeg hører så ikke med til den gruppe..)

min liste (min...) den ser sådan ud:
- Panasonic
- Philips
- Sony (3.plads takket være deres dumme-dumme og den værste i klassen dimming algoritme - ellers så ville Sony overtage Philips's 2.plads)
- LG

Hisense kender jeg ikke noget til så det kan jeg ikke forholde mig til
Tja, din egen liste er en fint eksempel på hvorfor der kan være forskel på forbrugere. Jeg har et Sony A80J og ser meget fodbold, og jeg bemærker ganske enkelt ikke den dimming der skulle foregå.

Faktum er at forskellene er små, og for mange vil disse forskelle være for små til at en større pris kan retfærdigøres. Så jeg er ret sikker på at når Rasmus og Torben anbefaler LG, så er det fordi de som regel er de billigste, og de vurderer at den de skriver til ikke har brug for de promiller der kan være at hente på et alternativerne.
#347504
Hanga skrev: Faktum er at forskellene er små, og for mange vil disse forskelle være for små til at en større pris kan retfærdigøres. Så jeg er ret sikker på at når Rasmus og Torben anbefaler LG, så er det fordi de som regel er de billigste, og de vurderer at den de skriver til ikke har brug for de promiller der kan være at hente på et alternativerne.
for mig, Hanga, er det værste at folk lytter til Rasmus's anbefalinger (uden at vide bedre og fordi de tror og stoler på på hans anbefalinger) og takket være dem så ryger der (her har de 90 vs. 95% også en betydning :-) ) ekstra 5 LG over disken...

Rasmus's ord betyder, at (alt for) mange bliver afklaret mht. hvad de skal/burde købe - og her står LG 95 ud af 100 gange på menuen...folk lytter til Rasmus og du skal ikke tage for let på de 90 vs. 95% ;-)

der bliver anbefalet det dårligste tv - år efter år (som så ligger tæt på de bedre af slagsen, men som er det det dårligste), oftest ved hjælp af de mest latterlige argumenter - og det er på ingen måde hverken godt eller fair Hanga (taler selvfølgelig som altid kun for mig selv)
#347505
allo skrev: 25. nov 2022, 13:51 for mig, Hanga, er det værste at folk lytter til Rasmus's anbefalinger (uden at vide bedre og fordi de tror og stoler på på hans anbefalinger) og takket være dem så ryger der (her har de 90 vs. 95% også en betydning :-) ) ekstra 5 LG over disken...
Flatpanels er fyldt med woke snowflake groomers der anbefaler de dårligste TV, så du burde sgu nok finde et andet sted at læse anmeldelser.
Senest rettet af Naiera 25. nov 2022, 13:55, rettet i alt 1 gang.
#347506
Hanga skrev: Faktum er at forskellene er små, og for mange vil disse forskelle være for små til at en større pris kan retfærdigøres. Så jeg er ret sikker på at når Rasmus og Torben anbefaler LG, så er det fordi de som regel er de billigste, og de vurderer at den de skriver til ikke har brug for de promiller der kan være at hente på et alternativerne.
for mig, Hanga, er det værste at folk lytter til Rasmus's anbefalinger (blind, uden at vide bedre, fordi de tror og stoler på hans anbefalinger og fordi Rasmus har testet noget) og takket være dem så ryger der (her har de 90 vs. 95% også en betydning :-) ) ekstra 5 LG over disken...-som om 90% ikke var/er nok :-)

troværdighed (for flatpanels) er nem at opnå - alt for nemt og alt for mange er desværre alt for naive...

Rasmus's ord betyder, at (alt for) mange bliver afklaret mht. hvad de skal/burde købe - og her står LG 95 ud af 100 gange på menuen...folk lytter til Rasmus og du skal ikke tage for let på de 90 vs. 95% ;-)

der bliver anbefalet det dårligste tv - år efter år (som så ligger tæt på de bedre af slagsen, men som er det dårligste), oftest ved hjælp af de mest latterlige argumenter - og det er på ingen måde hverken godt eller fair Hanga (taler selvfølgelig som altid kun for mig selv)
[/quote]
#347507
Ingen problemer herfra, flatpanels folk anmelder næten motorisk udfra samme hjul og procedure i mange år, så det kan man dårligt tage fra det team både på process og sprog brug :)

Men helt enig med dem som synes folk har ret til en holdning, og derfor kan man jo også læse andre og se youtube review og så meget andet. :)

Eneste som går igen og igen, er nok power's fullsize reklamer på siden men noget skal jo betale hosting :)
#347508
Rasmus Larsen skrev: 25. nov 2022, 11:33
George1 skrev: 25. nov 2022, 10:10Forstår feks ikke hvis der efterspørges en skærm som skal bruges i et meget lyst miljø, fremhæves regnbue effekt, som faktisk er et meget lille problem, ( og ikke et problem for mig når skærmen er tændt) i stedet for at fremhæve hvordan skærmen er helt fantastisk til at dræbe lys fra vinduer lamper og genskin generelt.
Ellers læser jeg Flatpanels med stor fornøjelse og er spændt på om det lykkes at få en af de nye TCL skærme ind til test.
Min oplevelse er, at det afhænger meget af stuens indretning og hvor vinduerne er placeret. Vi så det heller ikke i starten i vores testlokaler men er blevet opmærksomme på det efterfølgende i andre omgivelser, særligt hvis man har ovenlys i stuen.

Her er nogle eksempler: https://www.google.com/search?q=Samsung ... =969&dpr=2
Nok en grund til man ikke så det i testen. Nemt at linke til noget der passer i ens kram, kan sagtens finde andre der lovpriser skærmens evne til at dæmpe reflektioner, kan godt være ovenlys ikke er optimalt, men jeg har både vinduer og lys direkte på skærmen, og sammenlignet med min tidligere skærm er det mega meget bedre,
#347511
Ja tak for og stor ros til Torben og Rasmus herfra - I gør et godt stykke arbejde.

Flatpanels giver stor indsigt og viden om elektronik - der er også så højt i rummet., at der er plads til fladpandende indlæg
#347513
seepe skrev: 25. nov 2022, 17:30 Ja tak for og stor ros til Torben og Rasmus herfra - I gør et godt stykke arbejde.

Flatpanels giver stor indsigt og viden om elektronik - der er også så højt i rummet., at der er plads til fladpandende indlæg
Ja også til dem der kalder andres indlæg for fladpandede
#347521
allo skrev: 25. nov 2022, 12:11
Fcjunkies skrev: 25. nov 2022, 06:59 Jeg syntes at det er underligt at svine en side til som leverer super gode test på skærme ganske gratis.

Men se #0 om du kan få bedre information andre steder. Du er jo ikke tvunget til at bruge denne side.

det er helt et 100% super fedt at du mener at flatpanals 'leverer super gode test på skærme' - men det er ikke alle som gør det/som deler dit synspunkt

at bruge 'ikke tvunget til (hvad det nu skulle dreje sig om)' bare fordi man er uenig m.m. er på ingen måde ensbetydende med at man skal tie stille, finde/gå et andet sted osv. - kritik kan hjælpe og gavne ofte meget mere end det modsatte Fcjunkies...
Men hvis Panasonic er the shit, hvorfor så en test? (Har i øvrigt selv et PANASONIC TX-55EZ950E som jeg er glad for)

Og det er selvfølgelig helt fint at du har en anden mening, det er mere dit sprogbrug jeg er forundret over. Hvis det var et site man betalte penge for at have adgang til, så kunne man måske ønske sig flere modeller. Men den er gratis og jeg tænker at der bliver brugt ret meget tid på test og forumbesvarelse.

Arbejder du for Panasonic eller har en butik? Kan se at der er en Kenneth B som arbejder for Panasonic...
#347525
Fcjunkies skrev:Men hvis Panasonic er the shit, hvorfor så en test? (Har i øvrigt selv et PANASONIC TX-55EZ950E som jeg er glad for)

fordi det er bl.a. sådan som folk (som tester) tjener deres penge på...og det giver os andre (efterfølgende) en mulighed for at komme med vores for og imod input, div. spørgsmål,observatiobner m.v.


Fcjunkies skrev:Og det er selvfølgelig helt fint at du har en anden mening, det er mere dit sprogbrug jeg er forundret over. Hvis det var et site man betalte penge for at have adgang til, så kunne man måske ønske sig flere modeller. Men den er gratis og jeg tænker at der bliver brugt ret meget tid på test og forumbesvarelse.

Arbejder du for Panasonic eller har en butik? Kan se at der er en Kenneth B som arbejder for Panasonic...
hvis du peger på ordet 'hjernedødt' så har jeg allerede svaret/forholdt mig til det...men kort sagt:

- Rasmus, en som skulle være troværdig (på området) og som bliver betragtet som en, som ved hvad han taler om, en som folk lytter til og ofte sætte deres lid til (mht. hvad de skal vælge) bruger et 100% ubrugelig feature (år efter år og i de fleste af hans svar) som største 'for' argument - og det ER helt hjernedødt og decideret pinligt...og det hjælper ikke at LG bliver (blankt) anbefalet 9 ud af 10 gange

Fcjunkies, nu må du vågne lidt op :-) vi taler IKKE om frivillige som hjælper de svage og mennesker som har brug for støtte og andre former for hjælp...- DE (Rasmus&co.) ...TJENER...PENGE på det her :-) - så det med '...der bliver brugt ret meget tid på test og forumbesvarelse' - der er ingen grund til at have 'ondt' af dem pga. al den tid som de bruger på denne (deres...Rasmus's...jeg ved ikke hvem der ejer, evt. er medejer af den) hjemmeside - for de gør det IKKE gratis ;-) (det er gratis for os at læse og bruge siden - men DE gør det altså ikke gratis ;-) )


nej, jeg arbejder ikke for Panasonic og nej, jeg har ikke en butik - men havde jeg været ansat hos dem eller var en Panasonic sælger så ville jeg stadigvæk have de gode kort på hånden ;-) (ment: ikke ret meget som jeg skulle forsvare her)
#347534
Jeg tjener ikke nogen penge på det her. Jeg anmelder TV fordi jeg synes det er sjovt at fifle med de nyeste TV-skærme i den tid jeg har til overs når jeg er færdig med mit rigtige job.

Det er helt fint at være uenig i bedømmelserne af TV’ene. Det er en subjektiv vurdering. Hvis man vil have den objektive, så kan man definere sin egen vægtning af features på Rtings.com og vælge TV på dén baggrund. Men altså - hvis man får forhøjet puls af at læse vores anmeldelser, så brug da tiden på noget andet. Min mening om produkterne er ikke den eneste derude. Find da hellere et site, som der i højere grad deles værdier med og læs deres anmeldelser. Er det ikke selvpineri at følge med her, hvis man synes vi gør det skidt?

På mit TV møbel står der i øvrigt et friskt eksemplar af Pana LZ2000… Jeg har taget imod den lige så hurtigt, som Panasonic har kunne tilbyde den, ligesom jeg gør med alle de øvrige TV der anmeldes.
#347537
hvis du, Torben, ikke tjener penge på det du laver her så er der garanteret andre former for frynsegoder som du (på den ene eller på anden 384. måde) bliver belønnet med for at bruger din tid på flatpanels (hvad Rasmus får ud af det - det ved jeg ikke, men han gøre det heller ikke gratis eller uden en form for økonomisk gevinst eller andre gode muligheder for at opnå det ene eller det andet - og det er jeg et 100 på - det kan godt være at jeg tager fejl men...jeg er et 100 på at ingen af Jer lider store tab ved at drive denne hjemmeside...)

det er meget tydeligt at I ikke vil have andre end Jeres egne meninger her...det er I på ingen måde meget for...I har godt nok travlt med at sende (bl.a.) mig alle andre steder lige så snart jeg påpeger de åbenlyse problematikker som ikke lige passer ind i Jeres dagsorden...

ja, Torben - I gør det ikke godt hver gang (langt fra)...og hvis folk som bl.a. jeg (som siger det højt) forsvinder efter Jeres ønske - hvad er der så tilbage??? - kun Jeres egne (ofte helt ved siden) anbefalinger, tests m.m. og de få bruger som blind giver Jer et klap på skulderen hver gang I siger noget højt...

I rammer også godt og I kommer også med gode ting og sager - jeg siger IKKE at ALT hvad I rører ved er dårligt/helt ved siden af osv.

nej, det er på ingen måde 'selvpineri' at følge med her på siden (ikke for mig) - det er mere en 'pligt' at påpege over for Jer og over for dem som ikke ved bedre at I ikke altid har ret eller ved bedre...
#347539
Der findes jo flere måder at levere feedback på. Hvis man altid råber eller har den negative vinkel, så bliver vi og andre sandsynligvis hurtigere ligeså negativt indstillet overfor afsenderen, som vedkommende er overfor os. Det samme gælder måden vi giver “feedback” på i anmeldelserne over for producenterne.

Vi er ikke ude efter at have et Forum af rygklappere. Alles meninger er velkomne. Vi beder dog om, at man er konstruktiv i sin kritik.

At indikere, at vi skulle være betalte af producenter (og her hentyder jeg ikke til noget i dine sidste indlæg) betragtes eksempelvis ikke som enormt konstruktivt - det dukker dog op fra tid til anden, og det er nok bare gamet. Hele præmissen for at drive en side som denne er, at øjnene der ser ikke er betalt af de der leverer produktet. Min anmeldelse af 807 fra Philips er skrevet uden noget kendskab til, at Philips ville stille et eksemplar på højkant til en mulig konkurrence.

En side-note: Rtings bor i Canada. Panasonic sælger ikke TV derovre…

I forhold til nogle af de konkrete kritikpunkter ift anmeldelser, så vil jeg da godt høre, hvorfor jeg skulle slå hårdt ned på, at Sony A95K er i stand til at levere mere mættede farver? Vi snakker om en feature, der tilgodeser HDR i BT2020 farverummet. Det er vel mere en kritik af alle andre TV, som er på sin plads, da de er endnu længere fra målet. Dét vi har set indtil nu på WOLED har jo været mere udvaskede farver i eksempelvis højlys.
#347567
Selvfølgelig må der være en del både arbejde og penge i det, da det jo er Rasmus der ejer og driver dette site. Kan ikke sige om det har indflydelse på diverse test, men det er ikke min opfattelse . Et hurtigt kig på hjemmesiden her står følgende.

Annoncering
Er du annoncør eller forhandler og ønsker du at annoncere på FlatpanelsDK, kan nærmere information omkring besøgstal, muligheder, formater og priser fås ved henvendelse. FlatpanelsDK har 160.000 unikke månedlige besøgende og 800.000 månedlige visninger:

Rasmus Larsen