Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348000
Dette forum er kontant en kilde til undren hos undertegnede, over hvor passioneret nogle tilsyneladende kan blive over TV producent præferencer... Så ved jeg hvordan den knap så passionerede fodboldtilhænger ser på en fanatiker som jeg :P

Som en mere neutral observant må jeg bare sige, at jeg synes der virker til at være rigtig stor korrelation i konklusionerne og meningerne hos flatpanels redaktionen og de andre seriøse anmeldere. Jovist der kan være små forskelle i hvad der vægtes højest, men uanset om jeg besøger siden her, HDTV, Ratings eller AV Forums, så er indtrykket altid at de forskellige producenter af OLED skærme leverer tæt på samme ydelse, med små forskelle indenfor de forskellige parametre. Forskelle som vil virke ubetydelige for alle andre end entusiaster. Ikke for mig, jeg valgte bevidst Sony pga. deres lille overhånd i upscaling og motion handling, men jeg går også langt mere op i det end den gennemsnitlige køber.

De anklager der bliver rettet mod Rasmus og Torben virker i bedste fald ubegrundede, nok nærmere tåbelige.
#348016
George, vi har forstået at du har købt et samsung tv og vil forsvare dit valg af producent til dommedag men kan du ikke udvise lidt selvkritik? Du kører samme replik i snart alle tråde. Samsung laver da nogle fine tv men at sælge lcd tv som topmodeller når så godt som alle andre sælger oled tv som topmodeller kræver ikke meget tankevirksomhed at regne ud. Samsung kører på dampene indtil qd oled er klar til at tage over. Husk på at samsung var den første til at lancere oled tv men de kunne ikke nedbringe produktionsomkostninger hurtigt nok og samsung er verdens klart største producent af oled skærme.

Jeg ser ikke vincent teo have en anden holdning til samsung lcd tv end flatpanels. Rtings måler og måler men glemmer sammenhæng og perspektiv.
#348030
@jambazz
Godt indlæg og jeg er 100% enig 👍

@Rasmus og Torben
I udviser en imponerende tålmodighed og god tone i jeres svar.
Jeg tror dog ikke i på nogen som helst måde kan tilfredsstille hverken trådstarter eller "allo", men i gør det godt👍
#348034
kabri skrev: 9. dec 2022, 08:00 George, vi har forstået at du har købt et samsung tv og vil forsvare dit valg af producent til dommedag men kan du ikke udvise lidt selvkritik? Du kører samme replik i snart alle tråde. Samsung laver da nogle fine tv men at sælge lcd tv som topmodeller når så godt som alle andre sælger oled tv som topmodeller kræver ikke meget tankevirksomhed at regne ud. Samsung kører på dampene indtil qd oled er klar til at tage over. Husk på at samsung var den første til at lancere oled tv men de kunne ikke nedbringe produktionsomkostninger hurtigt nok og samsung er verdens klart største producent af oled skærme.

Jeg ser ikke vincent teo have en anden holdning til samsung lcd tv end flatpanels. Rtings måler og måler men glemmer sammenhæng og perspektiv.
Undskyld mig har sgu da ikke en skid med selvkritik at gøre, har blot min mening, ud fra at have læst meget herinde og andre sites, samt set en del fjernsyn, hvad du ser og ikke ser er din sag, du er et godt eksempel på hvordan folk med en anden mening end det store flertal herinde bliver udskammet, og derfor enten holder pause fra dette site eller helt dropper ud, men fint nok så kan du jo have din ensporede holdning for dig selv og uden modspil fra andre.

Go jul og godt nytår.