Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347521
allo skrev: 25. nov 2022, 12:11
Fcjunkies skrev: 25. nov 2022, 06:59 Jeg syntes at det er underligt at svine en side til som leverer super gode test på skærme ganske gratis.

Men se #0 om du kan få bedre information andre steder. Du er jo ikke tvunget til at bruge denne side.

det er helt et 100% super fedt at du mener at flatpanals 'leverer super gode test på skærme' - men det er ikke alle som gør det/som deler dit synspunkt

at bruge 'ikke tvunget til (hvad det nu skulle dreje sig om)' bare fordi man er uenig m.m. er på ingen måde ensbetydende med at man skal tie stille, finde/gå et andet sted osv. - kritik kan hjælpe og gavne ofte meget mere end det modsatte Fcjunkies...
Men hvis Panasonic er the shit, hvorfor så en test? (Har i øvrigt selv et PANASONIC TX-55EZ950E som jeg er glad for)

Og det er selvfølgelig helt fint at du har en anden mening, det er mere dit sprogbrug jeg er forundret over. Hvis det var et site man betalte penge for at have adgang til, så kunne man måske ønske sig flere modeller. Men den er gratis og jeg tænker at der bliver brugt ret meget tid på test og forumbesvarelse.

Arbejder du for Panasonic eller har en butik? Kan se at der er en Kenneth B som arbejder for Panasonic...
#347525
Fcjunkies skrev:Men hvis Panasonic er the shit, hvorfor så en test? (Har i øvrigt selv et PANASONIC TX-55EZ950E som jeg er glad for)

fordi det er bl.a. sådan som folk (som tester) tjener deres penge på...og det giver os andre (efterfølgende) en mulighed for at komme med vores for og imod input, div. spørgsmål,observatiobner m.v.


Fcjunkies skrev:Og det er selvfølgelig helt fint at du har en anden mening, det er mere dit sprogbrug jeg er forundret over. Hvis det var et site man betalte penge for at have adgang til, så kunne man måske ønske sig flere modeller. Men den er gratis og jeg tænker at der bliver brugt ret meget tid på test og forumbesvarelse.

Arbejder du for Panasonic eller har en butik? Kan se at der er en Kenneth B som arbejder for Panasonic...
hvis du peger på ordet 'hjernedødt' så har jeg allerede svaret/forholdt mig til det...men kort sagt:

- Rasmus, en som skulle være troværdig (på området) og som bliver betragtet som en, som ved hvad han taler om, en som folk lytter til og ofte sætte deres lid til (mht. hvad de skal vælge) bruger et 100% ubrugelig feature (år efter år og i de fleste af hans svar) som største 'for' argument - og det ER helt hjernedødt og decideret pinligt...og det hjælper ikke at LG bliver (blankt) anbefalet 9 ud af 10 gange

Fcjunkies, nu må du vågne lidt op :-) vi taler IKKE om frivillige som hjælper de svage og mennesker som har brug for støtte og andre former for hjælp...- DE (Rasmus&co.) ...TJENER...PENGE på det her :-) - så det med '...der bliver brugt ret meget tid på test og forumbesvarelse' - der er ingen grund til at have 'ondt' af dem pga. al den tid som de bruger på denne (deres...Rasmus's...jeg ved ikke hvem der ejer, evt. er medejer af den) hjemmeside - for de gør det IKKE gratis ;-) (det er gratis for os at læse og bruge siden - men DE gør det altså ikke gratis ;-) )


nej, jeg arbejder ikke for Panasonic og nej, jeg har ikke en butik - men havde jeg været ansat hos dem eller var en Panasonic sælger så ville jeg stadigvæk have de gode kort på hånden ;-) (ment: ikke ret meget som jeg skulle forsvare her)
#347534
Jeg tjener ikke nogen penge på det her. Jeg anmelder TV fordi jeg synes det er sjovt at fifle med de nyeste TV-skærme i den tid jeg har til overs når jeg er færdig med mit rigtige job.

Det er helt fint at være uenig i bedømmelserne af TV’ene. Det er en subjektiv vurdering. Hvis man vil have den objektive, så kan man definere sin egen vægtning af features på Rtings.com og vælge TV på dén baggrund. Men altså - hvis man får forhøjet puls af at læse vores anmeldelser, så brug da tiden på noget andet. Min mening om produkterne er ikke den eneste derude. Find da hellere et site, som der i højere grad deles værdier med og læs deres anmeldelser. Er det ikke selvpineri at følge med her, hvis man synes vi gør det skidt?

På mit TV møbel står der i øvrigt et friskt eksemplar af Pana LZ2000… Jeg har taget imod den lige så hurtigt, som Panasonic har kunne tilbyde den, ligesom jeg gør med alle de øvrige TV der anmeldes.
#347537
hvis du, Torben, ikke tjener penge på det du laver her så er der garanteret andre former for frynsegoder som du (på den ene eller på anden 384. måde) bliver belønnet med for at bruger din tid på flatpanels (hvad Rasmus får ud af det - det ved jeg ikke, men han gøre det heller ikke gratis eller uden en form for økonomisk gevinst eller andre gode muligheder for at opnå det ene eller det andet - og det er jeg et 100 på - det kan godt være at jeg tager fejl men...jeg er et 100 på at ingen af Jer lider store tab ved at drive denne hjemmeside...)

det er meget tydeligt at I ikke vil have andre end Jeres egne meninger her...det er I på ingen måde meget for...I har godt nok travlt med at sende (bl.a.) mig alle andre steder lige så snart jeg påpeger de åbenlyse problematikker som ikke lige passer ind i Jeres dagsorden...

ja, Torben - I gør det ikke godt hver gang (langt fra)...og hvis folk som bl.a. jeg (som siger det højt) forsvinder efter Jeres ønske - hvad er der så tilbage??? - kun Jeres egne (ofte helt ved siden) anbefalinger, tests m.m. og de få bruger som blind giver Jer et klap på skulderen hver gang I siger noget højt...

I rammer også godt og I kommer også med gode ting og sager - jeg siger IKKE at ALT hvad I rører ved er dårligt/helt ved siden af osv.

nej, det er på ingen måde 'selvpineri' at følge med her på siden (ikke for mig) - det er mere en 'pligt' at påpege over for Jer og over for dem som ikke ved bedre at I ikke altid har ret eller ved bedre...
#347539
Der findes jo flere måder at levere feedback på. Hvis man altid råber eller har den negative vinkel, så bliver vi og andre sandsynligvis hurtigere ligeså negativt indstillet overfor afsenderen, som vedkommende er overfor os. Det samme gælder måden vi giver “feedback” på i anmeldelserne over for producenterne.

Vi er ikke ude efter at have et Forum af rygklappere. Alles meninger er velkomne. Vi beder dog om, at man er konstruktiv i sin kritik.

At indikere, at vi skulle være betalte af producenter (og her hentyder jeg ikke til noget i dine sidste indlæg) betragtes eksempelvis ikke som enormt konstruktivt - det dukker dog op fra tid til anden, og det er nok bare gamet. Hele præmissen for at drive en side som denne er, at øjnene der ser ikke er betalt af de der leverer produktet. Min anmeldelse af 807 fra Philips er skrevet uden noget kendskab til, at Philips ville stille et eksemplar på højkant til en mulig konkurrence.

En side-note: Rtings bor i Canada. Panasonic sælger ikke TV derovre…

I forhold til nogle af de konkrete kritikpunkter ift anmeldelser, så vil jeg da godt høre, hvorfor jeg skulle slå hårdt ned på, at Sony A95K er i stand til at levere mere mættede farver? Vi snakker om en feature, der tilgodeser HDR i BT2020 farverummet. Det er vel mere en kritik af alle andre TV, som er på sin plads, da de er endnu længere fra målet. Dét vi har set indtil nu på WOLED har jo været mere udvaskede farver i eksempelvis højlys.
#347567
Selvfølgelig må der være en del både arbejde og penge i det, da det jo er Rasmus der ejer og driver dette site. Kan ikke sige om det har indflydelse på diverse test, men det er ikke min opfattelse . Et hurtigt kig på hjemmesiden her står følgende.

Annoncering
Er du annoncør eller forhandler og ønsker du at annoncere på FlatpanelsDK, kan nærmere information omkring besøgstal, muligheder, formater og priser fås ved henvendelse. FlatpanelsDK har 160.000 unikke månedlige besøgende og 800.000 månedlige visninger:

Rasmus Larsen
#347569
Jeg taler kun for mit eget vedkommende ift at hive løn ud af dette foretagende. Rasmus skal naturligvis hive penge ind fra annoncører for at kunne holde siden kørende og kunne deltage på messer mv.

Men pengene kommer IKKE fra producenterne. Det er fra ting som det banner fra Power, der blev bandet over tidligere i tråden
#347570
Torben Rasmussen skrev:Der findes jo flere måder at levere feedback på. Hvis man altid råber eller har den negative vinkel, så bliver vi og andre sandsynligvis hurtigere ligeså negativt indstillet overfor afsenderen, som vedkommende er overfor os.

indtil videre så er min feedback (udelukkende) baseret på fakta - rå fakta i form af Jeres egene ord/tests/anbefalinger m.m.

det eneste som jeg kan konkludere, det er, at I på ingen måde er gode til (ej heller MEGET FOR!) at stå for skud for Jeres egne (i dette tilfælde: mest Rasmus's) lad mig bare kalde det for 'præferencer' og andre 'skønhedsfejl' - som I (ligesom alle os andre) er fulde af

Torben Rasmussen skrev: Vi er ikke ude efter at have et Forum af rygklappere. Alles meninger er velkomne. Vi beder dog om, at man er konstruktiv i sin kritik.
1. det passer absolut ikke - det er meget tydeligt hvem I foretrækker her på siden (kun blinde, naive og rygklappere ikke kan/ikke vil se/indse det)
2. I kan ikke tåle kritik...bedste bevis: allerede i dit første svar sender du mig (en som taler kritisk om Jer - på baggrund af rene fakta) videre til en anden hjemmeside...kom nu Torben...- det er jo dine egne ord...

Torben Rasmussen skrev:At indikere, at vi skulle være betalte af producenter (og her hentyder jeg ikke til noget i dine sidste indlæg) betragtes eksempelvis ikke som enormt konstruktivt - det dukker dog op fra tid til anden, og det er nok bare gamet.
at I har valgt at anbefale LG i de fleste tilfælde kan skyldes mange faktorer - på intet tidspunkt har jeg peget på årsagen til dette, men at kalde en åbenlys agenda (som har stået på i flere år) for '
betragtes eksempelvis ikke som enormt konstruktivt - det dukker dog op fra tid til anden, og det er nok bare gamet' - det er bare slet ikke hverken troværdigt eller professionelt :-) og det kan heller ikke bortforklares eller pakkes ind i/gemmes bag ved 'det er nok bare gamet' :-)

mange (inkl. mig) er (generelt) glade for flatpanels og kan bruge det til noget - så det med at bl.a. jeg siger ting ligeud uden at pakke noget ind og at jeg ikke finder mig i at blive bullied, svinet til, etc. pga. mine synspunkter m.m. - det skyldes IKKE hadet til Jer - det skyldes (for mit vedkommende) at jeg er opmærksom på hvad der foregår/hvad der sker her på siden...ikke fordi man 'hader' Jer eller fordi man er ligeglad...- tværtimod
#347572
Som sagt var det ikke dine indlæg jeg hentydede til ift at insinuere, at vi skulle lave betalte anbefalinger. Rasmus blander sig ikke i hvad jeg skriver i mine anmeldelser, og det er der bestemt heller ikke nogen af producenterne der gør! Hvis jeg anbefaler en skærm, så er det fordi den har klaret det godt i de 2-3 uger den har fungeret som mit stue-TV.

Laver LG perfekte TV? Nix. Men de laver TV, som er pænt svære at komme udenom når vi ser på TV for pengene. Panasonic laver TV med god billedkvalitet, men haltende interface. Jeg måtte eksempelvis koble min Apple TV til for lidt siden fordi jeg igen manglende HBO på LZ2000, og ikke kunne caste indholdet direkte til TV’et fra en telefon.

Din rangering af mærkerne fra tidligere baserer sig helt klart på et andet værdisæt end mit - men da jeg skriver anmeldelsen, så er det altså også min subjektive mening, som kommer til udtryk. Vil du have den mere objektivt, så er det stadig Rtings du skal se på (ikke lige for Pana-reviews). Det har intet at gøre med, at smide kritikere ud - jeg synes da sagtens vi kan henvise til andre sites, som gør tingene anderledes uden at du skal tolke det som en exit-samtale. Jeg kunne også henvise til Vincent Theo, for at få en lidt mere detaljeret indsigt i visse aspekter af TV’enes performance. Begge leverer noget, som vi ikke har ambition om at gøre efter.
#347969
Jeg har ventet lidt med at svare tilbage på reaktionerne på mit indlæg

1) Indledning
2) Mit oprindlige fokus og svar fra Rasmus
3) Kommende test af Panasonic (inden Jul?)
4) Reklamer eller ej

1)Det er interessant at se både for og imod mine observationer og ærgeligt at et enkelt indlæg blev for personligt mod mig fra LarsCJ - og gik “over stregen” ifht. god tone. : Det er ikke antallet af reviews fra de omtalte mærker.
Det er timingen ifb Black Friday med review af Panasonic’s Topmodeller med det ny Master pro Panel. Som i høj grad kan konkurrere på ligefod med LG, SONY mm…
ps. LarsCJ; Jeg fik 13 til mundtlig Lærerexamen i matematik, som en af de eneste ;-) hvis det er et svar du kan bruge…

Mit svar vil derfor tage udgangspunkt i Rasmus’ primære svar samt nogle af hans kommentarer i feedet.


2)Jeg er helt bekendt med “årets gang” i skærmbranchen. Jeg er helt med på at leveringen af Panasonic først kom i September. Så det er for mig uinteressant at høre både om familiemæssige faktorer og hvornår du modtog SONY A80K.
Rasmus siger at de Prøver at komme rundt alle de store Producenter årligt. Ja men igen “ er der først tid til topmodellerne fra Panasonic efter Black Friday”!

Jeg bemærker (desværre) igen et let undvigende sprogbrug i Rasmus forholdende til min observation af hans sprog i anmelderserne af de andre Store mærker. Med at det “...kan være lidt ensformigt i længden”.
Ja Det er jo videnskabelige observationer, indsamling af empiriske data inden for samme “kategori” hvergang. Så’en er det jo ;-)
Så hvis der skal leges med sproget skal der jo skrives en fristil om emnet.

Det er manglen på NEGATIVE Ord i reviews af mærker som feks LG, SONY, Philips og Samsung. Når jeg her på sitet og på jeres engelske webside kan læse at brugerne observerer “mørke scener” på Philips nye model 807.

Rasmus skriver: ”Lysstyrken er ikke så høj, som vi har set på andre TV baseret på EX-
Panelerne fra LG”. & “…Vil man over 1000 nits, så skal man desværre se mod de dynamiske billedprofiler og det er ikke et valg vi vil anbefale”.
Hvor jeg skrev: “Hvorfor ikke skrive at, vi er skuffede over at Philips ikke formår at få mere ud af panelet”. “… En ærlig snak for skillingen”,
- Der er jo empirisk evindens for at 807 panelet som udgangspunkt er udnyttet ringere end de andre mærker med paneler fra LG.

Rasmus siger: “…F.eks. her under Black Week/Friday har jeg vidt og bredt anbefalet Panasonic JZ980 fordi det er en super pris”.
Det kender jeg ikke noget til?

Til gengæld så jeg på listen op til BlackFriday “ Disse mærker holder vi øje med”, at Du havde valgt en entry Panasonic model i LZ 1000 fra i år UDEN det famøse Master Pro EX OLED panel som kan tage kampen op med de “store mærker”. Denne Panasonic model kom aldrig på listen “Disse mærker holder vi øje med”. Men det gjorde JZ980. Fra sidste år… ;-)

Du har heller ike anbefalet LG C2 pga prisen..? “Und?”

Rasmus kan du genkende min lille parallel med de mættede farver på SONY A95K med brugen af KODAK color farvefilm i gamle dage?? Sat op mod de mere afdæmpede/naturtro film fra FUJI ??

Rasmus har skrevet: “…Billedmotoren har, efter min mening, meget lille relevans, når grundydelsen er på plads…”
Jeg spørger:” Hvad står grundydelsen” for ? og Billedmotoren, samt kalibrering er vel grundpillen i et Flatpanel?

Nå. Ser frem til nogle gode svar på mine betragtninger.

3) Jeg ser også frem til hvordan Rasmus/Flatpanels vægter - i mine øjne ikke relevante faktorer så som:
- Gammelt Homesystem, Ikke Google. “ De alt for store og klodsede Atmos HT system ifht selve ydelsen af og udnyttelsen af Master EX pro panelet fra LG.
F.eks nits, afdæmpede farver ( lissom Fujifilm) etc…
Atmos lydsystemet skulle lyde fremragende. Og det er jo godt hvis man ikke selv har en god Atmos soundbar… ;-)

…. & hvorfor han ikke har valgt LZ1500. Da panelet mv ens. Bortset fra Dolby Atmos lydsystem.. ? (måske for at kunne trække ned i den samlede score. Det er jo klodset og unødvendigt…?) Måske…

4) Rasmus/ Flatpanels kan jo mane min storm i et glas vand til jorden ved at fortælle om de er sponseret af de nævnte mærker. Men ikke så meget af Panasonic ;-)
Så vil alt jo stå mere klart…

Glædelig Jul til alle jer der ikke har et LZ1500
KennethB
#347972
Torben Rasmussen skrev: 26. nov 2022, 22:51 Men pengene kommer IKKE fra producenterne. Det er fra ting som det banner fra Power, der blev bandet over tidligere i tråden Billede
Hvis det var mig, så er "bande" måske stærkt nok ;)

Siden skal overleve, og det har jeg INTET imod, ville være langt værre der blev forlangt medlems abo eller et gebyr for en konto, som nogle forum sider opkræver.
#347989
Kenneth:

2.
I så fald undrer jeg mig over din klage. Der er da intet odiøst i, at vi tager TV-skærme ind i den rækkefølge, de lanceres i. Panasonic lancerer sidst og deres skærme er reelt ofte først "Black Friday"-aktuelle året efter – deraf eksemplet med JZ980 (2021-model). Du spurgte konkret ind til Sony A80K, hvilket jeg svarede på og beklagede forsinkelsen med en forklaring. At vi nåede at få testen af Philips OLED807 online før Black Friday havde intet med Black Friday at gøre, men udelukkende, at vi modtog den tidligere. OLED807 var slet ikke på tilbud under Black Friday...

Det dårligste tidspunkt at købe nyt TV på er i øvrigt lige efter lancering. Det har vi dokumenteret og sidenhen pointeret mange gange: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1556180632

Mht. negative ord i anmeldelser, så har vi før fået kritik for, at vi er for negative. Vi prøver at finde en balance og må tage dit input til efterretning.

Din kommentar om 1000 nits kan jeg ikke følge. Ingen OLED TV, vi har testet, kommer betydeligt over 1000 nits i kalibreret tilstand, så hvorfor er det skuffende på lige netop Philips OLED807, som ikke er deres topmodel og ikke en pendant til Panasonics 2000-serie? Det fremgår af testen "Philips har et af de såkaldte OLED EX-paneler fra LG, som skulle være i stand til at levere op til 30% højere lysstyrke, men for at nå over 1000 nits på OLED807 er man desværre nødt til at benytte en af de dynamiske billedprofiler, hvilket er ødelæggende for oplevelsen."

Hvis du ikke har set de mange anbefalinger af JZ980 under Black Friday, så søg i forummet er kig i kommentartråden under Black Friday-oversigten: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2022.php Du kan også kigge på vores Facebook, twitter og nyhedsbrev. Mht. hvilke TV-modeller vi holdt øje med på forhånd, ja så havde vi ærlig talt ikke forventet, at JZ980 ville dominere Black Friday på den måde, som var tilfældet, for jeg troede lagrene var så godt som tomme.

Jeg forstår ikke dine lidt spydige kommentarer til det jeg har skrevet om Sony A80K og LG. Du spurgte selv til første og andre spurgte til det andet.

"Grundydelsen" forklarer jeg lige efter den sætning, du citerer.


3.
Hvad vi mener om de forskellige ting skriver vi da i anmeldelserne. Panasonic TV har ret korrekte farver ift. den målværdi, man måler op imod – ligesom andre TV-mærker. For SDR er målværdien Rec.709 og for HDR er målværdien Rec.2020. Vores målinger af rigtig mange billedprofiler fremgår af anmeldelsernes kalibreringsafsnit. Der er grafer og koordinater for farvepræcision, lyskurvepræcision mv.

At Sony A95K kan gengive mere mættede farver i Rec.2020 og samtidig formår at tæt ved ramme farvemålværdierne er en fordel og ikke noget man kan have en holdning til, hvis man går op i korrekt billedkvalitet. Det er muligt fordi QD-OLED dækker mere af Rec.2020 farverummet, som bruges til HDR. Dette er forklaret i anmeldelser. Det kan ikke sammenlignes med fotografering og Kodak vs. Fuji film, hvor man prøver at indfange omverdens meget store farve/lysdynamik i et apparat med meget begrænset lys/farvedynamik. Det er sværere at snakke om naturtro farver på skærme. Skærme skal gengive de farver, der fremgår af kildematerialet. Om det er naturtro, afdæmpede, voldsomme, grønne, røde eller turkis er uden relevans. Kildematerialet bestemmer – ikke skærmen. Hvis skærmen begynder at afvige fra dette ved f.eks. at lægge et "naturtro" billedlag ovenpå, så er det en ulempe og noget vi vil slå ned på.

Hvorfor vi har valgt at teste LZ2000 ift. LZ1500? Begge er jo interessante. LZ2000 er den eneste der kommer i op til 77". Sidste år testede vi 1500-serien.


4.
Jeg synes dine indikationer af, at vi er sponsoreret af forskellige mærker og at dette påvirker vores testarbejde er upassende og unødvendige. Vi har på vores annoncepladser ikke sponsorer, men annoncører. Intet redaktionelt på Flatpanels er sponsoreret. Ikke alene ville det være amoralsk, men også ulovligt, hvis sponsoreret indhold ikke tydeligt deklareres. Flatpanels – ligesom andre – er underlagt løbende kontrol af dette fra myndighedernes side. Du vil se, at særligt alle de nye 'influencere' på sociale medier i senere tid har fået betydelige bøder i disse sager.

Ligesom alle andre aktuelle TV-producenter (og streamingtjenester, tv-tjenester mv.), så er Panasonic også en af annoncørerne på Flatpanels. Du burde da løbende have set deres bannere i forummet, artikler mv. Men ellers kan du kigge på Samsung produktsider i TV-databasen, hvor Panasonic har købt fast plads: https://www.flatpanels.dk/samsung_qs95b_qdoled_2022.php

Hvilke annoncer du og andre primært ser på de meste af Flatpanels (og de fleste andre websider), afhænger af jeres søgehistorik og andre datapunkter, som Google indsamler. Det er nemlig Google, der nærmest har monopol på onlineannoncering, og det er dem, der udvælger målrettede annoncer til hver bruger. Flatpanels bruger – ligesom de fleste andre – Google Ad Manager. Hvilke reklamer der figurerer deri er noget mediebureauer vælger. Det er en auktionsmodel, hvor alle parter kan byde ind. Den part, som betaler mest, får vist sin reklame. Auktionen er ikke noget, som vi har kontrol over, og det er slet ikke noget, der har betydning for vores redaktionelle fokus. F.eks. har Apple aldrig placeret én annonce på Flatpanels – eller de fleste andre danske medier – men derfor dækker vi naturligvis relevante TV-udviklinger fra Apple. Vores TV-anmeldelser er altid af testeksemplarer, som returneres 2-4 uger efter. Vi beholder ingen TV-skærme.
#347998
allo skrev: 24. nov 2022, 23:58 denne side er (og har været alt for længe) en af de største fortæller for LG...

helt blank, 9 ud af 10 gange: 'køb LG (model)' efterfulgt af de mest til grin grunde såsom:

- 'LG producerer paneler til resten...'

- 'HDMI 2.1' (i jeg ved ikke hvor mange år...helt hjernedødt argument i 17', 18', 19', 20' og også i 21' - men her på siden?? - #1 og et af det allervigtigste argumenter flere år i træk - hvor INGEN kunne bruge det til noget som helst)

- stort set INGEN FOKUS på noget af det vigtigste (forskellige billedmotorer, tuning osv., men næ, nej...for 'LG leverer jo paneler til resten så det hele, det er mere eller mindre helt ens...')

når det gælder anmeldelser af tv (her på siden) så giver jeg (jeg! det ET 100% mere end ok at andre ser på det på en hel anden måde) ikke flade 25 øre for dem (for mig er de helt ubrugelige og helt ved siden af) - men jeg sætter pris bl.a. på div. forslag mht. hvordan apparatet skal indstilles m.m.
Jeg er vildt forbavset over at ingen har givet dig en sviner, endnu. Derfor "allo"..:

- Du har fuldstændig overtaget OPs tråd, med din egen personlige agenda, super dårlig stil. Ommer!

- Dine indlæg er spydige, personlige og usaglige. Tag dig sammen, har du ingen manerer?

- Du har på intet tidspunkt leveret nogle fakta, blot anekdoter. Bare fordi du synes noget, betyder det ikke at det er sandt.

- Du lyver, (jeg tror måske ikke du egentlig er klar over det), men det er rent ud sagt løgn at HDMI 2.1 er ubrugeligt/hjernedødt/fuldstændig uinteressant osv.
HDMI 2.1 er et must-have for ejere af PS5, XBOX og Gamer-PC tilsluttet TVet, længere er den ikke, hvis ikke du forstår hvorfor så læs op på emnet.
Som Rasmus har skrevet, så er der formentlig millioner og atter millioner af forbrugere der har efterspurgt HDMI 2.1, så hvorfor du bliver ved med at vælte rundt i dit eget mundlort, når nu du ikke engang har ret i det er mig en gåde.

- LG, tydeligt at du har en bias mod dem. Hvorfor er mig en gåde. LG G2 er ikke verdens bedste TV, men tæt på, det er på top 5 på alverdens seriøse lister over bedste TV, sammen med A95K, LZ2000 osv.. Alene derfor er det mig igen en gåde at du blot kategoriserer LG som noget hø.
Personligt har jeg et Panasonic TV, fordi det er godt og billigt, men jeg er da ked af deres app store ikke har alle de store streaming tjenester som LG og Samsung har.
Fint nok at du synes LG bliver fremhævet for ofte, men arbejd på dit sprog, og underbyg med data når nu du er ude med riven.

- TLDR: Det kan godt være du selv tror du er en fan**ns karl, og at du ved bedre end andre, men det er ikke dig der tester skærme. Du hælder lo** ud, og du giver ingen mening.