Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BE66x
#347246
Jeg har købt dette TV og har et par spørgsmål

Jeg har læst mig frem til, at folk typisk bare bruger én af de mange billedprofiler, oftest prof1. Jeg oplever dog, at når TV’et modtager Dolby Vision-signal, skifter det selv til en DV-profil, og jeg kan kun vælge mellem tre DV-profiler. Er det normalt?

Jeg kan ikke Google mig til settings for JZ980, men kan jeg benytte indstillingerne fra Flatpaneks-testen af JZ1500, som jo har et forbedret panel?

Jeg bruger Apple TV4K 2021 og Sonos Arc.
Af jkn789
#347261
brug indstillinger fra feks Panasonic HZ1000 som er testet her på siden og Panasonic har ganske rigtigt tre dolby vision indstillinger og anbefaler dark
Af 250
#347333
Jeg har også lige købt et JZ980 til soveværelet, og spurgte herinde om hvad man kunne bruge af kalibrering til det. Så var der en flink fyr 🙂 der anbefalede FP's kalibrering af JZ1500! Men hvilket tv/panel er egentlig tættest på 980'rn??
#347339
JZ980 ligner reelt en videreførsel af HZ1000, med justeringer til 2022-forhold. Så de indstillinger burde passe.

Det er rigtigt, at Dolby Vision har særskilte billedprofiler, som Dolby sætter. Det gælder alle TV-modeller fra alle mærker. Generelt har TV-skærme tre forskellige sæt af billedprofiler til hhv. SDR, HDR10 og Dolby Vision. Så man skal huske at få justeret dem alle og på alle HDMI-portene.