Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af SpRoX
#347175
Hej allesammen

Jeg har besluttet mig for at skifte mit gamle LG-TV fra 2015 ud med et 55" OLED og har brug for jeres erfaringer. ;)

Jeg vil gerne holde mig under 10.000kr. om muligt, og umiddelbart kan jeg læse mig til at LGs C1 og C2 får mange roser ifht. pris/ydelse.
Men er der nogen som har erfaringer med LG kontra f.eks. Sonys A80K eller måske en Panasonic- eller Philips-model?

Med Black Friday lige om hjørnet, kunne man jo håbe på nogle gode tilbud (som om... ::l ).

Og er det for en alm. dødelige som mig, værd at overveje merprisen og gå helt op i LG G2 og hvilke andre alternativer i samme prisklasse vil så jeg kunne overveje?

Er der i øvrigt ikke-OLED modeller, som kan måle sig med C1/C2 i pris og ydelse?
#347178
Hej Sprox

Jeg er fuldstændig på samme linje med dig, dog sidder jeg med et Grundig LCD TV fra 2012.

Hvad jeg kan læse mig frem til er forskellen marginal fra C2 til G2 i år og den almindelige seer vil sku nok ikke kunne se forskel overhovedet.
Jeg tror jeg går med C2 selvom man selvfølgelig gerne vil have det bedste så skulle selv C2 være en væsentlig opgradering fra G1 og et af de allerbedste OLED tv du kan få fat i, ellers har du Sony QD-OLED som er væsentligt dyrere. :)

Jeg håber dog på at prisen bliver en smule bedre end de 9999 DKK. Skal man holde ud og vente til Cyber Monday måske?
Af Beckham
#347194
LG leverer panelerne til alle OLED tv, undtagen QD-OLED skærmene. Så der vil ikke være en revolutionerende forskel mærkerne imellem. Der er selvfølgelig lidt forskelle i billedbehandlingen og OS, men uanset hvilket mærke du køber en OLED skærm fra så går du næppe helt galt i byen.
Brugeravatar
Af SpRoX
#347299
Tålmodigheden slap op og lørdag hentede jeg et 55" C2 i Elmutanten -og har virkelig ikke fortrudt det! :)

Jeg vil dog meget gerne høre om jeres tips og tricks til opsætning af tv'et, herunder valg af profiler, "AI"-ting og kalibrering.