Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper1983
#347162
Hej folke s og undskyld for endnu en nyt tv tråd.

Står og skal skifte mit LG 55UH750V og jeg har i den forbindelse kigget på det her tilbud hos power https://www.power.dk/x/p-1333766/?utm_c ... rce=ipaper

Men nu er jeg kommet i tvivl, er det for billig et tv? Jeg kan se at power også har bud på LG C2, skal jeg vælge at smide de ekstra penge(det dobbelte) ?

Tv'et skal bruges til film, serier, lidt ps4/ps5 gaming

Jeg har lige købt komplet Sonos soround med arc, sub og bag højtalere, så det skal selvfølgelig også spille maks sammen med det ☺️
Af Jonassen
#347163
Er det billedkvalitet du lægger vægt på, så er det uden tvivl C2 du skal gå efter.
Det er også et af de bedste OLED TVer til PlayStation 5.
Af henrik.yde
#347164
Tja, det er jo ikke nemt at besvare dine spørgsmål, da vi jo ikke kender dit budget, eller dine fordringer. Men LCD TV fra LG, giver på ingen måde den bedste billedkvalitet eller HDR oplevelse. Det får du til gengæld hvis du vælger OLED, uanset mærke, da LG laver panelerne til samtlige OLED TV, dog pånær Samsungs nyeste QD-OLED. Men så er vi også oppe i en helt anden prisklasse. LG C1-C2 er rigtigt gode bud, hvis du er LG fan.
Af Jesper1983
#347165
Jeg er langt fra ekspert når det kommer til tv, jeg er nok typen som går efter et godt billed og mest for pengene agtig 😄
Af Jesper1983
#347167
henrik.yde skrev: 17. nov 2022, 11:57 Tja, det er jo ikke nemt at besvare dine spørgsmål, da vi jo ikke kender dit budget, eller dine fordringer. Men LCD TV fra LG, giver på ingen måde den bedste billedkvalitet eller HDR oplevelse. Det får du til gengæld hvis du vælger OLED, uanset mærke, da LG laver panelerne til samtlige OLED TV, dog pånær Samsungs nyeste QD-OLED. Men så er vi også oppe i en helt anden prisklasse. LG C1-C2 er rigtigt gode bud, hvis du er LG fan.
Mit budget ligger nok omkring de 10k, muligvis lidt mere, det er dog en del over mit oprindelige på 5k som det første jeg linker til koster :s
Af Jonassen
#347168
Der er ret ofte tilbud på OLED TVer fra LG..så er det bare om at holde øje.
Det er der du får mest for pengene..
LCD kan ikke konkurrere med OLED hvad angår billedkvalitet..så skal du op i High End modellerne, for at få "god" billede...og der bliver de så dyre, at du for samme penge kan købe et OLED tv.

Har du 10k, så er der ikke meget at vente på. :)
Senest rettet af Jonassen 17. nov 2022, 12:10, rettet i alt 1 gang.
Af henrik.yde
#347169
Man behøver skam ikke at være ekspert for at påskønne/glædes over et godt billede. Ligesom man heller ikke behøver at være kokkeekspert for at sætte pris på god mad. For os entusiaster vil billedkvaliteten altid være den vigtigste parameter.
Af Jesper1983
#347182
Tak for svarene folkens ☺️ jeg tænker lidt, men jeg ender helt klart med et OLED, nu skal jeg bare lige finde ud af om jeg vil opgradere fra 55 til 65 tommer 😅
Af Beckham
#347193
Hvis du kan finde mønterne til det, så vil jeg helt klart anbefale at gå efter en 65". Har nærmest aldrig hørt nogle som har fortrudt at være gået efter en større skærm.