Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Atoe
#347135
Hej alle,

Jeg har forsøgt at finde info i forum ang. ovenstående skærme, og sammenligning heraf, men jeg har ikke kunne finde svar. Jeg håber derfor det er OK jeg starter en ny tråd.

Jeg er på udkig efter et nyt TV til vores stue. Jeg har tidligere haft et Philips 47PFL6007T, som jeg har været godt tilfreds med. Særligt har det fået mig helt hooked på ambilight funktionen, hvorfor jeg kun kigger efter et nyt TV som også har ambilight.

Her har jeg kig på følgende modeller, som passer i vores budget ramme:

Philips 65PUS7956 (står til 4.999 inkl. soundbar)
Philips 65PUS9206 (står til 6.666)
Philips 65PUS8887 (står til 8.499)

Hvilket vil i mene jeg vil blive bedst tilfreds med ift. value for money?

Vi ser primært sport (meget fodbold) og ellers streaming via Netflix etc.

Her har jeg studeret mig frem til at skærmen gerne skal understøtte 100 hz - noget både 9206 og 8887 gør.

Jeg er hoppet lidt frem og tilbage mellem de forskellige modeller, hvor jeg den ene dag er på den ene model, hvorimod jeg den næste dag er på en anden model.

Jeg håber derfor I kan gøre mig klogere på, hvilket TV jeg burde vælge.

På forhånd tak,

Andreas
#347150
Her er en direkte sammenligning af de 3 TV du har kig på:
https://www.displayspecifications.com/e ... 6aef23323b
Og det bedste af de 3 vil klart være 9206 der har VA panel. De 2 andre har IPS panel, hvilket ikke er anbefalelsesværdigt, medmindre man dog har brug for den bredere betragtningsvinkel. 9206 har også 4 sidet Ambilight, hvor de 2 andre har 3 sidet. Personligt ville jeg dog vælge en af deres OLED modeller (65OLED706-707-807 etc), som måske ifm Black Friday kommer ned i en 7-8-9000 for en 65 tommer skærm. Jeg forstår iøvrigt godt din betagelse af Ambilight, jeg har det helt på samme måde.
#347159
Mange tak for svar Henrik.

Jeg har også selv været mest lun på 9206, bl.a. fordi der er indbygget subwoofer og som du nævner - 4 sidet ambilight.

Jeg har selv været ude at kigge lidt på skærmene i Power og Elgiganten, og har selv været lun på OLED 707. Jeg er dog bange for der ikke kommer nogle vanvittige tilbud på dem, bl.a. fordi prisen på skærmen "pludseligt" er steget markant op til Black Friday. Så mon ikke et Black Friday tilbud "blot" er normalprisen til 10.999:

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3201666 ... ign-Priser (tjek statistik)