Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pede8000
#346556
Tænker jeg giver Allente et skud, da jeg er blevet sagt op af Stofa. Vi er blevet gidsler i en strid i Aarhus.

Er godt klar over at jeg vil opleve en stor nedgang i kvalitet med streaming, men der er ingen alternativer.

Er der nogen der har erfaringer med Allentes app til ATV? Må indrømme at jeg bliver lidt nervøs når jeg ser 1,4 i bedømmelse på AppStore. ( Stofa App 4,4)

Får boksen (Allende 1) med gratis, vil det gøre en forskel, eller står den bare og fylder?

Alle input og gode ideer til andre streamingløsninger ( med Discovery ) meget velkomne.

På forhånd tak. :)
#346559
Sport er ikke I top ti herhjemme .. vi har på Apple TV:

-Yousee play 10 point Kr 299 (hvis du har kabel TV kan du få TV box med Kr 0)
-Discovery+ Kr 79
-TV2 Play Kr 129

Også Netflix, Britbox og Skyshowtime.
#346560
Tak for input!

Problemet er at vi IKKE kan få kabel-tv i fremtiden. Vi er tvunget over på alternative løsninger.
De bedste tilbud er Yousee Play 30 point 445,- + Discovery (129,-)= 574,- eller Allente Stor med Viaplay Total til 529,-. det sidst nævnte lyder umiddelbart bedst, hvis kvaliteten er på højde med Yousee Play.
Af allo
#346561
ja...det er noget værre noget...

grunden det som Yousee har gang i (deres helt syge prisstigninger) burde man straffe dem ved at holde sig væk fra dem - ellers så vil de bare fortsætte og fortsætte uden at ændre deres 'model'...

når det er så sagt så er Yousee (desværre) bedre end (f.eks.) Allente (Yousee's bokse og app virker bedre) men...app/streaming det er app/streaming uanset hvordan man ser på det og det er på ingen måde optimalt eller godt (ikke i forhold til kabel/kort)...

Allente Premium (hvis det er det som du mener med 'Allente Stor med Viaplay Total') koster 659kr./md. og trækker man de første to mdr. fra så lander man på en pris som hedder: 439,33kr. men bagefter (hvis du ikke finder en bedre løsning til den tid) så ligger den på 659kr.

Yousee:
- ingen Discovery kanaler
- bedre app/boks
- billigere efter 6md. (Yousee Play 30 point 445kr. + Discovery 129kr. = 574 vs. Allente's 659kr./md.)

så dvs. at du har fået et tilbud som hedder at du kan få Yousee Play 30 point til 445kr./md.? - ikke værst...normal pris ligger jo på 499kr./md.
Senest rettet af allo 30. okt 2022, 13:29, rettet i alt 1 gang.
#346562
Vi får 20% rabat på Allente via Fastspeed (+ 1 md. gratis og boks til 9 kr/ md i 2 år hvorefter den er gratis) og ligeledes 20% rabat på Yousee Play systemet. Pænt godt tilbud fra Allente.
Af allo
#346563
de 20% de giver godt nok mening (prisen/md. vs. det som man får)

de 10 ekstra point som du kunne få ved at vælge Play 40 (i stedet for Play 30) ville koste dig 80kr. ekstra om md. men de 10 ekstra point vil ikke give dig 'valuta for pengene' - slet ikke...kigger man hvad du kan få hos Allente (529kr./md.) så ser det tilbud langt beder ud and Yousee's...

edit:

- når du nu har det super godt tilbud i lommen: kan du få WAOO der hvor du bor? - hvis 'ja' så kunne du kontakte dem og høre om de vil matche det tilbud/komme tæt på et beløb som ville give begge parter (dig og dem) en mening...(vi kan ikke få WAOO hos os - ellers så er deres stor pakke den bedste på markedet - i hver fald i mine øjne...)
Senest rettet af allo 30. okt 2022, 14:14, rettet i alt 1 gang.
#346565
Kan umiddelbart kun vælge Fastspeed eller VIOS, dog er Fibia ved at etablere fibernet i området. ETA er usikker, og derfor er jeg nødt til at tage action nu!

Tror jeg prøver Allente, det er trods alt kun 6 md, hvis det er forfærdeligt. :D

Tak for dine input! :)
Af allo
#346566
selv tak,

'frit valg' min bare røv...det hele det lyder og ser så godt men som det er med alt andet: kun på pariret...(så vidt jeg ved så er det tilladt at bruge andres kabler men...det er det åbenbart ikke i praksis...)

kun og kun (6mdr.) Pede...det ser ud til at du ser sport og hvis det ikke fungerer som det skal (og det gør det ifølge mange anmeldelser m.m. desværre ikke) så bliver det nogle llaannggee 6 mdr. - men måske løber du ikke ind i de helt store problemer...
Senest rettet af allo 30. okt 2022, 15:00, rettet i alt 1 gang.
#346567
Videokvaliteten bapper kogler, men Allente på Apple TV virker da. Appen er sløv, men altså, man kan se kanalerne.
#346568
Naiera skrev: 30. okt 2022, 14:22 Videokvaliteten bapper kogler, men Allente på Apple TV virker da. Appen er sløv, men altså, man kan se kanalerne.
Fedt :D Er det værre end Yousee Play ?
Pest eller kolera, fristes man til at sige....
#346569
Jeg har ikke prøvet YouSee Play. Det er nogle år siden jeg har streamet YouSee på Apple TV.

Jeg bruger kun Allente-appen til noget sport i ny og næ, og jeg tror, at jeg ville få lange løg af at bruge den hver dag. Heldigvis er det 10 år siden jeg vænnede mig af med at bruge flow-TV.
#346570
Så er der bestilt Allente, får deres nye Android Boks med for 200 kr, så må jeg lige teste hvad der virker bedst for mig (vs. Apple TV). Kunne ikke modstå den gode pris/kanal udbud.

Tak for jeres input! :)