Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#345711
Jeg er lidt gammeldags og har også stadig antenne.
Synes antenne giver et meget bedre billede.

Mit samsung 8005 er jo ikke nyt og det er blevet lidt sløvt til at tænde og til at være klart.

Specielt er det lidt snørklet at skifte mellem kanaler og apps til f.eks. streaming. yousee, disney plus, netflix lige pt.

Kan jeg gøre det bedre på en måde, eller kræver det en boks af en art hvor det helle styres fra?

Evt. et nyere TV med noget smartere?
#345770
Hvis du i forvejen bruger Smart Hub-bjælken til at skifte mellem Live TV og apps, er det svært at gøre det meget hurtigere. Jeg har selv et KS7005, hvor smart TV-delen er identisk med dit Tv.

Et nyt Tv eller en ekstern boks vil loade apps hurtigere - der vil du helt sikkert opleve en forbedring, hvis du går udenom de billigste TV. Jeg har sat en Nvidia Shield til mit TV og bruger ikke længere hverken Smart Hub eller Tv'ets egen fjernbetjening. Jeg synes det går pænt tjept.

Men skiftet mellem Live Tv og apps vil uanset hvad ikke blive lige så hurtigt som når du f.eks. skifter kanaler på Tv'et. Der vil sikkert være en forbedring, men helt flydende bliver det ikke. Der er lidt load-tid, men det er blevet noget bedre siden 2016, hvor dit TV er fra.

Du kan på Android/Google TV (boks eller indbygget) programmere knapperne, så du skifter direkte på remoten mellem foretrukne apps og fx. Live TV - og derfor ikke skal via Smart Hub/brugerflade. Noget nemmere og en anelse hurtigere Flere remotes har desuden mikrofon, så du kan skifte kanal/apps med stemmen og på den måde også spare noget klikkeri.