Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Axlon
#345094
Hej
Jeg må nok til at indse at vores 15år gamle Panasonic plasma ikke holder for evigt, og er begyndt at vise ældningstegn, i form af nogle lyseblå plamager når der vises hvid farve, efter det er blevet varmt.

Er så småt begyndt at holde øje med om der skulle komme nogle tilbud på Panasonic OLED her i løbet af efteråret.
Men hvad er forskellen imellem jz980 og jz1000?
Når jeg kigger på diverse specifikationer, så ser de fuldstændige ens ud.
Af Supergris
#345113
Ved 2021-modellerne er det ikke meget, der skiller dem ad, men den "store" forskel er selve panelet, hvor JZ 1000 bruger et panel, de kalder "Master OLED panel" benytter JZ980 vanilje-versionen, der blot kaldes "OLED" panel.
Hvor stor forskellen er, har jeg ikke haft lejlighed til at teste, men jeg tror ikke, der er tale om nogen revolution.
Udover dette er det mest designmæssige forskelle, f.eks. foden der ikke kan dreje.
Hvis du alligevel hænger det op på væggen, er det jo noget, du kan se bort fra... :)
Senest rettet af Supergris 7. sep 2022, 16:44, rettet i alt 1 gang.
#345114
Vær også opmærksom på, at 2022-modellerne er lige om hjørnet, så lagrene tømmes nok snart af 2021-modellerne. Det giver gode priser, men om 2021-modellerne stadig kan købes til Black Friday har jeg min tvivl om. Til den tid kommer der nok tilbud på 2022-modellerne, men jeg vil tro, at priserne alligevel vil ligge noget højere.
Af Axlon
#345147
Ja jeg går lidt og håber at der kommer nogle gode tilbud på 2021 modellerne, når 2022 modellerne begynder at dukke op.
Ellers så kan man jo altid bruge sine penge på el og naturgas :(