Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VILLAFOREVER
#345081
Hej Alle.

Nogle det ved hvad den nye Samsung TV Update gør af forskel?? Den hedder version 2101

Har desværre forleden dag opdaget en pixelfejl i skærmen. Lidt øv når nu den kun er 4 måneder gammel. Men er kun 1 :(
Ikke nok til at få det dækket. Konstant sort pixel.
#345102
Changelog for firmware version 2101.2:
- A bug has been fixed that could result in being automatically logged out of Spotify
- Certificates have been renewed
- A bug in the display of subtitles has been fixed
- The data transfer has been improved
- Screen mirroring has been improved
- The interaction with SmartThings has been improved
- Added support for wireless USB microphones
- Fixed a bug that could cause audio dropouts
- Fixed a bug that could cause connection problems after restarting
- Fixed a bug that could prevent apps from opening
#345110
Ja det syntes jeg, nu specielt når jeg ved den er der, men Samsung er lidt besværlige. Jeg skal jo tage et billede af problemet, men det er som om problemet forsvinder når jeg tager er billede. Men mit øje opfanger det jo stadig.
Indtil videre har jeg kun set 1 pixelfejl. Den er ligesom i midten allernederst. Den er en del af den sidste pixellinie der er på tv’et. Har prøvet at justere billedet inde i F.eks PS5 menuen, altså hvor den linie med fejlen ikke er i brug, men så bliver billedet jo generelt en del mindre. Specielt i siderne er det lidt irriterende efter justering. Så nu er den tilbage til normalen, hvor fejlen kan ses.

Men jeg må leve med det.
Nu kommer der jo snart A Plague Tale Requiem 😜
#345120
Ift. at tage foto af pixelfejl så prøv eventuelt at sæt et helt rød, grøn eller blå skærmbillede på skærmen. Så kan du også afgøre om det er en hel pixel eller en subpixel, der er stået af.

Hvis det er en sort prik, som ikke er fast afgrænset, så kan det også være en tordenflue. Det har den gennem tiden været mange problemer med på LCD-skærme særligt henover sommeren.
#345125
Tak for svar.
Har prøvet med en gul baggrund, da den med blå/rød/grøn var mere utydeligt.

På nedenstående billede ligner det fejlen er i helt ude i højre side i midten, men fejlen er i bunden i midten.
Vedhæftede filer
6CE8A2D8-C962-485D-973F-345C6333BD1B.jpeg
6CE8A2D8-C962-485D-973F-345C6333BD1B.jpeg (4.44 MiB) Vist 1514 gange
#345177
😝
Tænkte det nok.
Øv for syntes godt jeg kan det den i mit daglige brug, men Samsung er meget besværlige i mit forsøg på reklamation.

Har dog ikke talt med Hifiklubben..