Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peoke
#344902
Er der nogen der har erfaringer med den? Der er stort set ingen rigtige anmeldelser af den. Den bliver nævnt flere steder, men har ikke rigtigt hørt fra nogen der rent faktisk ejer den.

Og er der nogen der ved hvorfor det kun er Elgiganten der forhandler den i DK?
Af LarsCJ
#344920
Jeg har ingen erfaringer med modellen.

Når det kun er Elgiganten, som har de nye modeller i DK (de ældre findes flere steder), skyldes det formentlig, at Elgiganten som en del af en koncern med 830 butikker i Norden, UK, Irland og Grækenland har en så stor indkøbskraft, at de kan udelukke andre konkurrenter.
Hvis TCL havde Samsung-power, så ville de naturligvis ikke give nogen eneret. Men så længe det er en relativ lille biks, har TCL en klar interesse i at gøre det sådan for at opnå maksimal eksponering.
Af Lape
#344924
Peoke skrev: 31. aug 2022, 05:37 Jeg ved ikke om jeg vil kalde TCL for en lille biks. Er de ikke den 2. største TV producent i verden? 😄
Det tror jeg ikke. Nok 5. eller 6. største.
Hisense er større end TCL, i hvert fald i EU..

De er dog hurtigt voksende, nok det du har læst, men de sidder stadig på en lille andel af markedet, især her i EU og primært low to mid-end markedet. De skal blive bedre til at udbrede sig til flere markeder og få styr på at modellerne har samme indmad uanset hvilken region de er købt fra.

Jeg kan huskle de havde en model som hed det samme, men som havde 3 vidt forskellige konfigurationer/indmad. Sådan noget gør ikke ligefrem folk trygge ved at købe noget fra dem..

Jeg har prøvet et TCL TV og deres OS var ret buggy så jeg er måske bare ikke så positiv indstillet overfor dem, har også set et Hisense og det virkede noget bedre, men kunne personligt ikke finde på at købe noget fra nogle af dem - endnu.
Af TFL
#344937
Ingen erfaringer, men har set test på digitaltrends af TCL’s 6-serie. Billedkvalitet var virkelig god, men mange problemer med mange forskellige ting på forskellige tv.
Af Peoke
#344943
TFL skrev: 31. aug 2022, 20:20 Ingen erfaringer, men har set test på digitaltrends af TCL’s 6-serie. Billedkvalitet var virkelig god, men mange problemer med mange forskellige ting på forskellige tv.
Er 6 serien i samme familie som C935 eller hvad er grunden til du nævner den?
Af Mike dk
#344951
Jeg købte TCL C935 i tirsdags i 75". Jeg kommer fra oled tv, og blev meget imponeret over sort-niveau og kontrast niveau samt "blooming" kontrolen på c935. Farverne er rigtig gode, men man kan godt se at det ikke er oled kvalitet.
Desværre er skærmen fyldt med "Dirty screen effect", så den bliver afleveret tilbage.
Af TFL
#344954
Peoke skrev: 1. sep 2022, 06:02
TFL skrev: 31. aug 2022, 20:20 Ingen erfaringer, men har set test på digitaltrends af TCL’s 6-serie. Billedkvalitet var virkelig god, men mange problemer med mange forskellige ting på forskellige tv.
Er 6 serien i samme familie som C935 eller hvad er grunden til du nævner den?
Ved godt du spurgte til C935, men antager de bruger samme software (eller meget tæt på) og det var her problemerne på 6-serien var. Beklager jeg ikke var mere klar omkring dette.
Af Supergris
#345007
Jeg vil nu ikke mene, du behøver beklage, da det var trådstarter selv, der bragte TCL som mærke på bordet, hvor 6-serien vel også hører under?
På et åbent forum må man kunne tåle lidt af hvert...
Af Peoke
#345013
Supergris skrev: 3. sep 2022, 19:26 Jeg vil nu ikke mene, du behøver beklage, da det var trådstarter selv, der bragte TCL som mærke på bordet, hvor 6-serien vel også hører under?
På et åbent forum må man kunne tåle lidt af hvert...
Hvad skal det sige? Har jeg sagt noget forkert? Jeg ved ikke hvordan TCL navngiver deres modeller - Derfor spurgte jeg