Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicobob
#344838
Hej forum.

Jeg købte tilbage i 2019 et Sony 65xf90 i power til Ca 10k. Efter noget tid opdager jeg at tvet er ramt af tordenfluer og Sony ombytter uden problemer til et 65xh95 med onsite ombytning, så rigtig god service.
Dette tv bliver så igen ramt af tordenfluer og bliver ombyttet til et nyt xh95.
Nu er problemet der så igen og Sony har ændret deres ombytningspolitik, så nu er tvet blevet afhentet til reparation, hvor de vurderer at tvet skal krediteres.

Mit spørgsmål går så på, hvad jeg skal forvente af den her kreditering.
Kan jeg vælge et ny tv i power til 10k eller til en værdi svarende til det defekte xh95? Eller noget helt tredje?

Mvh
Nico
Af Supergris
#344849
Jeg vil mene, det er nærliggende at spørge Power direkte, i stedet for potentielt at lægge øre til en masse gætteværk.
Efter du har fået svar fra dem, kan du jo så høre folks mening, om de synes, du er blevet behandlet fair eller ej.
Tidligere i lignende situationer, har jeg fået valget mellem at vælge enten en tilsvarende vare eller få det oprindelige beløb tilbagebetalt.
Da du købte TVet i 2019 er den oprindelige garanti/reklamationsret vel udløbet, men jeg mener, hver gang noget bliver repareret eller ombyttet, starter garantien på ny på den ombyttede eller reparerede del...
Af Basto
#344851
(Nicobob) Jeg har selv fået ombyttet skærme på grund af de bæster. Det der undrer mig er at du skriver Sony har ændret procedure 🤔 Efter en lang kamp med Elgiganten og Sony fandt de ud af at jeg havde styr på regler og facts og de gav sig. Elgiganten blev bevist ved med at trække den og spillede bolden over til Sony 😈 Sony holder fast i at de kun ombytter til refurbish skærme 🤔 Og selvfølgelig kan Sony ikke sende en brugt vare tilbage til en forbruger som har et defekt (Nyt Tv) Jeg fik tilsendt et fabriksnyt Tv efter utallige Mails /telefonopringninger. Du må meget gerne dele dine erfaringer med Sony og deres nye regler, det lyder som om at krediterer defekte skærme? ( Uden at forbrugeren skal gå igennem ild og vand) Eller måske er det Power som bare yder super service? Fortæl fortæl

PS. Kreditering er = At du kan få pengene tilbage.
Mvh Michael
Senest rettet af Basto 28. aug 2022, 16:35, rettet i alt 1 gang.
Af barslund69
#344855
Har også haft en sag med tordenfluer i mit gamle Sony 75" XE9005
Fik pengene tilbage fra mit tv pris via den forsikring jeg købte
Købte så et 85" XH9505 og har været fuldstændig rædselsslagent over de satans fluer.
Nøjagtig i dag er det 2 år siden det blev købt og har så sent som i går tjekket og der er 0 fluer.
Måske panelet er bedre lukket på et 85" vs dit 65"
Sig du vil have pengene tilbage
Af Jonassen
#344864
Jeg har selv haft mit Sony XF90 til reparation grundet tordenfluer for ikke ret lang tid siden.
Jeg havde dog en forsikring på, og det endte med at jeg fik penge som erstatning.
Jeg har skiftet til OLED, der giver bedre billedkvalitet , men også at jeg ikke ville risikere at stå med samme problem med tordenfluer igen og igen.
Af Basto
#344867
Jonassen pust endelig ikke til ilden på dette forum 🤣 Med Oled har du nu vundet muligheden for burn in. Der er åbenbart ingen skærme der er fejlfri.

Mvh Michael
Af Nicobob
#344868
Tak for svar :)

Jeg ville egentligt bare være lidt på forkant med hvad jeg skulle forvente i forhold til en ombytning. SCG vidste ikke umiddelbart om jeg kumme forvente pengene tilbage eller om det skulle ombyttes til en ny Sony LED topmodel.

I forhold til Sonys ombytningspolitik, har de ved de første 2 tv sendt en tekniker ud med et nyt tv så ombytningen bare fandt sted i hjemmet. Så på den måde har det fungeret utrolig nemt, og vi har egentligt ikke haft involveret power, da de bare henviste mig videre til Sony. Denne gang er tvet sendt til reparation ved en service partner, som så har vurderet at tv'et skal krediteres. Selve krediteringen kræver Sonys godkendelse, som forhåbentligt kommer i næste uge.

Jeg skal nok vende tilbage med en opdatering på hvordan det ender.

Mvh
Nico
Af Basto
#344869
Hvis det har været teknikeren der har haft en skærm med til dig så er jeg næsten sikker på det har været en refudbish( brugt skærm)

Mvh Michael
Af Nicobob
#344870
1 ombytning var til nyt tv i original emballage.
2 ombytning kunne meget vel være en refurbished, uden emballage, hvor det lignede at tv'et havde været tørret over med en klud.
Mvh
Af Basto
#344944
Skal det forstås sådan at du virkelig sidder og. Tjekker om folk staver forkert? Det er sku da imponerende. Har du evt tips til hvordan man får det overskud i en travl hverdag ?
Af Supergris
#344956
Ikke fordi jeg tjekker, men jeg kunne ikke undgå at undre mig over, man går så langt som til at forklare og bruge tid på at skrive, hvad et ord betyder, men ikke lige bruger et enkelt sekund på at læse, hvad man egentligt har skrevet?

Måske det er noget, der hænger sammen med megen brug af smartphones og tekstbeskeder, hvor vores kære modersmål også ofte bliver misbrugt?

Hvis der så bare var tale om en tastefejl, så fred være med det, men "refudbish" er ikke et ord, jeg nikker genkendende til - på trods af du i parentes skriver, hvad det betyder...
Af Nicobob
#344981
Update.

Efter adskillige opkald til Sony og til SCG gik det hele alligevel iorden i dag.

Et par punkter fra reparationen.

SCG mener ikke at Sony dækker tordenfluer og det er derfor sagen har taget over 3 uger. Han mente jeg havde været heldig med de tidligere ombytninger, og hvis det havde været et Samsung tv ville de ikke have dækket det under garantien.

Ved power fik jeg hele det oprindelige beløb krediteret og har nu købt et phillips 65 tommer oled 856 i stedet.

Mvh
Nicobob
Af Beckham
#344996
Sony dækker ikke Tordenfluer? I så fald har de ændret strategien. Jeg fik byttet to tv på den baggrund for et par år siden.

Anyway...fedt at det gik igennem til sidst.