Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ClausL
#344827
Hej

Hurtigt (sikkert dumt) spørgsmål:

Når Tv, setup boks og soundbar står på standby, kan de så tåle at man slukker/tænder for strømmen på stikkontakten?

Bruger udstyret 3-4 gange om ugen. Og kan det svare sig at spare på standby strømmen på den måde?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#344828
Når det først er i dvale skulle du godt kunne slukke på kontakten. Om det kan betale sig er en anden sag - det afhænger af hvad stand-by-forbruget ligger på for de tre enheder og hvor besværligt det er at slukke/tænde.
Af Supergris
#344847
Elektronik har faktisk bedst af at stå på deres standby-funktion, og hvis der er tale om forholdsvis nyt grej, er det meget begrænset, hvor stort forbruget er og dermed omkostningen, på trods af de kraftigt stigende elpriser...

Hvis din setup-boks har indbygget harddisk, bruger den nok lidt mere strøm, så måske kan det betale sig at slukke strømmen helt for den; det gør jeg som regel selv...
Af ClausL
#344848
Tak for svar

Det er et Phillips 65OLED855 anskaffet sidste år. Har tjekket specs, og det bruger åbenbart meget lidt strøm i standby

Boks med harddisk bliver slukket, og resten forbliver tændt.

God weekend
Af coolio122
#344858
Mon ikke de klarer det uden at blive renset hver nat ? Strømpriserne er for dyre til vi har råd til det i øjeblikket , alt skal slukkes på kontakten nu, TV, receiver , modem, mikrobølgeovn osv
Af Axlon
#344862
HrJensen1 skrev: 28. aug 2022, 09:19 OLED skærme skal altid stå med standby strøm på, da de kører rens om natten
Det må sgu være besværligt at opbevarer OLED skærme på et lager, og have alle de 230V kabler hængende ud fra papkasserne :D
Af OleA
#344872
HrJensen1 skrev: 28. aug 2022, 09:19 OLED skærme skal altid stå med standby strøm på, da de kører rens om natten
De kører kun rens en gang imellem og de advarer inden sluk, hvis det skal køres. Sådan har det været på mit tidligere LG og mit nuværende Panasonic.
Af HrJensen1
#344914
OleA skrev: 29. aug 2022, 04:39
HrJensen1 skrev: 28. aug 2022, 09:19 OLED skærme skal altid stå med standby strøm på, da de kører rens om natten
De kører kun rens en gang imellem og de advarer inden sluk, hvis det skal køres. Sådan har det været på mit tidligere LG og mit nuværende Panasonic.
Sidder du og stirrer på dit tv hele natten lang? Skærmen kører rens med slukket skærm, så du ser intet.

Det er korrekt at du nogengange kan få en besked om at den vil køre rens. Men det kan så være, hvis den ikke har stået i standby med strøm på, og derfor "skriger" efter at få kørt rens, når den har din opmærksomhed ;-)